Vraag

• MWSAH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-01 11:59
Ik heb een Seagte Expansion 4TB uit 2020 met onderstaande behuizing:

Deze heeft een micro USB-B aansluiting en in de externe HDD is die aansluiting los gaan zitten. Als ik de kabel eruit trek komt de aansluiting mee naar buiten tot een punt dat ie niet verder kan. In feite is er niks aan de hand, hij maakt contact als ik het goed aandruk, maar ideaal is het niet en op termijn gaat dit mis. Ik heb de HDD opengemaakt en geprobeerd de aansluiting te lijmen met secondelijm, maar dat werkt niet en de aansluiting is al snel weer los.

Vervolgens geprobeerd om de behuizing te vervangen. Op Amazon en Bol zie je van die transparante cases (zie hieronder) voor 2,5 inch HDD's maar gek genoeg past deze Seagate daar niet in. Op de kopse kant van de HDD zit die connectormodule (zo noem ik het maar, geen idee wat de naam is). Die kan je eraf halen, maar dan is ook te zien dat die module groter/hoger is dan de module die in die transparante cases zit.

De vraag is, kan ik dergelijke modules los kopen zodat het probleem is opgelost? Of weet iemand van een vervangende, complete case waar deze HDD wel in past? Ben liever voor max. twee tot drie tientjes klaar dan om weer een nieuwe HDD (of SSD) te kopen.

Beste antwoord (via MWSAH op 06-10-2022 14:47)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:34
uitvoering: Icy Box IB-256WP Zwart kan 15mm dikke 2,5" hebben.

Alle reacties

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hoe hoog is je schijf?
2.5-inch kan 7mm of 9.5mm hoog zijn.

[Voor 25% gewijzigd door Tazzios op 06-10-2022 13:30]

• MWSAH
Tazzios schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:26:
Hoe hoog is je schijf?
2.5-inch kan 7mm of 9.5mm hoog zijn.
Dat zal dan 9,5 mm zijn aangezien het te hoog was voor die case (wat dan 7 mm was). Heb even geen rolmaat of meetlint paraat, maar gok erop dat dit het geval is. Wordt hier op Tweakers opgegeven als 20 mm hoog (neem aan incl. behuizing): uitvoering: Seagate Expansion Portable 4TB Zwart

[Voor 0% gewijzigd door MWSAH op 06-10-2022 13:52. Reden: Typo]

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

2.5"-HDD's van 4TB zijn 15mm dik, dus dat past inderdaad niet in de meeste behuizingen (en ook niet in de meeste laptops). Als een mooie behuizing optioneel is, zijn er USB-adapters waarmee je de schijf 'los' kan aansluiten: categorie: Kabels

• MWSAH
dcm360 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:08:
2.5"-HDD's van 4TB zijn 15mm dik, dus dat past inderdaad niet in de meeste behuizingen (en ook niet in de meeste laptops). Als een mooie behuizing optioneel is, zijn er USB-adapters waarmee je de schijf 'los' kan aansluiten: categorie: Kabels
Dankje, dat is zeker een optie. Voorkeur is wel een aparte behuizing, maar blijkbaar zijn die er niet in die dikte?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:34
uitvoering: Icy Box IB-256WP Zwart kan 15mm dikke 2,5" hebben.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:09

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb je de behuizing al geopend? Ik had namelijk eens een een 2.5" hdd die dus de usb aansluiting op de pcb had zitten ipv sata...

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:13

MsG

Forumzwerver

prutser001 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:33:
Heb je de behuizing al geopend? Ik had namelijk eens een een 2.5" hdd die dus de usb aansluiting op de pcb had zitten ipv sata...
Dat is bij 2.5 inch steeds vaker zo. Dan is het een stuk bewerkelijker om dat nog aan te kunnen sluiten.

Lijkt hier echter niet zo?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• MWSAH
Allen hartelijk dank. Ik heb die Icy Box besteld, die lijkt inderdaad hoog genoeg met 15 mm.

• nelizmastr
  • Laatst online: 07:53

nelizmastr

Goed wies kapot

prutser001 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:33:
MsG schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:40:
[...]

Dat is bij 2.5 inch steeds vaker zo. Dan is het een stuk bewerkelijker om dat nog aan te kunnen sluiten.

Lijkt hier echter niet zo?
Dit is een WD tactiek vooral. WD soldeert i.p.v. een reguliere SATA connector een USB connector met controller chip aan de schijf om shucking te voorkomen. Dit speelt specifiek voor 2,5" schijven.

3,5" schijven zijn wel veilig. Seagate doet dit op dit moment niet.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee