Na onze verbouwing moeten er nieuwe rookmelders worden geplaatst.
Er zijn nu 3 plekken met stroom (+koppeldraad): hal, keuken, gang 2 hoog.
Op 1 hoog en 3 hoog is er geen stroom beschikbaar.
Ik wil 5 rookmelders gekoppeld. Dat moet dus (deels) draadloos, maar ik kan best gebruik maken van de 3 bedrade plekken in (die liggen er toch al). Indien op batterij, dan moet die batterij wel lang mee gaan (minimaal 5 jaar).
Wat ik tot nu toe heb gevonden:
1) Gira 9V (veel schakelmateriaal is van Gira), maar daar moet dan per rookmelder nog een draadloze unit in. Kostprijs ~100 euro per melder.
2) Fire Angel Wi-Safe, allemaal op batterij, maar die zien er niet uit.
3) X-Sense, ook allemaal op batterij, mooier, maar wellicht te klein om de huidige te vervangen (dan moet er extra geschilderd worden).
4) ABUS rookmelder, die zien er wel redelik ok uit.
Maar ik kom er dus niet uit. Kan iemand onderbouwd advies geven? Of gewoon een leuke mening
Er zijn nu 3 plekken met stroom (+koppeldraad): hal, keuken, gang 2 hoog.
Op 1 hoog en 3 hoog is er geen stroom beschikbaar.
Ik wil 5 rookmelders gekoppeld. Dat moet dus (deels) draadloos, maar ik kan best gebruik maken van de 3 bedrade plekken in (die liggen er toch al). Indien op batterij, dan moet die batterij wel lang mee gaan (minimaal 5 jaar).
Wat ik tot nu toe heb gevonden:
1) Gira 9V (veel schakelmateriaal is van Gira), maar daar moet dan per rookmelder nog een draadloze unit in. Kostprijs ~100 euro per melder.
2) Fire Angel Wi-Safe, allemaal op batterij, maar die zien er niet uit.
3) X-Sense, ook allemaal op batterij, mooier, maar wellicht te klein om de huidige te vervangen (dan moet er extra geschilderd worden).
4) ABUS rookmelder, die zien er wel redelik ok uit.
Maar ik kom er dus niet uit. Kan iemand onderbouwd advies geven? Of gewoon een leuke mening