Laptop - netwerk / domein / werkgroep

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hi all, ik zit met een probleempje dat ik morgen ook ff op school moet aankaarten.

Ik heb hier thuis een pc staan, en die deelt het netwerk naar een andere com (= geen probleem). Maar nu heb ik van school een laptop gekregen en dan moet ik werken met een domeinnaam.

Nu kan ik wel mijn laptop direct aansluiten op chello, maar kan ik dus geen netwerk meer maken thuis, omdat dat met een werkgroep moet (toch?!).

Dan zul je zeggen; verander het dan steeds. Ja fout, als ik naar mn werkgroep verander kan ik mezelf vervolgens niet meer aanmelden op het domein (een leraar ofzo moet dat doen). Maar ik wil toch echt internet thuis hebben, op mijn laptop.

De pc waar het signaal binnenkomt is van mn ouders en die moeten natuurlijk ook internet hebben.

Khoop dat het allemaal duidelijk is en dat iemand een oplossing voor me weet :)

Tnx!

edit: De pc waar het signaal binnenkomt, en de laptop draaien Win2k. Mijn eigen pc (client) draait Win98 Se.

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Op internet heb je wel progjes die je lan instellingen kan swappen.
Bijvoorbeeld programma:
multinetwork Manager
Switch IP
Swapper98
enz.
enz.

kijk maar even op download.com

I believe what I want to Believe

• saviour
  • Niet online
Gaaf, dat ga ik eens proberen. Heb je nog een programma waarvan je zegt; Dié moet je gebruiken?

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Ja, van 3COM genaamt dynamic mobiel manager.

Maar dat krijg je bij 3com software en ik denk niet dat het los te downloaden is.

I believe what I want to Believe

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Netfreeze is fijn tooltje en GRATIS.

• saviour
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 14:59 schreef KillerAce_NL het volgende:
Netfreeze is fijn tooltje en GRATIS.
Is dat ook te gebruiken met Win2k?

• saviour
  • Niet online
Fantastisch! Op download.com stond dat het voor Win98 was. Ik ga het vanavond meteen proberen :D

Tenkss!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

NP!
Ik gebruik het altijd voor lanparty's. Als ik weer thuis ben dan heb ik binnen 2 min weer mijn chello aan het lopen.

Verwijderd

Kun je niet gewoon een opstart
profiel maken voor Win2K ??? (docked/undocked)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 17:52 schreef khadafie het volgende:
Kun je niet gewoon een opstart
profiel maken voor Win2K ??? (docked/undocked)
Kan trouwens ook onder andere windows voor zo ver ik weet, maar Win2K en WinMe kunnen het iig.

Je kunt gewoon meerdere hardwareprofielen maken, en in het ene hardwareprofiel stel je alles in voor school, met domein en de hele reutemeteut, en in het andere profiel stel je alles in voor thuis. Als je je laptop dan opstart dan krijg je zo'n keuzemenutje met welk hardwareprofiel de moet opstarten.

Is dus ingebakken bij windows, heb je geen extra programmatjes voor nodig bij mijn weten :)

Hardwareprofielen vind je onder "systeem" in het configuratiescherm, derde tabblad.

• saviour
  • Niet online
Ow is dat daarvoor :D

Okay bedankt, ga ik daar ook ff mee stoeien!

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
Op dinsdag 28 augustus 2001 18:00 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Kan trouwens ook onder andere windows voor zo ver ik weet, maar Win2K en WinMe kunnen het iig.

Je kunt gewoon meerdere hardwareprofielen maken, en in het ene hardwareprofiel stel je alles in voor school, met domein en de hele reutemeteut, en in het andere profiel stel je alles in voor thuis. Als je je laptop dan opstart dan krijg je zo'n keuzemenutje met welk hardwareprofiel de moet opstarten.

Is dus ingebakken bij windows, heb je geen extra programmatjes voor nodig bij mijn weten :)

Hardwareprofielen vind je onder "systeem" in het configuratiescherm, derde tabblad.
Dit werkt dus helaas niet.. bij mij iig niet hier (win2k prof)

Zodra ik de netwerkinstellingen in het hardwareprofiel "school" (gekopieerd profiel van "thuis") verander...veranderen deze ook in het profiel "thuis"

help?

what is your major malfunction???

• saviour
  • Niet online
Hoe werkt het dan?

Ik neem aan dat ik moet aangeven dat ik een protable pc heb, undocked.

Moet ik dan het profiel kopiëren --> opnieuw opstarten --> voor dat profiel kiezen --> naar mn netwerkeigenschappen gaan en alles veranderen --> booten. ?

En staat alles in dat andere profiel dan nog goed als ik boot, en voor dat profiel kies?

• It-er
  • Laatst online: 09-02 07:15
is er niet zo'n soortgelijk programmaatje voor win2k?

op die site staat welliswaar dat hij ook voor win2k geschikt is maar daar klopt de ballen van.

Op www.tool.de staat nl. dat het ENKEL en ALLEEN voor win98 is.

what is your major malfunction???

• saviour
  • Niet online
Ik kan nix met dat tooltje btw.

Maar verder over die profielen, ik heb net mijn profiel gekopiëerd en geboot om te kijken wat het deed.

Dan kreeg ik dat hele menu om te kiezen waarmee ik wilde opstarten en er stond iets bij an:
BELANGRIJK: wijzigingen die in het profiel zijn aangebracht nadat het systeem voor het laatst succesvol is gestart zullen niet in het profiel opgenomen worden.
houdt dit in dat het me nooit zal lukken om 2 verschillende profielen te maken? Dat hij het 2e profiel dan niet wijzigt aangezien hij gewoon succesvol boot?

Pls hlp :)

• Registratie: Mei 2000
  • Niet online
zover ik kan herinerren kan het als volgt:

Voor het domein op school staat er een domein-user op die laptop van jouw.
Als je opstart dan kun je kiezen of je op het domein aanlogt of locaal.
als je nou locaal als admin inlogd en een user maakt met een profiel die deel uitmaakt van een werkgroep dan moet het werken.

Ik heb zelf gehad op mijn 2kpro bak om op 2 domeinen aan te loggen dus dan moet 1 domein en werkgroep ook kunnen.

• saviour
  • Niet online
Het bovenstaande klopt ja!

I'd like 2 give a big thank you, voor degene die mij over ICQ heeft geholpen!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:25
Ik begrijp er niets van. Zelfs al zou je PC op een domein aangemeld zijn op school. Als je IP via een DHCP server wordt geregeld dan is er niets aan de hand. Waarschijnlijk kan je internet router thuis (of je software die het regelt) ook DHCP aan , dus maak een pool aan voor je notebook , gooi je IP , DNS , GATEWAY en SUBNET er in en klaar.. domein of niet :)

SIM-PEL :)

[NIET helemaal wakker meer modus]
En share maken naar je netwerk doe je ook op IP niveau.. heb je ook geen werkgroup voor nodig ->
//192.168.0.x/c$

etc.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
Het probleem is, als ik het zo lees, NIET de toekenning van IP adressen. Dat is simpel, en helaas ook vaak waar die tooltjes voor dienen. Die heb je dus vaak niet eens nodig.

Het probleem is sommige combinaties van workgroup en domain gebruik. Hoewel niet onmogelijk, is dat bij alle Windows versies waar ik tot nu toe mee heb gewerkt lastig.

Een workaround die meestal goed werkt is de PC in een workgroup laten hangen, en lokaal een user aanmaken met dezelfde naam/password als je domain account. Je krijgt geen script meer, dus je moet handmatig wat drives mappen en zo.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• teigetjuh
  • Niet online
In win2k en NT kun je ook aanmelden als user op je lokale domein (je pc dus...) dan kun je wel gewoon internetten... Je domein verander je dan niet, maar dat wordt dan niet gebruikt.

Ik gebruik de laptop op kantoor in een domein en thuis log ik lokaal in en kan ik gewoon internetten....

• saviour
  • Niet online
Hmmz, ik heb een lokale user aangemakt gister, en daar ben ik net mee ingelogd. Kheb me afgemeld van het domein en aangemeld op mijn werkgroep. Maar als ik dan weer met een andere user inlog is ook lid van de werkgroep ipv het domein :(

En ik moet toch in de werkgroep zitten als ik thuis internet wil?!

Maar op school moet ik lid zijn van het domein.

Nogmaals voor de duidelijkheid: ik ben thuis dan met de laptop een client! En ik heb dan niet een directe verbinding...

• Fire69
  • Laatst online: 13-05 23:31
Ik had zelfde probleem: op't werk domain, thuis werkgroup.

Gewoon op men XP thuis user Fire69 aangemaakt (admin)
en op men w2k op portable ook.

Nu kan ik gewoon op portable inloggen, en aan al men shares op men XP zonder problemen.

Dat zou genoeg moeten zijn?
Enkel men proxy moet ik wel verzetten, maar daar heb ik me 2 reg-filetjes voor gemaakt!

[edit] typo [edit]

• saviour
  • Niet online
Heb jij dan in die nieuwe wel de werkgroep gebruikt? Want als ik dat doe dan kan ik me niet meer aanmelden op het domein.

Of hoef ik niet per sé lid te zijn van een werkgroep als ik thuis als client wil internetten?? Ik d8 het wel...

• Fire69
  • Laatst online: 13-05 23:31
Nee, gewoon als domain de computernaam selecteren, ipv je domain op school.
Werkt perfect bij mij

• saviour
  • Niet online
Ja, maar het probleem is dat ik me dna de volgende dag weer moet aanmelden op het domein van de school. En dat kan alleen de amdin doen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 28 augustus 2001 20:27 schreef It-er het volgende:

[..]

is er niet zo'n soortgelijk programmaatje voor win2k?

op die site staat welliswaar dat hij ook voor win2k geschikt is maar daar klopt de ballen van.

Op www.tool.de staat nl. dat het ENKEL en ALLEEN voor win98 is.
Ah dat kan zijn, ik gebruik em onder win98, dus geen ervaring met 2K, jammer dat die info incorrect is

• saviour
  • Niet online
Mijn probleem is als het goed is opgelost!

Ik blijf gewoon onder het domein van school werken, en ik gebruik de domeinnaam als werkgroep thuis (op de andere pc's) dat zou moeten werken :D

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 19:37

Tux

maar een werkgroep is toch geen domein

of gewoon thuis een pctje als server aanstellen en op dat servertje domein maken met zelfde naam als schooldomein >:)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Byte_Me
  • Laatst online: 08-05 11:19
Ik heb hetzelfde probleem: een laptop die in een domein hangt, die ik thuis aan mijn netwerk (op basis van werkgroep) wil hangen. ik heb netswitcher geprobeerd, maar dat werkt niet. Ik heb namelijk geen rechten om de laptop weer terug in het domein te hangen.

ik wil de laptop thuis op mijn router kunnen aansluiten, en internet toegang hebben, en toegang tot een gesharede folder om bestanden makkelijk over te kunnen pompen. hoe krijg ik dit voor elkaar?

Verwijderd

Dat kan ook met een domein. Dat staat volledig los van het al dan niet kunnen internetten.

En om daar nou een topic van bijna drieëneenhalf jaar oud voor te kicken...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.