Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentile
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-07 12:54
Ik heb in 3 maanden terug besloten over te stappen naar een andere provider, Delta. Ik heb hierover een email met bevestiging gekregen.
Het abo gaat pas over 5 weken in.
Kan ik dit nog annuleren?

M.a.w. gaat de bedenktijd in na overeenkomst van het contract of na de ingangsdatum van het abo?
Ik heb nog niets ontvangen (sim/ telefoon) van Delta. Dus ik heb nog niet kunnen 'proeven'/ geen ervaring kunnen opdoen met het netwerk/ de telefoon. Ik heb wel bedenkingen. 8)7

Kan ik hier nog iets mee of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:28

CaDje

Framedrops for life

Dit zegt de consuwijzer:
Dienst

Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop u de overeenkomst sluit.
Voorbeeld: U vraagt een tuinman om uw gazon aan te leggen. Op 1 augustus komt hij bij u op gesprek. U tekent samen de overeenkomst in uw huiskamer. Bedenktijd: tot en met 15 augustus.

Abonnement op een dienst

Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop u de overeenkomst sluit.
Voorbeeld: Op 9 maart gaat u aan de telefoon akkoord met een nieuw energiecontract van 550 euro. Op 10 maart bevestigt u de koop per e-mail. Bedenktijd: tot en met 24 maart.
Dus na tekenen overeenkomst.

Wellicht kun je nog zeggen dat een simkaart een product is, dan zou het volgende kunnen gelden (ook in geval van een telefoon die bij het abbo hoort).
Product en dienst die bij elkaar horen

Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop het laatste product of onderdeel is geleverd.
U huurt een loodgieter in voor het plaatsen van een nieuwe wasbak en kraan. U tekent de overeenkomst op 1 augustus. Op 10 augustus ontvangt u de wasbak en kraan. Bedenktijd: tot en met 24 augustus.
https://www.consuwijzer.n...wanneer-heb-ik-bedenktijd

[ Voor 32% gewijzigd door CaDje op 06-10-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentile
Dankjewel voor de reactie met links, CaDje. Hier heb ik iets aan.

Het lijkt mij dat een mobiel abonnement een dienst (toegang tot het mobiele netwerk) + product (de simkaart) is. Ik ga dit aangeven naar de provider toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentile
Het eindoordeel geeft duidelijkheid.

Ik lees op het forum van de Consumentenbond het volgende: Ik heb het even voor je gecheckt bij onze expert. Helaas gaat het hier om een dienst. Dat daar een simkaartje bij hoort doet niet ter zake, die is van zo'n onderschikt belang dat het daarmee geen gemengde overeenkomst wordt.
Wel een beetje flauw dat de provider hier zo strict in is, maar juridisch klopt het ben ik bang.

Helaas. Pindakaas. Ik zit de komende twee jaar vast aan Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

slaay

Natuurbeleven.com

Wat staat er in de algemene voorwaarden van Delta? Daar zou in kunnen staan dat het 14 dagen na activatie van de dienst is. Of na aangaan overeenkomst.

Dich bis echt unne foëzen haas