Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Desktop PC gezocht voor werk + FPS gaming!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nanouz
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-10-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een desktop PC om zowel op te werken als software developer en om op te gamen. Voor de games denk ik dan aan fps games zoals CS:GO en COD.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een maximum prijs in gedachten van € 2000 euro (excl. btw) met een deftig fps (144hz) scherm inclusief in de prijs.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Werk nu zelf op een laptop dus heb niets om mee te nemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Full desktop setup en een scherm (not curved)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur qua merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Normale grote case. Ik zou graag ook een manier hebben om easy mijn randapparatuur te kunnen switchen tussen de desktop PC en een andere laptop (docking?). Ik vroeg me wel af als ik daar dan deftig mee kan gamen als alles op USB-C aangesloten is? Er moeten ook zeker 2 schermen kunnen op aangesloten worden.

Ga je overklokken?
Neen.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al een tijdje geen kennis meer genoeg omtrent de nieuwste hardware dus had graag een voorstel gehad voor een desktop pc die binnen mijn budget past.

Mis je info? Let me know! Bedankt alvast.

Beste antwoord (via Nanouz op 07-10-2022 19:07)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:13
Voor antwoorden op dit soort vragen worden BBG's samengesteld, deze lijkt aardig te passen bij je wensen: Desktop Best Buy Guide/Juli 2022/1440p-game-pc, had je die al gezien? Voor schermen is er de Monitor Best Buy Guide/April 2022/De beste wqhd-gamingmonitor

[ Voor 37% gewijzigd door martyw op 04-10-2022 21:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• martyw
Voor antwoorden op dit soort vragen worden BBG's samengesteld, deze lijkt aardig te passen bij je wensen: Desktop Best Buy Guide/Juli 2022/1440p-game-pc, had je die al gezien? Voor schermen is er de Monitor Best Buy Guide/April 2022/De beste wqhd-gamingmonitor

[ Voor 37% gewijzigd door martyw op 04-10-2022 21:02 ]

• Nanouz
Dag Marty

Bedankt voor je antwoord! Ik vraag me af als ik nog best even wacht tot een nieuwe BBG uitkomt dit jaar?

• martyw
Nanouz schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:03:
Dag Marty

Bedankt voor je antwoord! Ik vraag me af als ik nog best even wacht tot een nieuwe BBG uitkomt dit jaar?
De komende BBG van november kan interessant zijn in verband met de onlangs uitgekomen AMD 7xxx en de binnenkort komende Raptor Lake modellen van Intel, ook komen de eerste NVidia RX40xx videokaarten nog deze maand uit.

• Nanouz
martyw schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:19:
[...]

De komende BBG van november kan interessant zijn in verband met de onlangs uitgekomen AMD 7xxx en de binnenkort komende Raptor Lake modellen van Intel, ook komen de eerste NVidia RX40xx videokaarten nog deze maand uit.
Het nieuwste is voor mij ook niet nodig maar ik veronderstel dat er wel wat prijzen zullen dalen dan voor oudere stukken.

• Nanouz
@martyw Ik heb zo goed als beslist om de desktop van de BBG van juli (1440p) te kopen maar ik zit vast voor het scherm. Ik wil gewoon een goed scherm om FPS games op te spelen. Naar wat moet ik dan kijken qua specs? 240 hz, 1ms response en HD 1920x1080 resolution?

Kun je me daarbij helpen? Iets rond de 300 euro max budget

[ Voor 10% gewijzigd door Nanouz op 07-10-2022 16:08 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:46

Thomg

Aww yiss

Goed gereviewde 2560x1440p 27 inch monitor met 144Hz of meer.

Bijv:
uitvoering: Dell S2721DGFA Zwart
https://www.rtings.com/monitor/reviews/dell/s2721dgf

Deze ziet er ook veelbelovend uit als je 32 inch OK vind.
uitvoering: Acer Predator XB323QUNV Zwart
Maar reviews zijn erg schaars!

• martyw
Eens met @Thomg, met als toevoeging bij de eerste zin dat ik een IPS scherm zou nemen - de Acer en de Dell zijn dat ook. De Iiyama G-Master GB2770QSU-B1 is ook een overweging (zie review)

[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 07-10-2022 22:07 ]

Pagina: 1