Ik kreeg zojuist een mailtje van Spotify dat ze "suspicious activity" op mijn account hadden gedetecteerd en daarom mijn wachtwoord gereset... Het zag er nogal phishy uit, maar inderdaad zijn al mijn Spotify apps uitgelogd, op mijn telefoon, op mijn laptop, in de browser, in de auto... Maar als ik op de "reset password" link klik, dan stuurt dat me naar een domein wl.spotify.com dat onbereikbaar is. Ook als ik op "contact us" klik gaat het naar dat onbeschikbare domain. En als ik via open.spotify.com een wachtwoordreset aanvraag, krijg ik die mail netjes binnen, maar alle links in die mail inclusief de password reset link en de contact link verwijzen ook naar datzelfde onbeschikbare wl.spotify.com domein. Lekker dan.
Hebben anderen ook dit probleem? En wat kan die "suspicious activity" zijn? Ik luister dagelijks naar Spotify in de auto, op mijn werk- en privé-laptop, en bedien die dan geregeld ook vanaf mijn telefoon. Daarnaast staat last.fm ingesteld om mijn Spotify luistergedrag binnen te harken voor leuke analyses. Lijkt me geen vreemd gebruik. Ik deel mijn account niet met iemand anders, en het wachtwoord op mijn account is een door KeePass gegenereerd random wachtwoord... Weird shit!
Hebben anderen ook dit probleem? En wat kan die "suspicious activity" zijn? Ik luister dagelijks naar Spotify in de auto, op mijn werk- en privé-laptop, en bedien die dan geregeld ook vanaf mijn telefoon. Daarnaast staat last.fm ingesteld om mijn Spotify luistergedrag binnen te harken voor leuke analyses. Lijkt me geen vreemd gebruik. Ik deel mijn account niet met iemand anders, en het wachtwoord op mijn account is een door KeePass gegenereerd random wachtwoord... Weird shit!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.