Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BTW terugvragen bij zelf installeren PV panelen.

Pagina: 1
Acties:

• gearardihno
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-11 13:40
Hallo allemaal,

Het zal vast al ergens vermeld staan, maar ik kon het niet goed vinden.
Is het ook mogelijk om BTW op de panelen/toebehoren terug te vragen als je zelf de panelen plaatst?
Naar mijn weten moet de factuur van de webwinkel en het bedrijf op naam en adres van diegene staan.
Momenteel zit ik in de afweging om dit jaar alles nog te leggen, of te wachten op het lagere btw tarief volgend jaar(met mogelijke prijsstijgingen als gevolg)

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:34
Ja, je kunt de BTW gewoon terugvragen indien je het zelf aanlegt. Heb t hier pak m beet 2 jaar geleden ook zelf aangelegd en zonder problemen BTW terug kunnen krijgen.

Zover ik mij herinner heb ik niet over alles BTW teruggevraagd. De BTW over de omvormer, panelen, rails, clips en al dat heb ik teruggekregen, of ik het ook terugkreeg over het werk wat de elektricien gedaan heeft voor het aansluiten in de meterkast weet ik niet meer zeker. Daarnaast heb ik een aantal panelen op een plat dak gelegd en daarvoor zelf een stellage gemaakt, het materiaal uit de bouwmarkt wat ik daarvoor gebruikt heb, heb ik in ieder geval geen BTW van terug gekregen.
Maar ik weet ook niet meer precies of er bij de aanvraag heel specifiek gevraagd werd. Ik meen dat je simpelweg een totaalbedrag moest opgeven en in het geval dat de Belastingsdienst achteraf vragen had, moet je wel de facturen kunnen overleggen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:08
Zorg dat de factuur van de zonnepanelen én het energiecontract op dezelfde naam staan. Staat de factuur op jouw naam en het contract op naam van je partner, of andersom? Dan kan je de btw niet terugvragen.
Bron: https://www.milieucentraa...zonnepanelen-terugvragen/

Zorg dat je alle bonnetjes bewaart en dien gewoon het totaalbedrag in dat je kunt/wilt verantwoorden.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°