[Win11]: opsporen plotselinge, tijdelijke vertragingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Mijn vraag

Sinds een tijdje heb ik op mijn verder uitstekend werkende PC (~2 jr oud) een soort plotselingen micro-stutters. Dan zie ik spontaan de muis even 1-2 seconden haperen en daarna gaat alles gewoon verder. Soms is het maar een paar keren per dag, maar het komt ook in periodes vaker voor (elke 10m min wel een keer). Begint behoorlijk irritant te worden..

Ik heb de resource monitoren erbij gehad om te zie of er dan ineens veel disk/nw/andere activiteit was, maar dat lijkt niet het geval.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows11 21H2
HDD: M2 980 Pro 1 TB (OS), 970 EVO Plus 1 TB (Data)
Processor 11th Gen Intel(R) Core(TM) i7-11700K @ 3.60GHz 3.60 GHz
Installed RAM 32,0 GB (31,9 GB usable)
GPU: Nvidia 3080 TI

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Kijken of er bottlenecks te zien zijn in resource monitor; niet het geval. Ook in reliability geen grote opvallende dingen. Keertje app crash week terug, maar de stutters zijn er veel vaker.

Heeft iemand een tip om te kijken wat dit veroorzaakt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je de mogelijkheid om een tweede OS er naast te draaien (desnoods met een Linux Live-CD/USB)? Dan kan je onderzoeken of het OS afhankelijk is of niet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Outerspace schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:20:
Heb je de mogelijkheid om een tweede OS er naast te draaien (desnoods met een Linux Live-CD/USB)? Dan kan je onderzoeken of het OS afhankelijk is of niet.
interessante gedachte.. ik ga er niet vanuit dat het hadware is namelijk. Maar ik kan zeker iets anders booten en dan eens wat uurtjes wat browsen of zo. System load zal dan natuurlijk veel lichter zijn dan normaal maar who knows.