Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaxxo1990
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-04 09:59
Beste Tweakers,

Een bekende van mij heeft onderstaande game pc besteld en in elkaar gezet:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600 Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenGigabyte B550 Gaming X V2€ 114,90€ 114,90
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 6650 XT Gaming OC 8G€ 439,-€ 439,-
1BehuizingenSilentiumPC Signum SG1V EVO TG ARGB€ 73,95€ 73,95
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 29,90€ 29,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 62,90€ 62,90
1VoedingenCorsair TX750M (2021)€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 80,84€ 80,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.050,39

Helaas geeft de nieuwe computer geen beeld. Ik heb de volgende stappen geprobeerd:

* Oude GPU geprobeerd (gt 710), ook geen beeld.
* Nieuwe GPU reseated
* Ander PSU slot en andere kabel geprobeerd.
* Alle kabels gecontroleerd.
* Alle uitgangen geprobeerd; HDMI, DP.

Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen? Of aan welk onderdeel dit in eerste instantie kan liggen?

Alvast bedankt!

Asus GL502VML

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Maak eens wat foto's hoe intern alle kabels zitten.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:27
Mogelijk moet het BIOS geupdate worden. Dan kan bij dat moederbord zonder cpu en RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4s0n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09-2023

J4s0n

Stop! Hammertime!

Heb de manual van je moederboard bekeken, maar zag zo snel geen error codes staan. Misschien overheen gekeken, maar geeft je moederboard een errorcode? Een bliep patroon, ledjes die wel/niet aan staan of iets actiefs aan dat er iets mis is?

Gaan de fans überhaupt wel draaien en heb je een indicatie dat er iets aan gaat in het systeem? Als er niets gebeurt bij het indrukken van de powerknop kan het een hoop zijn - zelfs een gebroken kabeltje van je case naar je moederboard. Of verkeerd aangesloten natuurlijk.

Nog iets anders: Als je de HDMI/DP poort van je moederboard probeert, heb je de videokaart er dan wel uit? Als je videokaart er nog inzit en je in BIOS niet aan hebt kunnen geven dat je moederboard de integrated graphics moet gebruiken voor video, kan je moederboard alsnog proberen het beeld via de videokaart te sturen. Dan kan je wel de kabel in HDMI of DP

Man is a tool-using animal. Without tools he is nothing, with tools he is all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:05
J4s0n schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:35:

Nog iets anders: Als je de HDMI/DP poort van je moederboard probeert, heb je de videokaart er dan wel uit? Als je videokaart er nog inzit en je in BIOS niet aan hebt kunnen geven dat je moederboard de integrated graphics moet gebruiken voor video, kan je moederboard alsnog proberen het beeld via de videokaart te sturen. Dan kan je wel de kabel in HDMI of DP
De cpu heeft geen integrated graphics, dus de aansluitingen op het moederbord zullen per definitie niet werken :)

@zaxxo1990 Gebruik je de uitgangen van de gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:31
Eens met @Uszka, update het BIOS naar versie F14: https://www.gigabyte.com/...ev-1x/support#support-cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaxxo1990
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-04 09:59
Bedankt voor alle reacties! Ik heb het speakertje aangesloten op het moederbord maar krijg ook geen post/beep. De pc gaat verder wel aan, de fans gaan draaien en ledjes gaan branden. Ik gebruik inderdaad de poorten van de gpu, niet van het mobo.

Ik heb geprobeerd de bios te flashen met een usb-stick en de Q-Flash Plus knop (zonder cpu, ram en gpu in het moederbord zoals de instructie aangeeft). Helaas gebeurde er niets., geen lampje, geen draaiende fan van de PSU, niets.. Voor nu is het moederbord terug naar de winkel ter vervanging.

Asus GL502VML

Pagina: 1