Ik ben voor een vriend aan het kijken om enkele updates door te voeren aan zijn systeem. Moederbord heeft zijn beste tijd gehad, enkele connectors kapot dus tijd voor iets nieuw. Ik zou graag even willen checken wat een goede setup is, ook lettend op budget.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming. Nogal uitgebreid qua soort maar moet moderne games wel deftig ondersteunen op 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
< 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Advies of huidige componenten nog OK zijn voor nieuwe mobo / cpu. Zeker voeding twijfel ik.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Geen idee wat momenteel de beste keuze is; gelet op budget lijken me de Ryzen 5600 of i5-12400f wel interessant. Ik zag dat een i3 tegenwoordig ook soms aangeraden wordt, misschien ook een goed idee voor deze build en om budget wat te dempen?
Ik heb dus zoiets in gedachten:
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming. Nogal uitgebreid qua soort maar moet moderne games wel deftig ondersteunen op 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
< 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Case (niet bekend, atx form factor maar kan behouden worden)[
- Voeding 650W Xilence power[
- PNY GTX 1060 6GB[
- mobo atx > momenteel uitvoering: MSI P67A-C43 (B3)
- CPU > momenteel i7 2600
- geheugen > momenteel 8gb DDR3 @ 665mhz
Advies of huidige componenten nog OK zijn voor nieuwe mobo / cpu. Zeker voeding twijfel ik.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Geen idee wat momenteel de beste keuze is; gelet op budget lijken me de Ryzen 5600 of i5-12400f wel interessant. Ik zag dat een i3 tegenwoordig ook soms aangeraden wordt, misschien ook een goed idee voor deze build en om budget wat te dempen?
Ik heb dus zoiets in gedachten:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Plus Max | € 88,41 | € 88,41 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V550 Gold-V2 | € 64,90 | € 64,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 385,21 | ||
Alvast bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door Foor44 op 05-10-2022 10:17 ]