Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsS1980
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-10-2022
Mijn vraag

Is het mogelijk om verschillende types TP-Link powerline adapters te combineren?
Ik heb nu de tp-link tl-pa4010p. Maar deze is niet meer verkrijgbaar, en ik moet eigenlijk uitbreiden.
En voor ik iets aanschaf wat niet werkt, vraag ik het hier.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Garanties heb je met Powerline meestal niet. Het is echt een lapmiddel. Als het werkt haal je maximaal de snelheid van de langzaamste adapter.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsS1980
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-10-2022
Dank voor je reactie.
Maar het is dus wel mogelijk om een nieuwere uitvoering op de reeds bestaande, niet meer leverbare, uitvoering bij te pluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ja dat kan zolang ze aan dezelfde Powerline standaards voldoen.
Ik heb hier ook nog diverse oudere en nieuwere TPlink Powerline modules, deze werken gewoon in combinatie met elkaar.
Uiteraard zijn de langzaamste modules dan de beperking wat betreft de snelheid.

Ook andere merken Powerline die dezelfde standaard gebruiken kan je met elkaar combineren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqGP-rT_dK7b7UdR88a998zProw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CJ9uCOVgied4OvI5oCsAcLB5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 04-10-2022 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NielsS1980 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:06:
Dank voor je reactie.
Maar het is dus wel mogelijk om een nieuwere uitvoering op de reeds bestaande, niet meer leverbare, uitvoering bij te pluggen?
Hangt ervan af welke nieuwe je neemt.

Merk adapter doet er niet toe, welke standaard het ondersteunt wel.

Jouw bestaande adapters zijn HomePlug AV 1.1 (met proprietary extension naar 68MHz). Als je andere adapters met AV1.1 en die "500Mbps"/68MHz extensions hebt, dan gaat het sowieso samenwerken. Ga je naar AV2.0 adapters, dan kunnen ze er ook mee samenwerken, zij het niet op volle AV2.0 snelheid.

Neem je adapters die G.hn gebruiken - nieuwere standaard - dan gaat het niet samenwerken.

Oslik blyat! Oslik!