passagiersinformatie

Pagina: 1
Acties:
  • 528 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc224
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-10-2022
Ik hoop dat het goed is dat ik je schrijf.

Ik heb een ongewoon verzoek over de geschiedenis van het streekvervoer in Amaterdam, Roterdam, Utrecht, Den Haag.
Ik weet dat zij zich meer bezighouden met spoorweggeschiedenis, misschien maakten sommige van hun leden in de jaren 1970-1980-1990 ook vaker gebruik van bus- en tramvervoer.
Ik heb verschillende verklaringen ontvangen en wil er nu graag naar vragen

Ik ben geïnteresseerd in openbaar vervoer
Momenteel zit ik in een beroepsvoorbereidende cursus en geef ik een presentatie over openbaar vervoer.
Een van de deelonderwerpen is passagiersinformatie (verleden, toekomst).

Mijn vraag: Voordat er automatische halte-aankondigingen in de bussen/trams waren (!970 /1980/1990/), moesten de buschauffeurs/trambestuurders de haltes altijd ongevraagd via de microfoon aankondigen?

Hoe hoog schat u het aantal buschauffeurs/trambestuurders die ongevraagd altijd de haltes aankondigen? Werkte het even goed in de genoemde periode?

Met vriendelijke groeten
Marc

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik zou me zelfs durven afvragen of er in die periode zelfs maar een omroepsysteem was om dat mee af te roepen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

In die periode moest je het maar aan de chauffeur vragen of hij je wilde roepen als je bij jouw halte was, en als je slim was ging je voorin zitten want hij riep gewoon naar achteren.

Ongevraagd de haltes afroepen deed werkelijk waar geen enkele chauffeur.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In de jaren '80 hadden de NZH-bussen in ieder geval een omroepsysteem. En werden af en toe de haltes aangekondigd, hing nogal van de chauffeur af. Als je de halte niet kende, vroeg je bij binnenkomst of hij de halte even wilde aankondigen. Je had ook lolbroekchauffeurs die moppen gingen tappen over de luidsprekers. Of die riepen dat iedereen moest doorlopen naar achteren omdat er nog meer scholieren naar school wilden. Sowieso veel meer contact met de chauffeurs in mijn beleving. Er kwam er gerust een naar achteren om iemand uit de bus te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Dit topic is gesloten.