Opstartprobleem Onkyo TX-NR747

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1295
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-08-2024
Mijn vraag :

Herkent iemand dit probleem?

Ik heb een ander probleem met ONKYO receiver TX-NR747 . Nadat ik stekker uit stopcontact had gedaan en weer in start deze niet meer op. Alleen een tikkend geluid net als een klok. Na reset fabrieksinstelling alleen nog maar 1 tik bij aan/uit knop en andere knoppen. Dus ook geen display.
Wat kan er nu ineens mis zijn ? ook vervangen netkabel helpt niet. en dus ook niet stakker uit stopcontact en weer aan. Alleen nog maar 1 tik. Ook via afstandsbediening reageert de receiver niet meer. Wie kan mij helpen? :( Op de receiver TV aangesloten en 5.1 home set Harman Kardon. :(
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Onkyo TX-NR747
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb. Fabrieksinstelling en netwerkkabel al gedaan.
...

Beste antwoord (via hb1295 op 06-10-2022 16:26)

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-09 12:04
Het klikken zal hoogstwaarschijnlijk een relais zijn. Onkyo’s zijn ook berucht als het gaat om defecte HDMI borden. In dat geval is een reparatie kostbaar, als het überhaupt mogelijk is aan de onderdelen te komen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:00

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Volgens mij komt dat geluid van een relais wat niet meer helemaal jofel is. Kun je vast makkelijk laten repareren bij een plaatselijke elektro boer.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-09 12:04
Het klikken zal hoogstwaarschijnlijk een relais zijn. Onkyo’s zijn ook berucht als het gaat om defecte HDMI borden. In dat geval is een reparatie kostbaar, als het überhaupt mogelijk is aan de onderdelen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1295
Stel ik laat repareren zit ik er binnenkort weer mee zeker? Ik heb alleen de kabel van stroom af gehad om er een contactschakelaar tussen te zetten zodat ik op afstand stroom van net kan zetten op de apparatuur. Die schakelaar werkte. Dus ik zet stroom aan en verder met centrale afstandsbediening zoals altijd maar recieiver gaat plots niet meer aan.. Constant tikken zoal een klok... Derhalve de fabrieksreset gedaan en dat constant tikken houdt op maar geeft een tik bij elke toets op de receiver. Echter geen display met evt foutmelding en dus alleen die klik. Ook via afstandsbediening die klik. Ik vermoed dus dat relais blijft hangen ? :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Nee, als je het repareert gaat het betreffende onderdeel weer net zolang mee als het tot nu toe heeft gedaan.

Vervelend dat het apparaat zo snel kapot is gegaan. Je zou het apparaat eens bij een repair café langs kunnen brengen. Of heb je misschien een kennis die handig is met elektronica? Als je zelf een beetje handig bent, zou je de kap eraf kunnen halen (waarschuwing: dodelijke spanningen aanwezig, mogelijk ook als de stekker al uit het stopcontact is) en de zekeringen kunnen controleren. Als dat niet helpt, kan je zoeken op "Onkyo TX NR repair" en kijk je wat mogelijke defecten zijn.

Door een commerciële partij laten repareren kost zo € 100+ en dat is het apparaat niet meer waard. Dan kan je het nog beter op Marktplaats zetten, daar zitten immers mensen op die hobbymatig elektronica repareren en doorverkopen.

[ Voor 39% gewijzigd door TBTL op 06-10-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1295
Zijn er nog meer opties om te resetten ? Het lijkt erop dat die op soort slot is gegaan . Als die alleen klik geeft kan het dan ook betrekking hebben op HDMI ? De display gaat namelijk ook niet aan . Dus kan ik ook geen ( fout ) -meldingen zien. Alleen een klikgeluid bij aan/uit toets en de andere toetsen. Kortom hij gaat ineens zomaar niet meer aan. Andere netstroomkabel geprobeerd maar niets helpt . Alleen van uit stopcontact halen en er weer in kan toch niet de oorzaak zijn lijkt mij. Normaal staat die in standbye . maar ook dat licht niet meer op nu. :-( Heb alle HDMI-kabels los gemaakt maar ook dat helpt niet. Het klikgeluid blijft en is denk ik van relais. Je hoort dan 2 tikjes kort achter elkaar.

[ Voor 83% gewijzigd door hb1295 op 08-10-2022 12:22 . Reden: opstartprobleem ]

Pagina: 1