Laat ik voorop stellen dat ik geluk gehad heb met het afsluiten van mijn 3-jarig contract ongeveer 2jaar en 9 maand geleden en daarmee dit jaar nog voor een leuk tarief heb kunnen wonen.
Dat terzijde:
Ik heb nu mijn eindnota van Budget Energie ontvangen:
Wat gegevens:
Contract loopt van 13-9-2021 t/m 8-1-2022 (in verband met verhuizing tussentijds)
Half november is de meter gewisseld in verband met omzetting naar 3x25.
Half februari zijn er zonnepanelen geplaatst.
Nu ontvang ik deze week mijn eindnota, en het geld is inmiddels teruggestort. Maar bekijk ik nu de nota eens goed en volgens mij klopt er iets niet.
Salderen zou moeten gebeuren op de eindnota zoals ze ook zelf de website hebben staan.
Op de website van Budget Energie staat het volgende:
Na wat narekenen in de factuurspecificatie kom ik erachter dat de 526 kWh / 325 kWh exact de verbruikswaardes zijn van de periode in 2021. Dus mijn vermoeden is dat ze per jaar salderen. En niet per jaarnota periode.
Uiteraard ga ik morgen eens even bellen om het 1 en ander even na te vragen. Maar dit zou zo niet moeten toch?
/f/image/TcWDLV63dPCeimgqo5jEiNGa.png?f=fotoalbum_large)
EDIT:
Direct na het posten bedenk ik me dit:
Nu maakt het onder aan de streep ook niet uit geloof ik, want als ze de 526 + 325 kWh wegstrepen wordt dat verrekend met de terugleververgoeding volgens dezelfde tarieven. En mijn Energiebelasting en ODE staan al op nul. Dus ondanks dat het wellicht niet klopt blijft het eindbedrag gelijk..
Dat terzijde:
Ik heb nu mijn eindnota van Budget Energie ontvangen:
Wat gegevens:
Contract loopt van 13-9-2021 t/m 8-1-2022 (in verband met verhuizing tussentijds)
Half november is de meter gewisseld in verband met omzetting naar 3x25.
Half februari zijn er zonnepanelen geplaatst.
Nu ontvang ik deze week mijn eindnota, en het geld is inmiddels teruggestort. Maar bekijk ik nu de nota eens goed en volgens mij klopt er iets niet.
Salderen zou moeten gebeuren op de eindnota zoals ze ook zelf de website hebben staan.
Op de website van Budget Energie staat het volgende:
Maar op mijn eindafrekening staat nog steeds een deel geleverd terwijl ik ruim het viervoudige heb teruggeleverd.Op je jaar- of eindnota staat hoeveel energie je geleverd hebt gekregen. Daarvan wordt de energie die je hebt teruggeleverd afgetrokken. Deze aftreksom heet salderen.
Na wat narekenen in de factuurspecificatie kom ik erachter dat de 526 kWh / 325 kWh exact de verbruikswaardes zijn van de periode in 2021. Dus mijn vermoeden is dat ze per jaar salderen. En niet per jaarnota periode.
Uiteraard ga ik morgen eens even bellen om het 1 en ander even na te vragen. Maar dit zou zo niet moeten toch?
/f/image/TcWDLV63dPCeimgqo5jEiNGa.png?f=fotoalbum_large)
EDIT:
Direct na het posten bedenk ik me dit:
Nu maakt het onder aan de streep ook niet uit geloof ik, want als ze de 526 + 325 kWh wegstrepen wordt dat verrekend met de terugleververgoeding volgens dezelfde tarieven. En mijn Energiebelasting en ODE staan al op nul. Dus ondanks dat het wellicht niet klopt blijft het eindbedrag gelijk..
[ Voor 8% gewijzigd door S-te-fan op 06-10-2022 07:06 ]