Beste keus Ultrawide monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een goede ultrawide monitor die ik zowel kan gebruiken voor officewerk als voor gaming. Momenteel gebruik ik als monitor een Dell S2721DGFA en had ik een 24" monitor aangesloten als tweede monitor. Dit neemt echter teveel ruimte in beslag op mijn bureau en ziet het er rommelig uit. Omdat ik voor mijn baan 2 schermen dien te gebruiken wil ik overstappen op een ultrawide monitor waarbij ik de monitor op kan splitsen in 2 desktops.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum ligt op 500 euro, mits er een goede beredenering is om voor een duurder model te gaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik sluit de monitor aan op mijn gaming pc via DP, met een RTX 3080Ti (en wil wel graag alle potentie benutten). Voor mijn laptop heb ik een Dell D6000 dockingstation die voorzien is van zowel HDMI als DP.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een wenslijst gemaakt met monitoren die mij aanspreken.
wenslijst: Intel

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- 1440p of hoger is een must
- 144hz of hoger is een must
- goede kijkhoeken is een must
- goed uniform beeld is een must
- 34 of 35 inch is een must
- gsync of gsync compatible middels amd freesync premium is een must
- built-in desktop splitsen middels twee aansluitingen lijkt me een handige functie
- ingebouwde speakers zou fijn zijn, geen must

Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag jullie ervaringen met ultrawide monitoren en wat voor mij de beste keus zou zijn. Ik heb daarnaast geduld tot er een nieuw model uit komt die in de pijplijn zit, mijn huidige monitor wordt waarschijnlijk pas medio december 2022 verkocht.