Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:35
Beste Medetweakers,

Een vraag.

Ik ben aan het solliciteren naar een andere baan.
Net een jaar afgestudeerd. Heb meeste ervaring in PHP in combinatie met Laravel, Javascript in combinatie met Vuejs en databases met SQL. Nu wil ik mij meer gaan richten op de grotere markt en .NET/C# gaan doen. In de toekomst zie ik daar meer kansen in en ook om mij verder te ontwikkelen.

Nu kan ik mij voorstellen dat een bedrijf mij niet gelijk als geschikte kandidaat ziet op het gebied van C#. Op de opleiding heb ik er wel mee gewerkt en bij een stagebedrijf met Unity gewerkt. In die tijd is mijn focus meer gaan liggen op op webdevelopment met Laravel.

Hoe kan ik in een sollicitatie op een goede manier aangeven dat ik dit wel heel graag wil en er zelf ook tijd in wil stoppen om op een goed niveau te komen. Uiteraard kan ik gewoon programmeren en heb ik een prima probleemoplossend vermogen en dit vertalen in code.

Waar ik zelf aan zit te denken is een traineeship te gaan doen bij een detacheerder zoals een ilionix of CGI om hiermee de juiste ervaring op te doen en dat te gebruiken voor de toekomst.

Heeft een van jullie tips?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-09 21:51
Ik zou gewoon gaan solliciteren en je niet een of ander wurgcontract aan laten smeren met een studiebeding bij zo'n traineeship.
Ergens inhouse lijkt me ook meer geschikt aangezien je dan meteen on the job kan leren. Bij een detacheerder moeten ze je eerst weer ergens kunnen plaatsen en dat is weer lastig zonder ervaring in de stack.

Hoezo geen Java trouwens? Daar is wat meer krapte in op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
retoohs schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:24:
Ik zou gewoon gaan solliciteren en je niet een of ander wurgcontract aan laten smeren met een studiebeding bij zo'n traineeship.
Ergens inhouse lijkt me ook meer geschikt aangezien je dan meteen on the job kan leren. Bij een detacheerder moeten ze je eerst weer ergens kunnen plaatsen en dat is weer lastig zonder ervaring in de stack.

Hoezo geen Java trouwens? Daar is wat meer krapte in op het moment.
Met traineeship heb ik inderdaad hier en daar begrepen dat er studie kosten bij komen kijken. Daar zit ik zelf ook niet echt op te wachten als er na de training geen plek is te vinden voor mij.

In principe is Java ook een optie, maar ik heb nog niet overwogen. Zal ik zeker even meenemen kijkend naar de vacatures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-09 16:57
Ik denk dat je op heel veel full-stack vacatures kans maakt als hun hele stack iets bevat wat te maken heeft met die dingen die je noemt. Dus SQL, java, angular (je hebt typescript ervaring) moet gewoon kunnen als starter en een goede motivatie.

Wat betreft die partijen is het maar net wat je wil. Wil je na een traineeship waar je wat syntax dingetje leert (ik denk dat je gedachtegang met je huidige skills al redelijk door hebt) met een lease auto naar een grote partij ergens in NL gestuurd worden dan kun je veel leren. Wil je weten waar je start in NL en de opdracht vooraf weten zonder dat dat via een middenpartij gebeurt, dan zou ik gewoon direct solliciteren bij een bedrijf. Zij zetten je wel op een traineeship als ze dat nodig vinden.

Mijn voorkeur schemert redelijk door gok ik zo, ik vond het als starter gewoon erg fijn om bij een bedrijf te horen en daar mijn ontwikkeling in alle rust door te maken. Niet de kans dat je ineens op een ander project moet of andere contractuele geintjes vanuit je detacheerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFortune
Furion2000 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:19:
Ik denk dat je op heel veel full-stack vacatures kans maakt als hun hele stack iets bevat wat te maken heeft met die dingen die je noemt. Dus SQL, java, angular (je hebt typescript ervaring) moet gewoon kunnen als starter en een goede motivatie.

Wat betreft die partijen is het maar net wat je wil. Wil je na een traineeship waar je wat syntax dingetje leert (ik denk dat je gedachtegang met je huidige skills al redelijk door hebt) met een lease auto naar een grote partij ergens in NL gestuurd worden dan kun je veel leren. Wil je weten waar je start in NL en de opdracht vooraf weten zonder dat dat via een middenpartij gebeurt, dan zou ik gewoon direct solliciteren bij een bedrijf. Zij zetten je wel op een traineeship als ze dat nodig vinden.

Mijn voorkeur schemert redelijk door gok ik zo, ik vond het als starter gewoon erg fijn om bij een bedrijf te horen en daar mijn ontwikkeling in alle rust door te maken. Niet de kans dat je ineens op een ander project moet of andere contractuele geintjes vanuit je detacheerder.
Mijn voorkeur gaat ook naar het door ontwikkelen binnen een bedrijf zelf en dus niet via een detacheerder. Lijkt mij voor het bedrijf ook veel waardevoller om te zien hoe je daar in groeit en wat voor ontwikkelstappen je daar in maakt. Weten ze ook wat ze aan je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Probeer een leuk eigen projectje te schrijven en gewoon gaan solliciteren. Zeker als junior staan veel bedrijven daar gewoon voor open. Ook de juiste motivatie kan vaak deuren openen.

[ Voor 15% gewijzigd door Uhmmie op 06-10-2022 12:57 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-09 16:57
MrFortune schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:55:
[...]

Mijn voorkeur gaat ook naar het door ontwikkelen binnen een bedrijf zelf en dus niet via een detacheerder. Lijkt mij voor het bedrijf ook veel waardevoller om te zien hoe je daar in groeit en wat voor ontwikkelstappen je daar in maakt. Weten ze ook wat ze aan je hebben.
Detacheerders worden interessant als je wat ervaring hebt, wat kunt eisen en in korte tijd veel plekken wil zien. Ik wil ze dus zeker niet op 1 hoop gooien als $#@#. Aan de start heb je gewoon een kans nodig en een leuke plek voor je zelfontwikkeling.

Met de ervaring die je hebt denk ik dat je goed vacatures/bedrijven kunt vinden (wees ook niet bang om te cold callen) in je buurt die je een kans willen geven om te starten. Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Furion2000 op 06-10-2022 14:55 ]

Pagina: 1