Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmo50
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-12-2022
Sinds een weekje ben ik de eigenaar van de nieuwe Airpods Pro, en ik ben zeer tevreden. Echter, op mijn werklaptop loop ik tegen wat problemen aan en ik kan het mij niet voorstellen dat ik de enige ben. Via bronnen op het internet lijk ik echter niet verder te komen...

Zoals bekend, verschijnen er twee devices in Windows wanneer je de AirPods connect met de laptop: Headphones en Headset. Volgens het internet lijkt het erop dat de Airpods in headphones modus in volledige stereomodus draaien, en in Headset de bandbreedte wordt gedeeld om ook geluid terug naar de laptop te sturen voor de microfoon.

Wanneer ik de Airpods in Teams zou willen gebruiken, ben ik dus geforceerd om of de AirPods in headset mode te gebruiken, of in Headphones mode en dan de interne microfoon van de laptop als microfoon te selecteren. Deze microfoon pikt echter een hoop omgevingsgeluid op, wat natuurlijk niet ideaal is in een drukkere omgeving.

De 'headset' modus is voor mij echter ongeveer onbruikbaar, omdat het volume ontzettend laag is. Ik heb alle stappen die ik heb kunnen vinden op het internet reeds doorlopen (device instellingen, bluetooth drivers herinstalleren, etc. etc.), maar ik kan het probleem niet oplossen. Kent iemand dit probleem, en een oplossing om het volume terug op normaal niveau te krijgen? Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:57
En als je buiten Teams werkt met de airpods, hoe doen ze het dan?
Dus verbinden in Headset mode en dan youtube bijvoorbeeld afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmo50
Helaas precies hetzelfde probleem! Binnen Teams ook alle settings gechecked, maar ook buiten Teams is het volume zeer laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:57
Dit is wel hele belangrijke informatie, want dan zit het probleem niet in Teams maar ook daarbuiten, dus is het niet binnen Teams dat je de oplossing moet zoeken (hoewel Teams wel de oorzaak had kunnen zijn want is baggerkwaliteit software).

Op de laptop zou ik beginnen met firmware updates van de bios en de devices via de leverancier (welk merk laptop is het, hebben ze hun eigen update check optie?).
Daarna op Windows niveau alle updates, checken, eventueel Troubleshooters draaien.
Sommige Bluethooth devices hebben hun eigen helper programma's die meekomen waarmee e.e.a. af te stellen is.

Aan de Airpods zijde, via de iPhone, zorg in ieder geval dat de laatste firmware geïnstalleerd is. Moicht daar een nieuwere zijn, verbreek de verbinding met de laptop en voeg die later weer toe.

Als workaround, zet Teams op de iPhone dat je via de iPhone geluid hebt in Teams calls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmo50
Dank voor je uitgebreide hulp. Ik heb de stappen doorlopen, en helaas niet verder gekomen... Vandaag toch nog een keer maar alles doorlopen!

Teams op mobiel is helaas geen optie, door limitaties van werk en het op het moment niet hebben van een werktelefoon. Dan maar met een oude headset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:06

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

En als je bij afspelen je stereo airpods (voor als ik muziek afspeel) als standaard instelt en opnemen de handsfree? Via eigenschappen kan je het volume ook aanpassen.

In teams staat bij mij opnemen en afspelen als hands free ingesteld en het werkt goed.

Edit; naja het werkt goed, het klinkt wel behoorlijk mono als ik praat tijdens een testgesprek. Straks mijn eerste teams meeting met de airpods, ben benieuwd naar de feedback.

Edit2: Ik kreeg ook de feedback dat het leek alsof ik in de kelder zat en ik viel een paar keer weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjhmm2e58E1SUtfhyMIQlY893vM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k9UTrRLiaUOO5H409EWdyaFx.png?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door Elias2020 op 13-12-2022 11:26 ]

Pagina: 1