Deursensor met alarm als deur te lang open blijft staan.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeegbers
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-01-2024
Beste mensen,

ik ben op zoek naar een (bij voorkeur apple home kit) deursensor die een alarm geeft als de deur (bijv langer dan 15sec) open blijft staan. Ik kan dit nergens vinden. Hebben jullie tips?

gr Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImDion
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-05 14:04

ImDion

professioneel amateur

Ik denk niet dat hier 'kant en klare' oplossingen voor zijn, ik ben zelf niet bekend met homekit. Maar dit is zeker mogelijk in home-assistant (met wat knutselwerk :) )

3x proberen dan meten... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:13
ImDion schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:07:
Ik denk niet dat hier 'kant en klare' oplossingen voor zijn, ik ben zelf niet bekend met homekit. Maar dit is zeker mogelijk in home-assistant (met wat knutselwerk :) )
Geen ervaring mee maar volgens mij kan je met Homekit zelf ook al automatiseren! En anders zeker met HA.

Ken zelf ook geen sensor die dit out of the box heeft, dit is meer een functionaliteit dat een home automatisering realiseert, en niet de sensor zelf.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:07

YellowCube

Wait...what?

https://www.reddit.com/r/...s/l228jc/open_door_alarm/

Dit lijkt een combi van ShortCut en HomeKit.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Wil je het alarm op je telefoon ontvangen of is een alarm bij de deur zelf ook goed. Dan dacht ik aan een deurschakelaar die een timer (NE555 of Arduino) gaat voeden met daarop een buzzer aangesloten. Batterij eraan en kan volgens mij wel jaren op een batterij werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Dre op 05-10-2022 11:15 ]