Zelf streamen zonder delay?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Situatie
Al een tijdje getrouwd en we zitten meestal savonds op de bank.
Mn vrouw wil big brother achtige dingen kijken op de TV.
En ik wil gamen.

Geen mogelijke oplossing
1-) Een bureau met een desktop pc in de woonkamer ivm ruimte. Ook niet in een ander kamer. Dat is niet gewenst ivm afwezigheid savonds.
2-) Gaming laptop heb ik slecht ervaring mee; maakt teveel lawaai en word erg warm op de schoot. En die dingen kosten zo +2 duizend euro(een goede dan).

Mogelijke oplossing
1-) Cloud gaming zoals Shadow Gaming...maar deze dienst kost 30 euro per maand. Op termijn is dat flink. Ook andere diensten zijn te duur. Of niet handig omdat ik niet alle games erop kan vinden. Denk aan games van Blizzard als voorbeeld.
2-) Steam Deck = Scherm is veels te klein
3-) Ik heb een PS-5 maar de streaming dienst is te traag en grafisch ziet er uit alsof je een PS-3 spel aan het spelen bent.

Gewenste oplossing
Is er een manier dat ik een gaming desktop koop...deze vervolgens dusdanig wegwerk naast of onder de bank.
En draadloos ermee kan verbinden met mijn laptop? En gewoon ermee kan gamen zonder grafisch achteruit te gaan of delay te hebben?

RDP lijkt me niet ideal dus ben benieuwd wat er nog mogelijk is.

Indien draadloos te lastig word zou ik eventueel met een USB-C kabel kunnen werken.

Geld speelt geen rol. Behalve als het te duur word(meerdere duizenden euro's). Ik wil een makkelijk en snelle manier kunnen gamen. Zonder teveel gedoe met kabels etc te hebben.

Zo is vrouw blij maar ik ook :9

En natuurlijk zijn andere adviezen en oplossingen welkom!

[ Voor 7% gewijzigd door Atsiz op 06-10-2022 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Steam Link ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Nu online
Zowel grafisch als geen delay problemen? Als ik bijv. een shooter zou spelen? Denk aan Call of Duty als voorbeeld.

Ik heb nooit eerder van Steam Link gehoord.

Kwestie van installeren op de verborgen gaming pc en laptop en thats it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:48
Ik ervaar in ieder geval met de oude steam link delay van mijn pc boven naar het apparaat beneden.
Beiden via gbit lan aangesloten. Ik merk het al als ik pinball fx speel.

Geen idee of dat op mobiele apparaten ook het geval is.

discogs

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:15

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geef je vrouw een tablet om haar favoriete series op te kijken en game zelf op de PS5+TV? Waarom zou je in 's hemelsnaam allerlei moeilijke en dure constructies verzinnen voor het gamen, als het TV kijken veel makkelijker op een ander device kan?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-08 18:14
Orion84 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:18:
Geef je vrouw een tablet om haar favoriete series op te kijken en game zelf op de PS5+TV? Waarom zou je in 's hemelsnaam allerlei moeilijke en dure constructies verzinnen voor het gamen, als het TV kijken veel makkelijker op een ander device kan?
Nee de ketting vanuit de keuken inkorten zodat ze niet bij de TV kan komen. Best goedkoop ook (Lees dit als een geintje)

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Nu online
Nadeel is dat sommige van mijn games op Windows alleen aanwezig zijn en niet op console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Atsiz schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:15:
[...]

Zowel grafisch als geen delay problemen? Als ik bijv. een shooter zou spelen? Denk aan Call of Duty als voorbeeld.

Ik gebruik het niet voor shooters. PC staat aan de ene kant van de woonkamer, TV de andere. App op de Shield aan de TV en dat werkt met racespelletjes prima vind ik.
Wel speel op 'maar' op fHD

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:15

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Atsiz schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:20:
[...]

Nadeel is dat sommige van mijn games op Windows alleen aanwezig zijn en niet op console.
Game PC aan je TV hangen. Dat zal alsnog een stuk makkelijker werken dan vanaf een laptop via een of andere remote desktop oplossing gamen op een andere machine. De kans dat je dat echt lekker vlot en zonder vertraging werkend krijgt acht ik niet heel groot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Twee TV's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-08 20:15
Voor de PS5 kan je Remote Play gebruiken. Daar heb je geen krachtige laptop voor nodig, wel zorgen dat je PS5 en laptop/pc aangesloten zijn met een UTP kabel aan het netwerk. Dan kan je desnoods aan de eetkamer tafel een PS5 game spelen. Het is niet vlekkeloos, maar wel de beste optie naar mijn eigen ervaring. Ik begrijp helemaal jouw situatie, ik zit in hetzelfde schuitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Jammer, dat je de steam deck bij voorbaat buitensluit. Ik zit in dezelfde situatie. Ik speel veel op de switch en sinds kort ook op de steam deck. Juist heel fijn om op die manier op de bank te zitten en toch te kunnen gamen terwijl mijn vrouw (of kids) iets aan het kijken zijn op de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Orion84 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:23:
[...]

Game PC aan je TV hangen. Dat zal alsnog een stuk makkelijker werken dan vanaf een laptop via een of andere remote desktop oplossing gamen op een andere machine. De kans dat je dat echt lekker vlot en zonder vertraging werkend krijgt acht ik niet heel groot.
Ik game nu bijna 2 jaar via Parsec, vanuit mijn Mac Mini (M1) naar mijn Windows game PC, en dat werkt gewoon hartstikke prima.

Je hebt wat extra overhead dus splinternieuwe games op maxed settings draaien gaat misschien niet, maar ik heb 'maar' een 2070 super en ik kan recente games gewoon in 3440x1440 op hoge settings spelen zonder dat ik er echt veel van merk.

Input lag is nihil en lokaal geen artifacting ofzo, wel vanaf een ander netwerk maar ook dan niet altijd genoeg om storend te zijn.

Dus dat lijkt me voor TS een prima oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:17

Tarin

Just plain weird.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Nu online
jelmerc schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:18:
Jammer, dat je de steam deck bij voorbaat buitensluit. Ik zit in dezelfde situatie. Ik speel veel op de switch en sinds kort ook op de steam deck. Juist heel fijn om op die manier op de bank te zitten en toch te kunnen gamen terwijl mijn vrouw (of kids) iets aan het kijken zijn op de tv.
Vindt je het qua scherm niet te klein? Zo een iPad formaat zou perfect zijn. Circa 9 tot 12 inch.

Ik heb al geprobeerd om via mn mobiel te gamen maar vind het te klein voor het oog.

Mn mobiel is 6.7 inch en de Steam deck 7 inch.

Ook met een Nintendo Switch vond ik het erg klein (mn mobiel heeft een groter scherm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:49
Dit. Dat doen wij zo vaak thuis. Wil mijn vriendin iets kijken en ik wat anders, dan pakt de een of de ander ff de ipad en koptelefoon erbij. Het leven is zo simpel tegenwoordig.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 06-10-2022 11:59 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-07 11:33
Atsiz schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:15:
[...]

Snelle games zoals shooters als CoD is streamen waardeloos. Single player of casual games als The Division gaat op zich prima.

De latency is echt killing. Ik heb dit gedaan met moonlight, Steamlink app en Geforce Now, Geforce Gamestream en PS now.
Zowel op mijn laptop op wifi, als Nvidia Shield bekabeld op mijn TV. Zowel als destijds met mijn Ziggo lijntje als met mijn T-mobile glasvezel. Zowel met Netgear als met Unifi netwerkmeuk die bekabeld aangesloten is.

Tevens is het de vraag of je met je controller tegen PC spelers wilt spelen. Tegen de tijd dat je gericht heb ben je al dood. Single player is wel te doen maar het frustreerde mij dat het richten zo lomp ging vanwege de latency.

Ik heb daarom ook een playstation gekocht omdat er een betere assist is voor controllers.
Veel PC games die ook op consoles zijn uitgebracht voelen anders aan met de controller. Ook de online ervaring is anders.

Ook heb je het gekloot niet met games die controllers nog niet helemaal ondersteunen. In geval van moonlight en Geforce Gamestream had ik het probleem dat ik mijn PC per se ingelogd met het beeldscherm aan. Nogal zonde om het beeldscherm aan te laten vind ik. Soms liep er een game vast en mag je weer naar je PC lopen om de boel opnieuw te initialiseren. Ga je ondertussen even eten en is je PC in stand by gegaan en mag je weer naar boven lopen omdat je opnieuw moet inloggen :P

Tevens heb ik een 2k ultrawide monitor en met gamestream komt het resolutie niet overeen met mijn TV of Laptop. Dus bij ieder spel mag ik de settings weer wijzigen.

Dus het is allemaal wel leuk voor casual gaming, Spellen als New World, Rocket League en Two point Hospital waren wel grappig over gamestream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Nu online
Hoe sterk is zo een Steam Deck eigenlijk? Want dat zou ik ook als mini pc kunnen gebruiken wellicht.
Of laten streamen naar mn laptop?

Vergeleken met bijv. een RTX 3060 (laptop).
Pagina: 1