Mijn vraag
Dit gaat over mijn broers pc.
Zins vanochtend heeft hij het volgende probleem.
Hij kan zijn hele computer besturen via zijn toetsenbord, maar hij kan zo goed als niks met zijn muis.
Cursor bewegen, hoveren over iconen(soms), en ook (soms) dingen openen.
Hij kan het niet meer afsluiten, of besturen.
Het lijkt er heel erg op dat de ‘focus’ van windows heel ergens anders is, hij kan ‘alt tabben’ naar een window, klikken, en dan is die out of focus en moet die dus weer alt tabben om het in focus te krijgen.
Het besturen van elk none windows applicatie is wel mogelijk, zoals spotify of de steam client.
Elke keer na een herstart van de pc, of herstart van explorer in taakbeheer werkt het weer even een minuut, soms iets langer en dan komt het weer.
https://cdn.discordapp.co...CC1-9B66-7B8BB6A3821F.mov (Kort filmpje van het probleem)
Na via de media creation tool een repair te hebben uitgevoerd via de pc zelf(dus niet via een usb) heeft de pc het zo goed als een uur volgehouden, niks aan de hand.
Toen kwam het weer terug, na een pc herstart is het weer tijdelijk opgelost maar het probleem is dus terug.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 home.
G810 toetsenbord.
G502(eerste variant) muis.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Explorer herstarten.
Sfc /scannow
Chkdsk
Dism
Windows 10 recovery met behoud van bestanden.
Via media creation tool op de pc zelf een repair uitgevoerd(niet via usb).
Muis drivers opnieuw geinstalleerd.
Logboeken bekeken.
Alle none essentiële randapparatuur eraf gehaald.
Van het weekend ga ik naar hem toe om via een usb windows fresh te installeren, maar daar houd het software matig wel voor mij op.
Waar kan dit aan liggen? Iemand een fix?
Behalve een extra voeding en een extra setje ram en schijven is parts swappen niet echt een optie.
Dit gaat over mijn broers pc.
Zins vanochtend heeft hij het volgende probleem.
Hij kan zijn hele computer besturen via zijn toetsenbord, maar hij kan zo goed als niks met zijn muis.
Cursor bewegen, hoveren over iconen(soms), en ook (soms) dingen openen.
Hij kan het niet meer afsluiten, of besturen.
Het lijkt er heel erg op dat de ‘focus’ van windows heel ergens anders is, hij kan ‘alt tabben’ naar een window, klikken, en dan is die out of focus en moet die dus weer alt tabben om het in focus te krijgen.
Het besturen van elk none windows applicatie is wel mogelijk, zoals spotify of de steam client.
Elke keer na een herstart van de pc, of herstart van explorer in taakbeheer werkt het weer even een minuut, soms iets langer en dan komt het weer.
https://cdn.discordapp.co...CC1-9B66-7B8BB6A3821F.mov (Kort filmpje van het probleem)
Na via de media creation tool een repair te hebben uitgevoerd via de pc zelf(dus niet via een usb) heeft de pc het zo goed als een uur volgehouden, niks aan de hand.
Toen kwam het weer terug, na een pc herstart is het weer tijdelijk opgelost maar het probleem is dus terug.
Relevante software en hardware die ik gebruik
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed | € 232,19 | € 232,19 |
1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Pro | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Windforce 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Toshiba DT01ACA100, 1TB | € 35,21 | € 35,21 |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (CMR, 64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 39,33 | € 39,33 |
1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 750D | € 169,- | € 169,- |
1 | Processorkoeling | AMD Wraith Prism | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master GM G750M | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 540,63 |
Windows 10 home.
G810 toetsenbord.
G502(eerste variant) muis.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Explorer herstarten.
Sfc /scannow
Chkdsk
Dism
Windows 10 recovery met behoud van bestanden.
Via media creation tool op de pc zelf een repair uitgevoerd(niet via usb).
Muis drivers opnieuw geinstalleerd.
Logboeken bekeken.
Alle none essentiële randapparatuur eraf gehaald.
Van het weekend ga ik naar hem toe om via een usb windows fresh te installeren, maar daar houd het software matig wel voor mij op.
Waar kan dit aan liggen? Iemand een fix?
Behalve een extra voeding en een extra setje ram en schijven is parts swappen niet echt een optie.