Modelcontract aanpassing tarieven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefantim
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-05 16:00
Goedemorgen,

Ik zit op dit moment bij vattenval met een modelcontract. Nu lees ik dat deze tarieven pas 1 januari 2023 aangepast worden, omdat dit alleen op 1 januari en 1 juli aangepast zou mogen worden.

Nu zie ik dat mijn model contract tarieven ook 1 april 2022 zijn aangepast. Dit zou niet mogen dus?

Iemand anders ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:22

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou die vraag ook even aan Vattenval zelf stellen en hier het antwoord neerzetten. Los van of je het er mee-eens bent.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

3. Tarieven en betaling
3.1 Wijziging variabele leveringskosten: 2 keer per jaar
• De variabele leveringskosten (de tarieven per kWh en m3) behorende bij het Modelcontract
worden door marktontwikkelingen beïnvloed.
• Wij kunnen de variabele leveringskosten aanpassen op 1 januari en 1 juli van elk jaar.
• Bij onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden kunnen wij de leveringskosten ook op
andere momenten aanpassen
Zie laatste regel. Het kan dus wel in de huidige markt/tijden. Vattenfall zal waarschijnlijk hetzelfde antwoorden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefantim
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-05 16:00
Dank je wel.

Blijkbaar zijn het nu geen onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden meer, dus worden de gewone data weer aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:22
stefantim schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:59:
Dank je wel.

Blijkbaar zijn het nu geen onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden meer, dus worden de gewone data weer aangehouden.
Nee hoor, die onvoorziene wijzigingen zijn er nog steeds. Ze gebruiken die 1 januari gewoon om wéér hoger te gaan. Geen zorgen, je zult nog meer tussentijdse verhogingen krijgen wss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:51
Per 1 januari 2023 maakt het met het prijsplafond toch helemaal niet meer uit?

Per 1 januari 2024 moet je dan een goed contract opzoeken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:23

Croga

The Unreasonable Man

stefantim schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:59:
Dank je wel.

Ik merk dat het voor sommige klanten wel onvoorzien is en voor sommigen niet. Zo hebben wij bij Greenchoice zo'n zelfde contract en op dit moment ook geen aanpassingen... Dus niet klagen, gewoon zo laten :-)
Pagina: 1