Goeiedag,
Volg het forum best lang maar heb net maar een account aangemaakt om toch een vraag over de offerte te kunnen stellen.
Ga proberen me netjes aan de opzet te houden maar mocht ik iets missen hoor ik het wel...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OCXI4gVP1wibLYsLAqGar85e.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/kIniU85n7gQJILoWIFh3vBwV.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/THKFLuHYF5vQYLxavBhluVT1.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qrnbb4Dp876vp6FrYDdJKRHe.jpg?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte: zie foto
Schaduw: geen schaduwwerking door bomen of objecten. Dak ligt op zuidoosten.
Jaarverbruik: nu ca. 3900 maar wordt naar verwachting komende jaren meer.
Huidige elektriciteitsaansluiting: 3x25A. Ik heb nog een loze WCD op een aparte groep naar zolder die gebruikt kan worden om op aan te sluiten. Er hoeft dus verder waarschijnlijk niet veel aangepast te worden.
:strip_exif()/f/image/o42A461q8IL3dE1xUv01Y3cA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EGsQUYMx5kCq9g2dmsHOeEvg.jpg?f=fotoalbum_large)
Budget en doel: max € 7k. Liefst zo veel mogelijk panelen om verbruik in toekomst te dekken en stroomrekening zo laag mogelijk te krijgen.
Wellicht in de toekomst ooit een accu koppelen.
Wie gaat het project uitvoeren: installateur
Bijhouden van data: leuk, maar niet heel serieus. vooral leuk om te zien wat er opgeleverd is en of er iets mis is.
Reeds verkregen offertes: Meerdere. Ik heb 2 serieuze offertes.
1:
11x Hyundai405WP All black
Goodwe 4200D-NS+Wifi omvormer
incl. montagemateriaal, installatie en servicecontract
€ 7.100,-
(Na terugrekenen is dit met 10 panelen € 6.730,-)
2:
10x LONGI Solar 410 Wp
Growatt 3600MTL-S
incl montage en installatie
€ 6.380,-
Met leverancier nummer 2 afgesproken dat als het kan hij ook 11 panelen plaatst, dan zal de offerte dus iets hoger worden.
Regio Haarlem
Ik ben eigenlijk benieuwd of dit een goede combi is voor het geld en of ik zo het maximale aantal panelen heb (al denk ik dat meer panelen lastig wordt). En of type paneel en omvormer wat is.
Alvast bedankt,
Matthijs
Volg het forum best lang maar heb net maar een account aangemaakt om toch een vraag over de offerte te kunnen stellen.
Ga proberen me netjes aan de opzet te houden maar mocht ik iets missen hoor ik het wel...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OCXI4gVP1wibLYsLAqGar85e.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/kIniU85n7gQJILoWIFh3vBwV.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/THKFLuHYF5vQYLxavBhluVT1.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qrnbb4Dp876vp6FrYDdJKRHe.jpg?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte: zie foto
Schaduw: geen schaduwwerking door bomen of objecten. Dak ligt op zuidoosten.
Jaarverbruik: nu ca. 3900 maar wordt naar verwachting komende jaren meer.
Huidige elektriciteitsaansluiting: 3x25A. Ik heb nog een loze WCD op een aparte groep naar zolder die gebruikt kan worden om op aan te sluiten. Er hoeft dus verder waarschijnlijk niet veel aangepast te worden.
:strip_exif()/f/image/o42A461q8IL3dE1xUv01Y3cA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EGsQUYMx5kCq9g2dmsHOeEvg.jpg?f=fotoalbum_large)
Budget en doel: max € 7k. Liefst zo veel mogelijk panelen om verbruik in toekomst te dekken en stroomrekening zo laag mogelijk te krijgen.
Wellicht in de toekomst ooit een accu koppelen.
Wie gaat het project uitvoeren: installateur
Bijhouden van data: leuk, maar niet heel serieus. vooral leuk om te zien wat er opgeleverd is en of er iets mis is.
Reeds verkregen offertes: Meerdere. Ik heb 2 serieuze offertes.
1:
11x Hyundai405WP All black
Goodwe 4200D-NS+Wifi omvormer
incl. montagemateriaal, installatie en servicecontract
€ 7.100,-
(Na terugrekenen is dit met 10 panelen € 6.730,-)
2:
10x LONGI Solar 410 Wp
Growatt 3600MTL-S
incl montage en installatie
€ 6.380,-
Met leverancier nummer 2 afgesproken dat als het kan hij ook 11 panelen plaatst, dan zal de offerte dus iets hoger worden.
Regio Haarlem
Ik ben eigenlijk benieuwd of dit een goede combi is voor het geld en of ik zo het maximale aantal panelen heb (al denk ik dat meer panelen lastig wordt). En of type paneel en omvormer wat is.
Alvast bedankt,
Matthijs
:strip_exif()/f/image/dRLMIA4Ar3Y5FtQOSn2C93l3.jpg?f=fotoalbum_large)