Hoi,
Ik ga binnenkort verhuizen en in dit huis zit een cv-ketel + standaard radiatoren (wel met ouderwetse thermostaat kranen)..
Nu zit er een hele simpele (wel modulerende) bedrade thermostaat in de woonkamer die ik graag wil vervangen door een Tado v3 slimme thermostaat.
De ketel is geschikt voor opentherm, dus installatie zal wel lukken..
Maar ik zag ook dat je de thermostaatknoppen kunt vervangen door die van Tado.
Echter vind ik hier weinig info over hoe dit nu werkt.
Stel ik heb 4 radiatoren in de woonkamer, en op elke slaapkamer 1.
Wat nu als ik alleen een slaapkamer wil verwarmen (denk aan thuiswerken overdag).
Dan zou ik het prettig vinden als de slaap/werk kamer 20-21 graden is, maar de woonkamer mag wel 18 graden zijn, deze hoeft pas tegen de avond naar 20 graden.
Regelt het tado systeem dit dan door de radiatoren beneden dicht te zetten en af te gaan op de temperatuur op de thermosstaat knop in de slaapkamer?
Of hoe moet ik dit zien/interpreteren?
Ik ga binnenkort verhuizen en in dit huis zit een cv-ketel + standaard radiatoren (wel met ouderwetse thermostaat kranen)..
Nu zit er een hele simpele (wel modulerende) bedrade thermostaat in de woonkamer die ik graag wil vervangen door een Tado v3 slimme thermostaat.
De ketel is geschikt voor opentherm, dus installatie zal wel lukken..
Maar ik zag ook dat je de thermostaatknoppen kunt vervangen door die van Tado.
Echter vind ik hier weinig info over hoe dit nu werkt.
Stel ik heb 4 radiatoren in de woonkamer, en op elke slaapkamer 1.
Wat nu als ik alleen een slaapkamer wil verwarmen (denk aan thuiswerken overdag).
Dan zou ik het prettig vinden als de slaap/werk kamer 20-21 graden is, maar de woonkamer mag wel 18 graden zijn, deze hoeft pas tegen de avond naar 20 graden.
Regelt het tado systeem dit dan door de radiatoren beneden dicht te zetten en af te gaan op de temperatuur op de thermosstaat knop in de slaapkamer?
Of hoe moet ik dit zien/interpreteren?
Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/