Gele aanslag van Azijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04 10:05
Hoi!

Ik heb kennelijk iets doms gedaan :).

Ik heb Azijn in mijn vaatwasser gezet en heb dit 2 dagen laten staan. Kennelijk.... verdampt dat tot een gele damp die weer overal op neerdaalt.

Nu is dit camping bestek en servies... dus het maakt allemaal niet zo heeeel veel uit, maar als ik het simpel schoon kan krijgen dan zou dat tof zijn.

Het is een gele aanslag die er met flink schuren wel af gaat. Maar dat is me wat veel werk. Ik overweeg het af te schrijven.

Toch... zou het handig zijn als ik iets vind gezien de vaatwasser zelf ook aanslag heeft. Die zal er uiteindelijk wel uit wassen, maar ik ben er liever snel vanaf.

Ofwel, kan iedereen even aan Oma vragen hoe je dat doet :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-wjgIzMn-CUhxEOhP-l6-ZuUN4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kpkbzItvuiOGt1c4648SlvWB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTqQSe_gOLQC0m6WXgpyy7DNYVI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dEte8oBW48UHXg11nOO6T1OI.jpg?f=user_large

FreeReef.nl

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:13
:P

Heb je baking soda liggen? Misschien dat even proberen?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:33

Bob Popcorn

Plop!

Was dat glas gewoon wit/doorzichtig glas? Dan is het nog best gaaf geworden!

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Misschien eens proberen met waterstofperoxide, volgens mij zit dat ook in bruistabletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 07:32
Bob Popcorn schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:06:
Was dat glas gewoon wit/doorzichtig glas? Dan is het nog best gaaf geworden!
Vind je? Ziet er voor mij toch wel uit als een 'urine-kleurtje'... het effect ansich is misschien gaaf, de kleur is smerig :+

@World Citizen Heb je wederom azijn wel eens geprobeerd om de kleur weer 'los' te krijgen. Anders kom je denk ik ook wel een eind met zuiveringszout/natriumcarbonaat (baking soda).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Ik zal de tips verzamelen en dan in volgorde van minst agressief proberen.

@Jimster Bakingsoda kan ik halen,

@Cheesy Peroxide heb ik bij toeval in 3% en in 60% staan. Maar, ik sta er niet op te springen dat te gebruiken. Wellicht de 3%, maar 60% lijkt me ook niet zo goed voor vooral de vaatwasser.

@MicGlou Ja, leuk :). Dat had ik inderdaad geprobeerd, maar daar werd het erger van.

@Bob Popcorn Ja, helemaal helder wit glas.

Overigens vreet het ook de anti aanbak lagen van je pannen af. Ik had een mooie zwarte wok, maar die is nu half aagevroten. Mocht ik hem schoon krijgen kan ik proberen hem weer te zwart te bakken, maar ik ben er bang voor.

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@World Citizen De eerste vraag die ik eigenlijk heb, waarom had je azijn in de vaatwasser neergezet?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

MicGlou schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:15:
[...]

Vind je? Ziet er voor mij toch wel uit als een 'urine-kleurtje'... het effect ansich is misschien gaaf, de kleur is smerig :+
Als je urine die kleur heeft zou ik een paar grote glazen water drinken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04 18:05

Dido

heforshe

offtopic:
Hoe kom je "bij toeval" aan 60% waterstofperoxide? Dat spul wordt bij 50% al niet aan particulieren verkocht omdat het nogal risky is.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 13:44
Falcon schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:30:
@World Citizen De eerste vraag die ik eigenlijk heb, waarom had je azijn in de vaatwasser neergezet?
Wellicht verward met schoonmaak azijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
@Falcon Een keertje schoonmaken dacht ik. Het was inderdaad normale azijn. @Fore!

@Dido Ik gebruik H2O2 voor het doden van algen op steentjes waar koraal op zit. Uiteraard een veel lager percentage. Maar ik was ooit ergens waar ze 60% hadden en toen kreeg ik het mee.

Er staat nu soda in. Extra sterk zoals de verpakking vermeld.

Ik heb overigens wat 3% H2O2 (peroxide) in een kopje gedaan, maar dat werkt niet.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

World Citizen schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:08:
@Falcon Een keertje schoonmaken dacht ik. Het was inderdaad normale azijn. @Fore!
Normale azijn alsin wat je in je salade doet of schoonmaakazijn? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
@Bob Popcorn nee wel gewoon normale schoonmaakazijn.

Ik denk dat er licht aan de horizon is. Met heeeeel veel soda lijkt er "iets" te gebeuren.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Helaas. Soda gaat het niet doen.

We gaan verder zoeken.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-04 19:35

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik vraag mij ook af of die aanslag namelijk wel van de azijn zelf komt, of juist een chemische reactie is tussen kunststof en azijn.

Bij kalkaanslag, die komt van opgedroogd water, en kun je ook weer oplossen met warm water.
maar als het een chemische reactie met het kunststof zelf is denk ik dat niet zomaar weer weghaalt.

Je zou kunnen proberen om een bord weer te laten weken in warm azijn, maar je hebt ook een kans dat het alleen maar erger wordt :/

ora et labora

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Bob Popcorn en @Fore! schoonmaakazijn is toch nog sterker want bevat meer azijnzuur? Je kan gewone witte azijn prima gebruiken voor wat schoonmaakwerk hoor. Het is gewoon minder sterk.

Balsamico zou ik nu niet gebruiken :+

Ontopic zou ik alle servies gewoon afschrijven eerlijk gezegd...

[ Voor 13% gewijzigd door Admiral Freebee op 05-10-2022 09:26 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:29
Kun je die spullen niet verkopen als zijnde "Vintage '70's servies"? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:42
World Citizen schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:25:

Overigens vreet het ook de anti aanbak lagen van je pannen af. Ik had een mooie zwarte wok, maar die is nu half aagevroten. Mocht ik hem schoon krijgen kan ik proberen hem weer te zwart te bakken, maar ik ben er bang voor.
Die pan kan je weggooien, de anti aanbaklaag is niet zo gezond voor je als je het binnen krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:20

HugoBoss1985

Xenotech

Falcon schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:30:
De eerste vraag die ik eigenlijk heb, waarom had hij azijn en een vaatwasser? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 21:51
Ik neem even aan dat je je vaatwasser wilde schoonmaken / ontkalken met de azijn. Ik doe dat zelf anders, azijn gebruik ik alleen voor tegels en kranen b.v.

Tip: om de vaatwasser schoon te maken gebruik ik een flesje met "vaatwasser reiniger" ( 1,20 Euro bij de AH). Dat is een flesje met citroenzuur met in de dop een gaatje. dat gaatje zit vol met was.
Dat flesje doe je met de dop naar beneden in de (lege) vaatwasser en de vaatwasser zet je aan.
Zodra de vaatwasser met warm water gaat wassen smelt die was en komt het citroenzuur vrij.
Dat verwijdert alle aanslag etc. Citroenzuur is ook geurloos wat een voordeel is t.o.v. azijn.

[ Voor 13% gewijzigd door peterpv op 05-10-2022 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:40
@peterpv de 'soda methode' werkt hier ook goed om de machine schoon te houden: https://www.klusidee.nl/F...de-voor-vaatwassers.7084/

Is het trouwens kunststof servies of glaswerk? Ben wel benieuwd of er een scheikundige in de zaal is die kan uitleggen wat voor chemische reactie hier heeft plaatsgevonden. Heb dit nog nooit eerder gezien.

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 05-10-2022 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:20

HugoBoss1985

Xenotech

ThinkPad schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:52:
@peterpv de 'soda methode' werkt hier ook goed om de machine schoon te houden: https://www.klusidee.nl/F...de-voor-vaatwassers.7084/

Is het trouwens kunststof servies of glaswerk? Ben wel benieuwd of er een scheikundige in de zaal is die kan uitleggen wat voor chemische reactie hier heeft plaatsgevonden. Heb dit nog nooit eerder gezien.
Inderdaad een goede vraag of dat het eigenlijk om glas of kunststof gaat :)
Ik denk een soort van etsen omdat azijn zuur is het tast glazuur enz. aan en kan metaal aantasten/oplossen.
Edit: maar dat klopt niet (als het om glas gaat) want azijn wordt ook wel in glas bewaard/opgeslagen en daar gebeurd (geen verkleuring) ook niets mee.

[ Voor 19% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-10-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
peterpv schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:33:
Ik neem even aan dat je je vaatwasser wilde schoonmaken / ontkalken met de azijn. Ik doe dat zelf anders, azijn gebruik ik alleen voor tegels en kranen b.v.

Tip: om de vaatwasser schoon te maken gebruik ik een flesje met "vaatwasser reiniger" ( 1,20 Euro bij de AH). Dat is een flesje met citroenzuur met in de dop een gaatje. dat gaatje zit vol met was.
Dat flesje doe je met de dop naar beneden in de (lege) vaatwasser en de vaatwasser zet je aan.
Zodra de vaatwasser met warm water gaat wassen smelt die was en komt het citroenzuur vrij.
Dat verwijdert alle aanslag etc. Citroenzuur is ook geurloos wat een voordeel is t.o.v. azijn.
Dan zou ik alsnog gaan voor combinatie van schoonmaakazijn en eerder benoemde bakingsoda (reageert op elkaar, het bruist).
Dat reinigt ook de boel en kun je voor veel meer schoonmaakklusjes toepassen, zelfs ontstoppen.

Ook een stuk goedkoper, schoonmaakazijn koop je in jerrycans. bakingsoda kun je ook in grotere verpakking krijgen dan de kleine pakjes in de super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
ThinkPad schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:52:

Dit is een lastige, als ik dat wijnglas zie zou ik denken aan Chemical vapor deposition, maar.. dat gaat niet met azijn in een vaatwasser :P

Zoiezo doet azijn an sich weinig, zeker met glas, daar doet het niks mee. Als ik naar de foto in de doos kijk krijg ik meer een indruk van vieze theekopjes.
Ik vermoed dat de azijn kalk/ketelsteen dieper in de vaatwasser op heeft gelost en de bruine rotzooi die in die matrix zat daarmee vrij heeft gemaakt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Fc1lAkdK4n1AzRCjGwd4IvWwRs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ghBWyYqK7X7fegXgvtOcjipa.jpg?f=user_large

Afhankelijk van de temperaturen kunnen bacteriën etc. hier heeeerlijk in leven. Ik denk dan ook dat de aanslag organisch is.

@World Citizen heeft dat glaswerk echt droog gestaan of heeft het misschien stiekem toch in je azijn(oplossing & andere rotzooi) gelegen? Want dat het puur door dampen komt lijkt me sterk.

Zoiezo zou je eens bleekmiddel kunnen proberen, gewoon wat chlorix oid. Als de aanslag inderdaad organisch is heeft bleekmiddel de tijd van z'n leven om die rotzooi af te breken.
Gewoon een theelepeltje bleek in een glas en aanvullen met water.

En maak je over het bleekmiddel in kopjes geen zorgen, het spul verandert tijdens 'zijn werk' in gewoon keukenzout. Verder is het allemaal prima wateroplosbaar. Even spoelen met water (en desnoods nog even met wat dreft als je dat meer geruststelt) naderhand en je kan het weer gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Lanfear89 op 05-10-2022 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Fore! schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:31:
Dan zou ik alsnog gaan voor combinatie van schoonmaakazijn en eerder benoemde bakingsoda (reageert op elkaar, het bruist).
Het bruist, dus het zal wel goed zijn? Je gooit een zuur en een base bij elkaar om water te maken 8)7
Zelfs RTL nieuws heeft er een mening over.
Ook een stuk goedkoper, schoonmaakazijn koop je in jerrycans. bakingsoda kun je ook in grotere verpakking krijgen dan de kleine pakjes in de super.
Kraanwater is nog veel goedkoper, en is alvast gemixed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@World Citizen Ik krijg zware Breaking Bad-vibes. Gooi de boel weg, en door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Gek genoeg werkt het bij ene glas wel en bij het andere niet.

Dit is hetzelfde wijnglas na 3x wassen met soda op 75graden.

Ik snap niet dat het theekopje niet schoner is geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PxBEq3-N6WjwcnUbXUhyvcGkCg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b95EMnKCYubEaSLxthZUYo5n.jpg?f=user_large

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
.
ik ben stekeblind..

[ Voor 172% gewijzigd door Lanfear89 op 05-10-2022 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Dido schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:46:
[...]

Het bruist, dus het zal wel goed zijn? Je gooit een zuur en een base bij elkaar om water te maken 8)7
Zelfs RTL nieuws heeft er een mening over.

[...]

Kraanwater is nog veel goedkoper, en is alvast gemixed :+
RTL nieuws kan er zoveel van vinden, dat is toch het hele idee van ontstoppen om de meuk los te krijgen?

Of moest ik er nog bij vertellen dat je niet een hele bak soda en de complete jerrycan azijn erin moet gooien?

8)7 8)7

Maar goed, koop maar de middeltjes van €5 - €10 voor enkele keer gebruik als de centjes er niet toe doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13

Reptile209

- gers -

Fore! schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:31:
[...]

Dat reinigt ook de boel en kun je voor veel meer schoonmaakklusjes toepassen, zelfs ontstoppen.

Dan moet je ze juist niet bij elkaar doen: als het bruist, is het met elkaar aan het reageren en doet het niks meer met je vuil en kalk. Zuur + base = (in de buurt van) neutraal zout water. Zoals @Dido al zegt.

Beter is het om ze één voor één te doen: eerst een wasronde met zuur, dan eentje met een base (soda), of andersom.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Fore! schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:35:
RTL nieuws kan er zoveel van vinden, dat is toch het hele idee van ontstoppen om de meuk los te krijgen?
Met water, want zelfgemaakt water werkt beter dan dat spul uit de kraan?
Maar goed, koop maar de middeltjes van €5 - €10 voor enkele keer gebruik als de centjes er niet toe doen.
Kraanwater is nog veel goedkoper dan jouw middeltjes, en even effectief. Het bruisen an sich doet helemaal niets, behalve dat het voor sommige mensen kennelijk opwindend is, want "er gebeurt iets, dus moet het wel goed zijn".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Dido schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:32:
[...]

Met water, want zelfgemaakt water werkt beter dan dat spul uit de kraan?

[...]

Kraanwater is nog veel goedkoper dan jouw middeltjes, en even effectief. Het bruisen an sich doet helemaal niets, behalve dat het voor sommige mensen kennelijk opwindend is, want "er gebeurt iets, dus moet het wel goed zijn".
Nog een keer:
,
dat is toch het hele idee van ontstoppen om de meuk los te krijgen?
Dus eerst de soda erin en even wachten, dan de azijn erachteraan. Soda wat tussen de prut is gekomen gaat reageren en komt los en spoelt door.

Maargoed, waren voorbeelden wat je nog meer met soda en schoonmaakazijn kon doen om aan te geven dat je niet voor elk probleem een ander (duur) middeltje hoeft te kopen.

Ik weet dat het werkt, jij wilt er niet aan beginnen en spoelt simpelweg een verstopping door met meer water.... Prima jouw feestje... en natte vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:22

de Peer

under peer review

Fore! schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:11:
[...]

Nog een keer:
,
[...]

Dus eerst de soda erin en even wachten, dan de azijn erachteraan. Soda wat tussen de prut is gekomen gaat reageren en komt los en spoelt door.

Maargoed, waren voorbeelden wat je nog meer met soda en schoonmaakazijn kon doen om aan te geven dat je niet voor elk probleem een ander (duur) middeltje hoeft te kopen.

Ik weet dat het werkt, jij wilt er niet aan beginnen en spoelt simpelweg een verstopping door met meer water.... Prima jouw feestje... en natte vloer.
deze myth is al zo vaak debunked...
Maar iedereen blijft het bij elkaar gooiend wat dat sist zo lekker en geeft de illusie dat er wat gebeurt. terwijl er alleen water over blijft :+

[ Voor 19% gewijzigd door de Peer op 05-10-2022 20:58 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
dat is ook weer het idee dat je geen chemische rommel door het riool stuurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
de Peer schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:57:
[...]

deze myth is al zo vaak debunked...
Maar iedereen blijft het bij elkaar gooiend wat dat sist zo lekker en geeft de illusie dat er wat gebeurt. terwijl er alleen water over blijft :+
Voor de volledigheid, er wordt niet bedoeld dat je de soda en azijn bij elkaar in een emmer moet doen en dan gebruiken. De bedoeling is dat je eerst een oplossing van soda de afvoer in giet en daarna de azijn.
Het idee is dat er genoeg soda(water) in en tussen de prut blijft hangen en dat het toevoegen van de azijn het geheel laat bruisen wat de prut zou moeten doen loskomen uit je leidingen.

Of het helpt, geen idee, maar als je toch soda door je leiding giet, kan een kopje azijn erna geen kwaad.

In het geval van het servies van OP zie ik weinig tot geen toegevoegde waarde van bovenstaande techniek uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Fly-guy schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:23:
[...]

Voor de volledigheid, er wordt niet bedoeld dat je de soda en azijn bij elkaar in een emmer moet doen en dan gebruiken. De bedoeling is dat je eerst een oplossing van soda de afvoer in giet en daarna de azijn.
Het idee is dat er genoeg soda(water) in en tussen de prut blijft hangen en dat het toevoegen van de azijn het geheel laat bruisen wat de prut zou moeten doen loskomen uit je leidingen.

Of het helpt, geen idee, maar als je toch soda door je leiding giet, kan een kopje azijn erna geen kwaad.

In het geval van het servies van OP zie ik weinig tot geen toegevoegde waarde van bovenstaande techniek uiteraard.
Het helpt niet. het bruist ook te weinig om echt iets bij te dragen. het is niet voor niets een myth/hoax.
Het bicarbonaat poeder alleen werkt ook niet tot nauwelijks.
Het werkt op geen enkele manier.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
@Lanfear89

Ik heb vaat in de vaatwasser gezet.
Toen aangezet met een normaal blokje.
Nadat hij klaar was heb ik er azijn in gezet zonder hem helemaal leeg te maken.
3 dagen later... dit resultaat.

Vervolgens heb ik er weer azijn in gedaan en de vaatwasser aangezet met het idee dat het weg zou zijn... maar helaas, het probleem was toen nog erger. Ik heb niet meteen de vaatwasser leeg gehaald. Dat kan goed de volgende dag pas zijn geweest.

Verder gebruik ik geen "goedjes". Ik heb er nu uiteindelijk soda in gedaan maar verder niets.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:13
@World Citizen Toch wel deze soda?
Afbeeldingslocatie: https://static.ah.nl/dam/product/AHI_43545237303430323438?revLabel=1&rendition=800x800_JPG_Q90&fileType=binary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Nee deze.

Deze is namelijk 10x beter. Want dat staat op de verpakking :Y

Afbeeldingslocatie: https://static.ah.nl/dam/product/AHI_43545239363934363937?revLabel=1&rendition=800x800_JPG_Q90&fileType=binary

[ Voor 19% gewijzigd door World Citizen op 05-10-2022 23:10 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

tsja, gewoon bicarbonaat in een andere verpakking ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

de Peer schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:29:
[...]

Het helpt niet. het bruist ook te weinig om echt iets bij te dragen. het is niet voor niets een myth/hoax.
Het bicarbonaat poeder alleen werkt ook niet tot nauwelijks.
Het werkt op geen enkele manier.
Je moet dan ook geen poeder nemen maar die kristallen ;) En het werkt wel degelijk, de soda ontvet namelijk/breekt vet af. Dus als je leiding vol zit met gestold vet omdat je zo dom bent geweest om vet door je putje te knallen helpt het. Als je putje vol zit met haar of rijst dan heeft het geen enkele zin.

Overigens boeit het niet of je naspoelt met azijn of met kokend water. Kokend water lijkt me beter werken tegen een verstopping door vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Ik heb het in een doos gezet. Als iemand nog iets weet dan probeer ik het. Anders gaat het weg over een paar weken.

Hoog percentage H2O2 ga ik niet doen. Soda is getest maar helpt amper.. en voor de rest heb ik nog geen gouden tip gezien.

Mocht er nog een oma op GoT zitten met de silicone tip, ik hoor het graag.

FreeReef.nl

Pagina: 1