DVD aanschaffen: wat vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:02
mijn ouwe strijdros op 50 speed is aan het wegkwijnen.
ik denk er aan om mischien een DVD speler te kopen zodat ik ook es film kan kijken en software schijfjes erin te hangen.

maar nu heb ik wel es gehoord dat het best vaak voorkomt dat DVD spelers bv spel cdroms niet goed leest en daardoor je spel dus niet echt wil. aangezien ik heel veel game, wil ik dit dus wel voorkomen.

weet iemand van zulke dergelijke problemen?

verder, ik sluit die DVD speler gewoon aan op een IDE kanaal, hoeft geen ATA66 te zijn toch?

die Pioneer met slotloading lijkt me namelijk wel wat.

ik heb effe de review op http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=89&page=1 gelezen maar kon er helaas niet veel tips aan uithalen dus vandaar dat ik hier kom. de search bracht me geen antwoord op mijn vragen.

alvast bedankt!

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Die pioneer is wel leuk voor het oog en ook best goed maar maakt wel vrij veel lawaai.
Zelf vind ik de Toshiba een betere optie, heeft niet zo'n gelikt uiterlijk maar is superdegelijk en vooral een stuk stiller.

Oerbrood!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34
Op dinsdag 28 augustus 2001 14:24 schreef Chevalric het volgende:
Die pioneer is wel leuk voor het oog en ook best goed maar maakt wel vrij veel lawaai.
Zelf vind ik de Toshiba een betere optie, heeft niet zo'n gelikt uiterlijk maar is superdegelijk en vooral een stuk stiller.
en is niet regiovrij te maken...

dat is die pioneer wel :)

Verwijderd

Heb een Aopen 1640 (wat dus een Pioneer is die jij bedoelt denk ik) en qua geluid is ie niet de stilste inderdaad maar hij komt bij nie ver boven me voedingsfan uit. Het zal irritant zijn als je je pc op je bureau hebt staan maar ik heb hem in me bureau staan en dan merk je er dus nix van.

Verder is slot-in best handig, pas nog een dvdspeler uit elkaar gehaald omdat iemand tegen een laadje was aangereden met zijn bureaustoel (deed het nog wel gelukkig).
So make your choice (Pioneer = Aopen)

Suc6

Edt: en idd regiovrij (te maken) ;)

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Hhhmm, dat van dat regiovrij wist ik niet maar is natuurlijk wel belangrijk idd, dat maakt die pioneer/a-open idd wel veel aantrekkelijker.

Oerbrood!

• Xandrios
Op dinsdag 28 augustus 2001 14:41 schreef InSaNe400 het volgende:
Toshiba regiovrij check de eerste link ff

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=firmware+dvd+aopen
het probleem is dat er 2 versies van de toshiba in omloop zijn.

de eerste versie kon je dus wel regiovrij maken, de 2e NIET.

dusszzz

• JeroenNietDoen
geluid boeit me weinig, heb meerde fans en een baycooler dus...en mijn pc staat onder het buro.

toch ben ik benieuwd of er werkelijke problemen zijn zoals ik in mijn topicstart beschreef.

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Die DVD mag gewoon op een ata33 kabel, ata66 mag ook maakt eigenlijk niks uit.
Dat van die spellen die niet draaien weet ik niet.
Succes ermee.

Oerbrood!

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 28 augustus 2001 15:28 schreef Chevalric het volgende:
Die DVD mag gewoon op een ata33 kabel, ata66 mag ook maakt eigenlijk niks uit.
Dat van die spellen die niet draaien weet ik niet.
Succes ermee.
De Pioneer 106S is ATA-66.

Siditamentis astuentis pactum.

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Hhmm, ik geloof dat mijn kennis toch ietwat achterloopt. Had geen idee dat er al ata66 dvd spelers waren nou goed, zal de volgende keer eerst effies wat info inwinnen!
Ik trek me maar terug uit dit draadje!
Mzzl en succes

Oerbrood!

• JeroenNietDoen
http://www.pioneer-eur.com/products/multimed/optical/dvd106s116s.htm

er staat dat de maximale doorvoer 21MB/sec is, waarom zou je die dan op een ATA 66 aansluiting hangen? zou die op normale IDE (ATA33) slechter presteren?

• JeroenNietDoen
hmmm hoop dat iemand het antwoord weet mbt udma 66.

• Xandrios
Op dinsdag 28 augustus 2001 15:50 schreef Kaap het volgende:
http://www.pioneer-eur.com/products/multimed/optical/dvd106s116s.htm

er staat dat de maximale doorvoer 21MB/sec is, waarom zou je die dan op een ATA 66 aansluiting hangen? zou die op normale IDE (ATA33) slechter presteren?
omdat ie dan wel vanuit de CACHE (512KB, 2MB) met 66 mbyte/sec kan lezen, van de DVD kan ie theoretisch met 21MB lezen/rippen :)

• JeroenNietDoen
hey heel erg bedankt. ah dan maar 2de HD opschuiven naar primary en die dvd op secondary.

Verwijderd

Moet je ook geen rekening houden met de lees capaciteiten i.v.m. copieren met evt. clone cd, dan komt de toshiba toch als eerste. Informatique had nog toshiba met de regio vrije firmware (de firmware die je regiovrij kan maken)
Pagina: 1