We overwegen een airco te nemen als bijverwarming (en misschien om er incidenteel mee te koelen). Nu lees ik hier op Tweakers dat hoog opgehangen wandmodellen (binnenunits van de airco) doorgaans zuiniger en stiller zijn dan lager opgehangen vloermodellen. En dat het ongunstig is om de warmte zo hoog in de ruimte te blazen omdat warme lucht toch al de neiging heeft om tegen het plafond te plakken, een argument dat weinig hout snijdt, omdat ook laag aangevoerde warme lucht snel naar het plafond stijgt.
Zo kom ik op het idee om zo'n wandmodel vlak boven de vloer te hangen, op de hoogte van een vloermodel, om de voordelen van een wandmodel (lagere kosten, stiller en zuiniger) te combineren met de betere spreiding van de warmte (van onder af) die een vloermodel biedt.
Waarom doen mensen dat niet? Of zie ik iets over het hoofd?
Zo kom ik op het idee om zo'n wandmodel vlak boven de vloer te hangen, op de hoogte van een vloermodel, om de voordelen van een wandmodel (lagere kosten, stiller en zuiniger) te combineren met de betere spreiding van de warmte (van onder af) die een vloermodel biedt.
Waarom doen mensen dat niet? Of zie ik iets over het hoofd?