Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
transportbaarheid is midi altijd fijner 
verde rheb ik weinig ervaring met die cases
verde rheb ik weinig ervaring met die cases
voor transport:
-> full = &*^&^$%$&^)&*^(*(*(*^ (zwaar kut)
-> midi = *%*&%&^%^%^& (kut)
maar voor modeen enz is full wel veel handiger...
-> full = &*^&^$%$&^)&*^(*(*(*^ (zwaar kut)
-> midi = *%*&%&^%^%^& (kut)
maar voor modeen enz is full wel veel handiger...
A500 Midi Tower

Q500 Full Tower

Ik heb zelf de A500. VEEL te klein voor mij. Alles is bij mij erin gepropt. Bepaalt licht zijn ze niet: leeg wegen ze al 8kg ! Zijn dan ook van 1mm dik plaat staat gemaakt. Zeer stevige case, goed afgewerkt, maar voor mij VEEL te klein, heb er 2x 5" drives in, 2x 3" drives, 2x HDs, A7V mobo, hoop kabels. Propvol dus ook weinig airflow.
Q500 Full Tower
Ik heb zelf de A500. VEEL te klein voor mij. Alles is bij mij erin gepropt. Bepaalt licht zijn ze niet: leeg wegen ze al 8kg ! Zijn dan ook van 1mm dik plaat staat gemaakt. Zeer stevige case, goed afgewerkt, maar voor mij VEEL te klein, heb er 2x 5" drives in, 2x 3" drives, 2x HDs, A7V mobo, hoop kabels. Propvol dus ook weinig airflow.
ligt er een beetje aan waarvoor je hem gebruikt. Als je nl veel naar LAN party's gaat en verder niks bijzonders in je kast pleurt (zoals meer als 3 dingen in je 5,25" bays --> 2x cd-rom en een baybus is het meest gangbare, die baybus hoeft natuurlijk niet, en je kan er dus ook een cooldrive voor een extra hd inzetten)
ik weet niet hoeveel hd's je erin wil zetten
maar als je er meer als 2 erin wil gaan zetten, zou ik toch voor de full tower gaan.
Als je aan de waterkoeling of iets in die richting gaat en alles in je kast kwijt wil, dan kan je wel beter de fulltower nemen.
verder heb ik ook geen ervaring met die cases
ik weet niet hoeveel hd's je erin wil zetten
maar als je er meer als 2 erin wil gaan zetten, zou ik toch voor de full tower gaan.
Als je aan de waterkoeling of iets in die richting gaat en alles in je kast kwijt wil, dan kan je wel beter de fulltower nemen.
verder heb ik ook geen ervaring met die cases
Okee, dus als ik voor handigheid ga, moet ik de Mid nemen.
Als ik ga voor veel erin zetten, casemodden, en een heerlijke airflow, zeker een full?
Als ik ga voor veel erin zetten, casemodden, en een heerlijke airflow, zeker een full?
Dell Studio XPS 16
Verwijderd
Hier spreekt een reseller en system-builder van die dingen: als je voor de miditower gaat, kan je beter nog de S500 nemen, daar zit de voeding helemaal boven het mainboard weggewerkt. Bij de A500 zit hij voor het mainboard. Vrder bouwt de S500 makkelijker, én is hij goedkoper. Ikzelf heb de Q500, en met 2 extra casefans is de airflow prima voor een athlon 1400@1500, 2 IBM 7200 IDE schijven, en 1 IBM 10000 SCSI... Dat produceert dus bes wel wat warmte... 
Suc6
Suc6
Verwijderd
Ik heb de Q500, echt ideaal. Toen ik 'm kocht zat er niet veel in, 1 HD, 1 cdspeler en 1 FDD. Binnenkort zitten er 3 HD's in, 1 CDspeler, 1CD schrijver, 1 Zipdrive, 1 DVD speler en wsch een HD removable rack. Dus ik ben wel erg blij dat ik de fulltower heb gekocht
Ik heb de Q500 en die is heel zwaar, als er veel spul in zit ongeveer een kilo of 15-20
maar er is ruimte zat om spul in te bouwen ook ook veel ruimte voor fans, alleen moest ik dat wel allemaal zelf maken
oh, ik zie net dat ik de Q600 heb, mijn fout, maar waarschijnlijk lijkt ie erop:
kijk hier maar eens
[topic=154857/1/25]
maar er is ruimte zat om spul in te bouwen ook ook veel ruimte voor fans, alleen moest ik dat wel allemaal zelf maken
oh, ik zie net dat ik de Q600 heb, mijn fout, maar waarschijnlijk lijkt ie erop:
kijk hier maar eens
[topic=154857/1/25]
Hail to the king baby!
K, het word een bigtower dan denk ik maar, de Q500... Nou nog ff kijken hoe ik voorkom dat mijn Silverado mijn Athlontje sloopt tijdens transport.. Of hoort dat in een andere topic
Dell Studio XPS 16
Haha, nee, 'k heb liever een nieuwe, ken ik me eigen gaten erin decouperen
Dell Studio XPS 16
Ik heb de Q500 en de A500 én de S500.
Voordelen van de Q en de S zijn de plaatsing van de voeding.
Bij de Q heb je veel ruimte voor uitbreidingen.
De A is geschikt voor lan's maar je zooitje moet niet te heet worden en je moet er gewoon niet teveel in willen proppen.
Als je een slot1 moederbord hebt kom je al gauw ruimte tekort in de A500.
Ik heb niks kwaads verder over die kastjes te melden : stevig en waar voor je geld.
Oh ja : Airflow is het beste in de Q500 (en die kan je makkelijker modden voor grotere fan's)
Wil je ooit gaan waterkoelen is de Q500 absoluut een aanrader ...
Voordelen van de Q en de S zijn de plaatsing van de voeding.
Bij de Q heb je veel ruimte voor uitbreidingen.
De A is geschikt voor lan's maar je zooitje moet niet te heet worden en je moet er gewoon niet teveel in willen proppen.
Als je een slot1 moederbord hebt kom je al gauw ruimte tekort in de A500.
edit:
Oh ja...de A500 heeft een U-casing terwijl de S500 gewoon twee zijpanelen heeft. Zijpanelen zijn een stuk handiger....tenzij je niet vaak in je kast moet)
Oh ja...de A500 heeft een U-casing terwijl de S500 gewoon twee zijpanelen heeft. Zijpanelen zijn een stuk handiger....tenzij je niet vaak in je kast moet)
Ik heb niks kwaads verder over die kastjes te melden : stevig en waar voor je geld.
Oh ja : Airflow is het beste in de Q500 (en die kan je makkelijker modden voor grotere fan's)
Wil je ooit gaan waterkoelen is de Q500 absoluut een aanrader ...
Ik heb de Q500, en die is gewoon vet...
Goed veel plaats...
Wel een goeie voeding erbij kopen...
En ff de atx-power-on knop iets afvijlen rondom, bij mij blijft ie nog wel eens hangen.....
Goed veel plaats...
Wel een goeie voeding erbij kopen...
En ff de atx-power-on knop iets afvijlen rondom, bij mij blijft ie nog wel eens hangen.....
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
ik heb de InWin midi kast, en deze is echt brakke klein, overal scherpe randen, en om je kast weer dicht te doen gaat amper door hun bedachte k*t systeem, had veel moeite om me brander in te bouwen..iig geen goede ervaring ermee, misschien is het bij de Bigtower wel beter..
Ik heb die A500 ook gehad, maar ik kon nergens scherpe randen ontdekken.Op woensdag 29 augustus 2001 10:55 schreef Kev0867 het volgende:
ik heb de InWin midi kast, en deze is echt brakke klein, overal scherpe randen, en om je kast weer dicht te doen gaat amper door hun bedachte k*t systeem, had veel moeite om me brander in te bouwen..iig geen goede ervaring ermee, misschien is het bij de Bigtower wel beter..
The ramblings of an idiot
Ik heb ook een A500, en die is inderdaad erg compact en die U case is super klote als je in de zijkant gaat modden. Ik heb het wel gedaan (niets is onmogelijk
) maar het is altijd een gedoe als de kap eraf moet. Verder zit mijn A500 tot de nok toe vol, maar met wat creatief fanducts maken en extra blowholes blijft alles prima koel, is dus een perfecte LAN kast.
Oja, ik heb ook een Slot-A, en dat is inderdaad net aan met een flinke koeler, maar het kan wel hoor
Zie het gewoon als een uitdaging
Oja, ik heb ook een Slot-A, en dat is inderdaad net aan met een flinke koeler, maar het kan wel hoor
Zie het gewoon als een uitdaging
moeten voor zulke vragen nou een heel topic geopent worden,
je kunt zelf toch wel zien wat erin komt cd , dvd , brander
tel het bij elkaar en klaar is ......... (vul zelf maar in
)
je kunt zelf toch wel zien wat erin komt cd , dvd , brander
tel het bij elkaar en klaar is ......... (vul zelf maar in
Ik heb de A500 en ben er dik tevreden mee. Misschien omdat ik vaak naar LAN-Partys ga
Ik heb dus een S500 en daar ben ik dan weer heeeeeeeel tevreden mee
Beste case die ik gehad heb. In het vooronder kan je standaard al een 80 mm fan hangen en ook achter bovenin. Weet eigenlijk niet of dat standaard is tegenwoordig, maar ik was aangenaam verrast. Tuurlijk is een front blowhole nog leuker, maar altijd leuk. De zijplaten gaan makkelijk open dus als je niet zoveel kwijt hoeft zou ik deze aanraden, anders die grote natuurlijk. Maar Inwin is zeker niet slecht
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Inderdaad, s500 is een prima kastje als je alles er in zet en vervolgens er niet zoveel mee doet (modden ofzo). Ik had alleen meer ruimte nodig, dus ik ben overgestapt naar een tower.
Nu staat mn gemodde s500 dus stof te vergaren...
Nu staat mn gemodde s500 dus stof te vergaren...
Ik heb ook een Inwin S500, echt een supermooi kastje en de voeding zit niet boven de processor zoals bij de Inwin A500. De losse zijpanelen zijn ook wel fijn.
Verder vind ik het model ook mooier dan de Inwin A700. Het enige nadeel aan de Inwin S500 is (tov de A500) dat je bij de A500 het bord er met kaarten ineens uit kan schuiven. Dat kan dus NIET bij de S500. En nog een klein dingetje, mijn removable hd bracket moest bovenin het kastje gedaan worden, er zaten wat transistoren van het mobo in de weg (Abit KT7 RAID)
Maar verder echt een superfijn kastje (dit is de mijne op de slechte kwaliteit pic
).
Verder vind ik het model ook mooier dan de Inwin A700. Het enige nadeel aan de Inwin S500 is (tov de A500) dat je bij de A500 het bord er met kaarten ineens uit kan schuiven. Dat kan dus NIET bij de S500. En nog een klein dingetje, mijn removable hd bracket moest bovenin het kastje gedaan worden, er zaten wat transistoren van het mobo in de weg (Abit KT7 RAID)
Maar verder echt een superfijn kastje (dit is de mijne op de slechte kwaliteit pic
Pagina: 1