Hallo Tweakers!
Ik heb in het verleden advies gevraagd voor een pc voor mijn 11 jarige zoon. Uiteindelijk hebben we door omstandigheden tijdelijk een andere pc opgeofferd en is het dan nu echt tijd voor een eigen pc.
De afgelopen dagen heeft hij zelf uren gezocht, samengesteld, forums doorgelezen, best buys bekeken en nu vraagt hij om hulp of bevestiging van zijn gemaakte keuzes.
De vragen zijn als volgt beantwoord door mijn zoon.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag spelletjes kunnen spelen. Minecraft, Ark, Survival evolution, Fall Guys en nog meer.
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken?
Gamen, huiswerk maken, Netflixen, streamen. Software die ik nodig heb: Windows 10 en Cura.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben bijna jarig en heb dan een bedrag bij elkaar van ongeveer € 850.
Misschien dat mijn vader en moeder dan nog een klein beetje willen bijleggen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn 27” monitor, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles. Ik wil graag een pc die de mogelijkheid biedt om nog te upgraden in de toekomst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het liefste AMD, maar als er iets beters is dan kan ik mijn mening aanpassen. (Ik heb nu een Intel laptop voor school) Als het lukt ook een videokaart die 1440p aankan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eventueel nog te upgraden. Als het kan in de buurt van de €850 euro komen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Bij het samenstellen van de huidige "lijst" loop ik een beetje vast. Heb ik met mijn huidige wenslijst een computer waar ik mee vooruit kan en is alles compatibel met elkaar. (Ik twijfel over de DDR4)
Zijn er nog aanpassingen mogelijk mbt het systeem?
Voor wat betreft de behuizing. Deze mag goedkoop zijn om dan in een later stadium (lees budget) een andere kast te kopen.
Alvast bedankt namens “Hoan”
Ik heb in het verleden advies gevraagd voor een pc voor mijn 11 jarige zoon. Uiteindelijk hebben we door omstandigheden tijdelijk een andere pc opgeofferd en is het dan nu echt tijd voor een eigen pc.
De afgelopen dagen heeft hij zelf uren gezocht, samengesteld, forums doorgelezen, best buys bekeken en nu vraagt hij om hulp of bevestiging van zijn gemaakte keuzes.
De vragen zijn als volgt beantwoord door mijn zoon.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag spelletjes kunnen spelen. Minecraft, Ark, Survival evolution, Fall Guys en nog meer.
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken?
Gamen, huiswerk maken, Netflixen, streamen. Software die ik nodig heb: Windows 10 en Cura.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben bijna jarig en heb dan een bedrag bij elkaar van ongeveer € 850.
Misschien dat mijn vader en moeder dan nog een klein beetje willen bijleggen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn 27” monitor, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles. Ik wil graag een pc die de mogelijkheid biedt om nog te upgraden in de toekomst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het liefste AMD, maar als er iets beters is dan kan ik mijn mening aanpassen. (Ik heb nu een Intel laptop voor school) Als het lukt ook een videokaart die 1440p aankan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eventueel nog te upgraden. Als het kan in de buurt van de €850 euro komen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Bij het samenstellen van de huidige "lijst" loop ik een beetje vast. Heb ik met mijn huidige wenslijst een computer waar ik mee vooruit kan en is alles compatibel met elkaar. (Ik twijfel over de DDR4)
Zijn er nog aanpassingen mogelijk mbt het systeem?
Voor wat betreft de behuizing. Deze mag goedkoop zijn om dan in een later stadium (lees budget) een andere kast te kopen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 199,90 | € 199,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 Gaming X V2 | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 6600 (11310-01-20G) | € 339,- | € 339,- |
| 1 | Behuizingen | Aerocool Mecha ARGB | € 39,36 | € 39,36 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic B12 BC-650 | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 80,84 | € 80,84 |
| Totaal | € 883,80 | |||
Alvast bedankt namens “Hoan”