SSD Best Buy Guide tabellen te lang door veel opties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-09 17:03
Ik weet niet of dit perse de beste plek is, maar dat is een ander verhaal @willemdemoor.

In de BBG (https://tweakers.net/revi...y-guide-oktober-2022.html) zijn sommige tabellen meerdere schermen lang. Bijvoorbeeld bij het NVMe prijs-prestatie overzicht (https://tweakers.net/revi...s-prestatieoverzicht.html).

Het mooie aan die tabellen is dat je procentueel kan vergelijken hoeveel beter het ene artikel in verhouding met het andere artikel is, maar doordat alle opties voor drives in dezelfde tabel staat is het heel moeilijk om bijvoorbeeld alleen 1TB of alleen 2TB drives te vergelijken. De lijst is simpelweg te lang.

Het zou heel mooi zijn als er een optie was om te filteren op capaciteit, zeker omdat iemand die in de markt is voor bijvoorbeeld een 2TB drive niet zal kijken naar 500GB schijven en zelfs waarschijnlijk 1TB schijven achterwege zal laten. De kleuren zijn zeker gewaardeerd om het overzichtelijker te houden, maar het is nog steeds een vrij lange tabel.

Ik vroeg mij af of het mogelijk was om zoiets toe te voegen, het zou zeker bij deze artikelen kunnen helpen om de informatie duidelijker weer te geven.

Zoals ik op het begin wel zei, ik weet niet of dit de beste plek is voor deze opmerking, aangezien het niet direct te maken heeft met het artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Dat zou idd hele mooie functionaliteit zijn die wel in mijn google sheets zit, maar die ik helaas niet kan repliceren op de site :(
Zelfs al zou ik het splitsen in 500GB/1TB/2TB, dan nog is de lijst te lang op 1080p-schermen: ik kom op 100% zoom en 100% scaling op 31 items in mijn venster, en de lijst met 1TB NVMe-drives is al 39 items lang.
Hij staat zeker wel op de wenslijst voor grafiekfeatures!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-09 16:22
Wel mee eens, vooral met
Het zou heel mooi zijn als er een optie was om te filteren op capaciteit, zeker omdat iemand die in de markt is voor bijvoorbeeld een 2TB drive niet zal kijken naar 500GB schijven en zelfs waarschijnlijk 1TB schijven achterwege zal laten.
Een gefilterde of aparte lijst voor verschillende capaciteiten helpt al wel, ook al past hij niet helemaal, maar wel voor 80%.

Wel vind ik dat de scatterplot en ranglijst de pure prestatiescore bijna overbodig maken, dus misschien kan hij wel gewoon helemaal weg 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Me_Giant op 04-10-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lama; ik moet beter lezen dus sorry @willemdemoor

[ Voor 85% gewijzigd door MAX3400 op 04-10-2022 17:04 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof