Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:55
Sinds enkele maanden heb ik het probleem dat mijn AppleTV 4K niet meer wil updaten.
Hij geeft zelf aan dat er een update is, maar het updaten zelf faalt iedere keer.

Update word gestart maar naar circa 10-20 seconden komt de melding dat de update mislukt is. Hij gaat dan automatisch terug naar het homescreen waar hij de apps die ik zelf later heb geïnstalleerd (Netflix, HBO, F1TV etc) opnieuw installeert.
Ik dacht eerst dat dit een ruimte kwestie was dus ik heb al geprobeerd alle apps handmatig te verwijderen voor de update en Photo's vanuit de iCloud delen uitgezet. Maar probleem blijft.

Heb hem zowel bedraad al wireless aangesloten maar dit maakt geen verschil. WiFi dekking is perfect op de locatie. Staat 0,5m naast een Ubiquity AP. In het verleden altijd kunnen updaten op hetzelfde netwerk/setup.

Zoek al lang op diverse Apple fora maar kan niets vinden wat ik mogelijk nog zou kunnen proberen. Iemand hier die bekend is met dit probleem en de gouden tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:55
Heb je ook al een factory reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
oohh schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:45:
Heb je ook al een factory reset geprobeerd?
Ja, en het het vreemde is dat hij dan hetzelfde gedrag toont. Dus hij start met resetten (blijkbaar moet hij dan ook wat downloaden of communiceren met Apple) maar faalt. En dan weer terug naar het homescreen en de apps installeren zich weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

mtouw78 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:00:
[...]

Ja, en het het vreemde is dat hij dan hetzelfde gedrag toont. Dus hij start met resetten (blijkbaar moet hij dan ook wat downloaden of communiceren met Apple) maar faalt. En dan weer terug naar het homescreen en de apps installeren zich weer opnieuw.
Ook bekabeld geprobeerd?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Ja, zowel WiFi als bekabeld. Re-starts, power cycles etc. Niet helpt vooralsnog.
Gelukkig werkt hij verder 100% en heb ik 0 problemen met streamen van content maar wil natuurlijk wel mee met de laatste TVos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnijm
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-09 12:02
Probeer eens met een vast IP-adres (en het oude adres in je router verwijderen) of een andere internetverbinding (bijv. buren of via hotspot).
Pagina: 1