Toon posts:

Bericht verwijderd Outlook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hopende staat deze topic in de juiste rubriek.

Mijn vraag is of er een bepaalde volgorde terug te vinden is omtrent verwijderd berichten in Outlook. Hetzij een manier om dit te filteren.

Situatie:
Een vol postvak-in met 4 accounts er aan gekoppeld. Per ongeluk een bericht verwijderd (ploep verdween uit de postvak-in) en Joost mag weten welk bericht in welke prullenbak.
Standaard mail applicatie van iPhone (met alle accounts eraan verbonden). Welke direct invloed heeft op Outlook etc.

Ongeveer een uurtje bezig geweest onderhand met het uitspitten van alle prullenbakken. Maar als je niet weet waar je naar moet kijken wordt het een lastig verhaal.

Iemand een suggestie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 13:10

talin

ES-MA

aangezien elke mail client niets anders is dan een soort "afstandsbediening" op de echte server waar de mail "echt" op staat.
inloggen op de webversie en daar in de prullenbakken van het hoofdaccount kijken waar je dus ook mee beantwoord ( dat is het hoofdaccount, voor de rest ben je gedelegeerde ) elke wijziging doe je vanuit dat account en zijn daar de gedane handelingen ook terug te vinden.

kan ook zijn dat iemand een mail ingetrokken heeft ( iets wat maar sporadisch werkt ) maar de functie is er nog zeker en dan is er voor jou niets te vinden.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-10 19:21
talin schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:43:
aangezien elke mail client niets anders is dan een soort "afstandsbediening" op de echte server waar de mail "echt" op staat.
Het zal je verbazen hoeveel mensen nog POP gebruiken, en dus enkel de email lokaal hebben staan.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 07:26
Kun je niet het beste gewoon zoeken op het bericht met de optie 'in alle postvakken'? Kans bestaat dat het bericht niet in een prullenbak staat maar bijvoorbeeld gearchiveerd is (gebeurt mij ook wel eens per ongeluk met een sneltoets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12

BCC

rmathijssen schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:46:
[...]

Het zal je verbazen hoeveel mensen nog POP gebruiken, en dus enkel de email lokaal hebben staan.
Veel hosters geven dit als "tip" als je IMAP mailbox volzit.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Emperor schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:53:
Kun je niet het beste gewoon zoeken op het bericht met de optie 'in alle postvakken'? Kans bestaat dat het bericht niet in een prullenbak staat maar bijvoorbeeld gearchiveerd is (gebeurt mij ook wel eens per ongeluk met een sneltoets).
Maar wat als je niet weet welk bericht je hebt verwijderd? Het ging zo snel. Het is wel echt verwijderd, swipe instellingen van me postvak staan goed ingesteld. Ondertussen al een beetje me verlies genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ik mis in dit geval op welke manier de postvakken staan ingesteld in de clientsoftware

1) Op een PC middels Outlook. Wordt er gebruik gemaakt van Exchange Activesync? POP3/IMAP? Welk type account is ingesteld? Zijn de verschillende mailboxen als accounts ingesteld of 1 hoofd account en de overige postvakken als extra postvak toegevoegd dan wel "automapped"
2) Op een mobiel device. Zelfde vraag. Welke client wordt gebruikt, hoe is het account ingesteld, welk protocol wordt gebruikt?

De vraag is met name van belang omdat bij het instellen van Outlook op een PC met een mailbox in bijvoorbeeld Exchange Server (Exchange Online) bij het verwijderen van een item in een gedeelde mailbox, het item standaard naar de map Verwijderde items gaat van de gedelegeerde.

Voorbeeld:

Piet@bedrijf.nl heeft volledige toegang tot de mailbox info@bedrijf.nl
In Outlook staat zijn mailbox piet@bedrijf.nl ingesteld en door automapping wordt automatisch de postvakken waartoe hij volledige toegang heeft ook toegevoegd aan zijn mappenlijst in Outlook

Wanneer Piet een mail verwijdert in het Postvak IN van info@bedrijf.nl wordt dit item verplaatst naar de map Verwijderde items in de mailbox van Piet en is van daaruit te herstellen

Wanneer Piet gebruikmaakt van SHIFT-DELETE of permanent verwijderen wordt het item niet verplaatst naar de map Verwijderde items van Piet!

In beide gevallen is het item echter te herstellen vanuit de map Verwijderde items van de mailbox info@bedrijf.nl , binnen 14 dagen (standaard) middels de functie Recente items herstellen! :

Recover deleted items in Outlook for Windows

Als er gebruik wordt gemaakt van Exchange Server/Exchange Online zou ik contact opnemen met een beheerder via de support desk van het bedrijf voor meer hulp.

Het herstellen van items, rechtstreeks verwijderd uit een map anders dan Deleted items is ook mogelijk, in oudere Outlook clients moest je hiervoor de optie DumpsterAlwaysOn inschakelen, maar in nieuwere versies is dit niet meer nodig

https://www.slipstick.com...deleted-items-in-outlook/

[ Voor 7% gewijzigd door akimosan op 06-10-2022 11:53 ]

Pagina: 1