Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Changelog sinds Beta 1.
Thanks voor de aanvullingtomato gaf goede info
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Zoals al verwacht schijnt beta 2 vooral performance verbeteringen te bevatten t.o.v. beta 1:
Definately faster in some areas than beta1. Some of my apps, especially those that do a lot of io-stuff at startup, start much faster. Also the flickering i.e. when running through the tabs of a tabbed pane is gone. I am not sure if that was fixed in beta1, but I don't think so.
Vandaag is de lang verwachte aangepaste Java plugin als early access beschikbaar gekomen. Deze plugin werkt nu eindelijk ook voor de applet tags in MS Internet Explorer. Daarmee is de final versie van deze JRE een kandidaat voor installatie op MS Windows XP machines door de grote OEMs. Helaas moet we daarop nog even wachten door de trage reactie van Sun
. Wellicht dat ze nu gelijk 1.4 kunnen meeleveren
.
Download hem hier:
http://developer.java.sun.com/developer/earlyAccess/j2sdk131_01a/
(registratie bij de Java Developer Connection noodzakelijk)
De volgende beta van 1.4 zal deze voorzieningen ook wel hebben (deze early access is nog gebaseerd op 1.3).
Download hem hier:
http://developer.java.sun.com/developer/earlyAccess/j2sdk131_01a/
(registratie bij de Java Developer Connection noodzakelijk)
De volgende beta van 1.4 zal deze voorzieningen ook wel hebben (deze early access is nog gebaseerd op 1.3).
Verwijderd
Nou, ik zal dat Java gebeuren dan ook weer eens een keertje downloaden (al was het alleen maar voor de static virtuals (die heeft Java toch?) ) ...
Neem dan zeker een 1.4 beta. De opname van JAXP voor XML parsing en XSL toepassing is werkelijk gorgeous. Ik hoop dat ze voor de final nog Xerces opnemen in plaats van die brakke Crimson parser.Sneech: Nou, ik zal dat Java gebeuren dan ook weer eens een keertje downloaden
Bovendien kan je ook al heel goed van de geparameterizeerde typen compiler gebruik maken. Deze is ook in early-access en zal pas opgenomen worden in 1.5 (waarschijnlijk). Hij werkt echter al buitengewoon goed. Ik gebruik hem nu voor al mijn werk en zou niet meer zonder willen
Je kan in interfaces geen static methoden opnemen en ook kan je geen abstracte static methoden maken in een abstracte klasse. Ik neem aan dat je dat bedoelt? Je kan het wel makkelijk simuleren door van je type een apart object te maken. Je static methoden worden dan gewone methoden in de klasse die het type aangeeft. Je kan static methoden wel overriden, maar dat werkt zeer slecht.al was het alleen maar voor de static virtuals (die heeft Java toch?) ...
ik zit voor mijn server (debian op een p166) te tweifelen of ik er een 1.3 of een 1.4 jdk op zal gooien... voor server-side is XML, regex en al die andere nieuwe snufjes wel onwijs relaxed, maar is het stabiel genoeg om op een server te draaien?
als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)
Hum tja, ik heb het hier al een tijd draaien, maar gebruik het vooral voor client-side stuff. Jext (een editor geschreven in Java) is al 10 dagen draaiend en dus niet gecrashed. Lijkt me op zich een uitstekend tekenvlabakje: ik zit voor mijn server (debian op een p166) te tweifelen of ik er een 1.3 of een 1.4 jdk op zal gooien...
JAXP 1.1 (de JAXP in 1.4) kan je ook gewoon apart downloaden. De regex api niet, maar dan kan je ook nog ff die van Apache nemen. Op mijn ervaringen afgaand zou ik zeggen dat je het wel kunt doen, maar Alarmnummer was over beta2 op Windoos wat minder te spreken geloof ik.voor server-side is XML, regex en al die andere nieuwe snufjes wel onwijs relaxed, maar is het stabiel genoeg om op een server te draaien?
JDK 1.4 beta 2 die crashed bij mij alleen maar sneller (Win2k) beta 1 heeft dit probleem niet. Hebben andere mensen hier ook last van?
In de korte tijd dat ik beta2 heb gedraaid op m'n MS Windows 2000 Prof PC heb ik geen bijzondere dingen gemerkt, maar ik heb het maar een week gebruikt, veel zegt dit dus niet. vlabakje had het over een Linux PC en daar heb ik in ieder geval allerminst problemen mee
.
Het crashed bij mij binnen de 5 minuten
En het is geen programmeer fout want de hele vm die klapt eruit, zelfs als ik alleen een JFrame op het scherm zet. Maar beta1 die gaat ook al snel genoeg, dus daar werk ik voorlopig maar mee.
Pagina: 1