Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driesl
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-10-2022
Ik ben op zoek naar een tablet ivp een laptop (die soms wat onhandig is om mee te nemen en waarvan jet het scherm meestal niet kan plat op een tafel leggen).

Ik dacht spontaan aan de Galaxy S8 (bijna nergens meer verkrijgbaar) of zal ook de windows Surface (maar ik heb niet zo een goede ervaringen met een windows phone of tablet, zeker al niet qua andere apps).

Iemand tips? Ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 18:07

Barrycade

Through the...

Surface 2in 1 zijn gewoon tablets met Windows 10 of 11 er op. Windows Mobile bestaat niet meer.

Dus Surface lijkt me als er ook geen budget eis is, de meest logische keuze.

Maar nu ik er over nadenk, alle Android tablets ondersteunen Office apps denk zelfs dat de iPad redelijk gaat anders in Browser mode.

Maar beetje afhankelijk wat je precies van office gaat gebruiken en waarom dan precies op een tablet die plat op de tafel kan.

[ Voor 43% gewijzigd door Barrycade op 05-10-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:32
Tab S8 is op hartstikke veel plekken op voorraad als ik in de Pricewatch kijk:
uitvoering: Samsung Galaxy Tab S8 Wi-Fi, 128GB opslag Grafiet

Office 365 (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) heeft apps op Windows, iOS, Android, dus daarvoor alleen maakt het besturingssysteem niet zo veel uit.
Ga ja echter naar Visio (alleen Windows of beperkte browser versie) of Access (database drivers integraties e.d.), dan zit je echt wel een Windows vast en zijn de Surface devices een logische eerste optie om naar te kijken. Er zijn wel andere merken die dit ook bieden, maar zijn vaak 2-in-1's.

Dan komt formaat om de hoek kijken, 10 inch is veel keuze op Android en iPad, of bijvoorbeeld 12,9-inch bij een iPad Pro? En is het alleen scherm of ook toetsenbord en wel of geen pen erbij als accessoires?

Maar je eerste keuze met de S8 is echt wel prima.
Er zijn meer opties voor een recente Android tablet:
categorie: Tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:33
Hou er wel rekening mee dat office op Android een hele andere ervaring is als via Windows.

Surface zijn mooie Windows laptops/tablets en wanneer je eisen vooral office zijn zeker een geschikte kandidaat. En omdat het gewoon op Windows draait kunt je er alles mee wat je ook op je desktop kan. Ze zijn wel erg duur in aanschaf vind ik persoonlijk.