Dubbelzinnige titel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
nieuws: PlayStation-games verschijnen op zijn vroegst een jaar na release voo...
@YannickSpinner

"PlayStation-games verschijnen op zijn vroegst een jaar na release voor de pc"

Verschijnen de PS-games nu een jaar later dan de PC-release, of andersom? Ja ik heb het artikel gelezen, dus ik weet het antwoord intussen. Ik klikte echter op de titel omdat ik juist dacht dat ze eerst op de PC zouden verschijnen en een jaar later op de PlayStation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:28

YannickSpinner

Redacteur
Hi @Arumes, bedankt voor de feedback. Ik kan je interpretatie nu inderdaad niet meer on-zien ;) de titel is aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

YannickSpinner schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:34:
Hi @Arumes, bedankt voor de feedback. Ik kan je interpretatie nu inderdaad niet meer on-zien ;) de titel is aangepast!
Ik kan niet zeggen dat het nu veel minder dubbelzinnig is.
PlayStation-games
worden op zijn vroegst
een jaar na release voor pc
uitgebracht

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eens.

"PlayStation-games worden op zijn vroegst één jaar na release ook op pc uitgebracht."

zou een beter title zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:28

YannickSpinner

Redacteur
Hmm, ik zie de dubbelzinnigheid niet meer en @Verwijderd je (solide) suggestie past helaas niet. Ik heb iets anders bedacht dat hopelijk enige twijfel wegneemt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Het kan met vrijwel dezelfde woorden als het origineel, in een andere volgorde:
PC-versies van PlayStation-games verschijnen op zijn vroegst een jaar na release.

Als het belangrijk is om de titel met PlayStation-games te beginnen, kan je in plaats van "voor de pc" een constructie proberen te verzinnen met "naar de pc". Ik heb er nog niet lang over nagedacht, maar met "naar" haal je alle dubbelzinnigheid weg.

[edit] Ik zie dat je de kant van mijn eerste suggestie bent opgegaan terwijl ik aan het typen was, prima. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Arumes op 05-10-2022 14:10 ]

Pagina: 1