Budget Gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 22:11
Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op de betaalbare gaming laptops. Reden voor de koop is dat ik meer tijd ga spenderen in het huis van mijn vriendin en daar ook regelmatig te gamen. Een desktop is wat onhandig om mee te brengen en een nieuwe desktop pc daar neer zetten komt duurder uit als je alle randapparatuur mee gaat rekenen.
Momenteel heb ik dus al een Game PC met 5600x CPU en 5700XT GPU, deze wil ik dan te koop zetten en wat geld bijleggen voor een laptop rond de 1200-1300 euro.
Qua prestaties hoeft het geen powerhouse te zijn. 1080p voor het scherm zelf is voldoende, wellicht dat ik een 1440p monitor neer zet om aan te hangen maar dan is ook 60fps op medium settings voldoende. Ik denk daar met een 3060 wel op te komen, maar mijn ervaring met gaming laptops komt nog uit de tijd dat er voor laptops speciale edities waren (aangeduid met een 'm ') die een stuk minder krachtig waren dan de desktop varianten. Games die ik speel zijn over het algemeen meer CPU heavy zoals MMO's, City builders, Open wereld maar ook racing games.

Wat is je budget?
1200-1300, als ik er met dit budget niet kom wil ik best overwegen om naar 1500 te gaan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, liever niet groter dan 15" en voorkeur voor een wat minder opvallende laptop, geen groot RGB bakbeest.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liever geen Acer. Lenovo is prima. USB-C laden zou fijn zijn maar ik denk dat je met gamen toch vaak naar een sterkere lader zal moeten gaan.

Beste antwoord (via wuzzy op 18-10-2022 09:57)

• Dreflar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 18:10
Afgaand op je verhaal / wensen lijstje zou ik persoonlijk eens kijken naar deze dan:
uitvoering: Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU008CMH)

Ik heb zelf een iets ouder model van de Legion lijn met een i7 en 1660TI, nog altijd erg tevreden mee nog altijd 1080p met 60+fps voor meeste games.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Dreflar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 18:10
Afgaand op je verhaal / wensen lijstje zou ik persoonlijk eens kijken naar deze dan:
uitvoering: Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU008CMH)

Ik heb zelf een iets ouder model van de Legion lijn met een i7 en 1660TI, nog altijd erg tevreden mee nog altijd 1080p met 60+fps voor meeste games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 22:11
Bedankt. Die ziet er inderdaad goed uit en binnen budget.