Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Goedendag,

Mijn CV is helaas stuk gegaan (17 jaar oud)
Jaren 60 flatwoning - F label - gezin van 5
Ik wil een nieuwe laten plaatsen en heb een offerte ontvangen.

Ik heb naar huur gekeken maar vind dit niet rendabel.
Onze situatie is een beetje apart. We hebben geen centrale rook geleider in onze flat, en de VVE gaat dit niet op korte termijn in orde maken, dus alle bewoners hebben nog een rook geleider pijp bij de balkons (niet legaal meer dat weet ik)

Men vraagt 2200 euro netto voor het volgende:
Het gaat om een Intergas 24/18 CW3 kost retail ongeveer 900 euro.
Toen ik vroeg waarom hun 1500 euro voor de ketel vroegen was hun antwoord:

Antwoord monteur:
" Klopt alleen de aansluiting is concentrische en wij leveren hem 80/80 dat betekend excentrische maakt geen verschil is puur de aansluiting van lucht en rookgas afvoer. "

Dus hier zit dan een prijs verschilv an 600 euro in?! In een pijp constructie boven op de CV of moet er ook in de CV aanpassingen gemaakt worden om hem 80/80 te maken?

De kosten voor de montage/demontage zelf zijn ongeveer 550 euro, wat wel fair is denk ik zo.
Ik zie niets geks hieronder al dan niet wat karig en wat fluff om het lijstje imposanter te laten lijken dan het is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BIvSA8n2UMUYv_SpejiYInYQpL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmB2Aw5o0gmi48NqIqZhZYlR.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben geen riool afvoer en de CV lekt water via een slang in een emmer, vandaar dat er wat meerwerk is om wat pijpjes aan te leggen in de keuken hiervoor, dus hiervoor snap ik de extra kosten.

Bedrijven zoals CVtotaal willen ons niet helpen ivm we geen centrale rook afleider hebben in het pand, dus ik weet niet of ik met beperkte opties te maken hebt en hierdoor een premium moet aftikken.

[ Voor 35% gewijzigd door Wowhead op 04-10-2022 10:31 ]

Beste antwoord (via Wowhead op 04-10-2022 13:47)

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06:16
linksom nee dit mag niet echt meer. rechtsom zou ik het 123 ook niet weten.
wel doe je er verstandig aan om binnen een paar kolmonxide melders te plaatsen.
mocht de rookgas ooit je huis worden ingeblazen gaan ze piepen/ gaan ze af.
heb je in ieder geval een grotere kans om te overleven. (is toch een fijne gedachte)
daarnaast jaarlijks laten onderhouden. er door goede verduning is koolmonixde niet zomaar
dodelijk, er bestaat ook nog de kans dat de rookgassen bij de bovenburen naar binnen gaan.
is ook niet fun. die stijgende gassen die eruit komen zijn ook niet helemaal goed voor je helaas,
geef je bovenburen ook een kolmonoxide melder. linksom niet helemaal perfect maar beter dan niks.
ik wil niet zeggen dat je alles kan fixen met een kolmonide melder maar beter iets dan niets.

even een hele gekke vraag zit er ook niks uit de vorige eeuw in kwa rookgas afvoer in de flat ?
flexje erdoor ketel fatsoenlijk laten afstellen en stoken met die hap. en je bent goedgekeurdt.
meer info bekijk het filmpje https://www.youtube.com/watch?v=nRCv9r8YphA
nadeel je ketel moet wel op minimaal 40% vermogen worden afgesteldt anders stikt ie.
(ik weet helaas niet hoe ik het anders moet omschrijven je snapt wel wat ik bedoel)

dit kan alleen als iedere woning zijn eigen afvoer heeft....
bij een gezameleijke afvoer moet iedereen tegelijk aan een nieuwe ketel...
wat gezien de leeftijd van de ketel niet geheel onverstandig is..
jouw ketel kan op gezemlijke afvoer/flex afvoer/eigen afvoer.
dus jij bent eigenlijk in alle omstandigheden voorzien van de juiste ketel.
eigenlijk een kwestie van ketel hangen en wachten tot de vve wat gaat doen.
en dan hoeft alleen de rookgas aangepast te worden. scheelt weer in kosten straks.

opzich is die 600 euro wel redelijk voor het meerwerk. (gemiddeld)
en als je wilt kan er ook een nieuwe 60 pijp concentrisch op deze ketel.
maar 80/80 is voor je rendement weer beter. kan je ketel lager branden.
er bestaat ook een 80/125 concentrische ketel afvoer voor intergas.
of ze binnen nou er een broekstuk in moeten vechten en 2 bochten
of een concetische afvoer. is voor de gemiddelde monteur dezelfde koek.
is kwa kosten hetzelfde. maar met broekstuk en bochten ben je flexibeler.

maar die kosten voor de rookgas @ 600 euro kan ik niet plaatsen.
na lang zoeken montuer wil een balkondoorvoer plaatsen kosten € 300.
ze rekenen een beetje veel geld ervoor. ik zou korting vragen >:)
of een ander opzoeken. wel een lokaal bedrijf dat loodgietert,
werkspot zitten helaas knoeiers op. dan mag ik weer komen om het te fixen.

[ Voor 25% gewijzigd door miciel op 04-10-2022 12:45 . Reden: nog meer info toegevoegt ]

Alle reacties

• Wowhead
De situatie van de huidige CV ter referentie:
Dus geen centrale rook geleider in het pand aanwezig :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_FYfrJj_zS_wam-Kv8GYB0JI9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3E1swo4bGEXjtBZuO0zhozZm.jpg?f=fotoalbum_large

Geen riool afvoer voor het condense? water dat loopt nu naar een bak op de grond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSetTd7fhSLScQ1TaOFgvysuXKc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZahqESgdKo7d7ZYqn9qPT6i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAKco7By13iSHPgKOfKvtZuOBsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aTWgD5opzE6OR3lMb9amhAe1.jpg?f=fotoalbum_large
De oude CV:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbuXnG1ygmPyPTMv-Piu9BKRrrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8DHjZr2udwruhYOOQzEK5qt.jpg?f=fotoalbum_large

Sorry voor de enorm vieze/rommelige keuken, het lijkt wel een studenten huis :P

[ Voor 35% gewijzigd door Wowhead op 04-10-2022 10:11 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:28

DukeBox

loves wheat smoothies

Is dit niet een uitgesproken kans om naar een WP over te gaan ? €2200,- én een illegale oplossing (die de installateur dus ook helemaal niet mag opleveren) komt de investering en noodzaak al te gemoed.

Mogelijk kan je met de VVE een deal maken om als 'voorbeeld' te dienen, als geld bespaard kan worden voor een centrale rook geleider komt dat ook weer terug in de service kosten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Wowhead
Helaas heb ik geen geld en moet dus via een familie lid lenen om de CV te laten vervangen.

Onze VVE is dramatisch op het moment, we hebben als bewoners zelfs de handen in een geslagen, en nu is een van de bewoners de voorzitter geworden en staan we op het punt naar een rechter te stappen als de oud voorzitter de rekening niet laat inzien, we zijn bang dat die tentijde van de corona pandemie is leeg getrokken door deze persoon.

Er is al jaren weinig/geen onderhoud gepleegd aan het pand, we hebben als nieuwe VVE groep/bewoners zelf een to do list gemaakt van de meest drukkende zaken, maar we moeten nog inzien wat het bedrag is wat er beschikbaar is, daar word aan gewerkt, maar nog niet klaar.

Ik kan de komende maanden dus niet op de VVE rekenen :(

[ Voor 21% gewijzigd door Wowhead op 04-10-2022 10:22 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wowhead schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:20:
Helaas heb ik geen geld en moet dus via een familie lid lenen om de CV te laten vervangen.
Goedkoopste is toch een nieuwe CV denk ik, als je zelf een beetje handig bent kan je misschien besparen op de installatie ? Een nieuw rookgasmuurdoorvoer (in en uit) kost €70,- met wat klein spul er bij is dat voor €100,- prima te doen. Zoiets staat al snel voor €350+ op de offerte.

Verder is een VC vervangen (zeker die intergas) bijna 1 op 1 voor een VC monteur een fluitje van een cent.

Met een F label zou je hoe dan ook eerst moeten beginnen met isoleren e.d. dat is helaas ook best prijzig (ondanks de subsidies).

Als alternatief zou je nog kunnen denken aan een WP Boiler en airco om te verwarmen. Daarmee kom je met subsidie alsnog wel hoger uit (richting de 4k) maar bespaar je gas.

• Wowhead
Thanks!

Airco is helaas een no go, ik heb naar monoblocks en versies met buiten unit gekeken maar het geluid is te luid allicht kunnen we het als VVE nu zelf goedkeuren, dat zal ik navragen nu wij zelf de touwtjes in handen hebben.

Maar ookal na goedkeuring vrees ik wel voor geluidsoverlast voor de buren, de andere buren hebben hun eigen VVE en eigen VVE regels dus die gaan daar niet blij van worden als dit van de ene groep bewoners wel mag en de andere niet... Heel vreemd geregeld allemaal, notabene het zelfde gebouw

Waterboiler heb ik ook naar gekeken, ongeveer 1200 euro voor een 80 liter variant inclusief installatie, echter weinig plek in de douche hiervoor dus moet hij in plaats van de CV komen en dan komen er weer wat extra kosten bij en zit ik niet ver af van een CV.

Echter met 3 kleine kids moet ik met een korte termijns oplossing komen voor de wat koudere dagen en het feit dat we niet normaal kunnen douchen nu.

water kokers en een badje is onze tijdelijke oplossing)

[ Voor 17% gewijzigd door Wowhead op 04-10-2022 10:55 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Succes in ieder geval, ik zou zeker nog even verder vragen want een ander heeft hier waarschijnlijk een veel betere kijk op.
Wowhead schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:54:
..ik heb naar monoblocks en versies met buiten unit gekeken maar het geluid is te luid allicht kunnen we het als VVE nu zelf goedkeuren.
Een monoblock in niet afgesloten ruimte in huis wordt je idd niet heel erg blij van maar vergeet niet dat je huidige ketel waarschijnlijk meer geluid maakt als als die niet laag moduleert.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 04-10-2022 11:32 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:20
CV ketel vervangen is de kortste slag en straks met het prijsplafond is gas goed te betalen.

Je zou eventueel de klus op Werkspot kunnen zetten. Dat kan behoorlijk schelen. al moet je het wel treffen. Er zitten ook prutsers tussen.

Zijn alle ramen enkel glas of alleen in de keuken?

Acties:
  • Beste antwoord

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06:16
linksom nee dit mag niet echt meer. rechtsom zou ik het 123 ook niet weten.
wel doe je er verstandig aan om binnen een paar kolmonxide melders te plaatsen.
mocht de rookgas ooit je huis worden ingeblazen gaan ze piepen/ gaan ze af.
heb je in ieder geval een grotere kans om te overleven. (is toch een fijne gedachte)
daarnaast jaarlijks laten onderhouden. er door goede verduning is koolmonixde niet zomaar
dodelijk, er bestaat ook nog de kans dat de rookgassen bij de bovenburen naar binnen gaan.
is ook niet fun. die stijgende gassen die eruit komen zijn ook niet helemaal goed voor je helaas,
geef je bovenburen ook een kolmonoxide melder. linksom niet helemaal perfect maar beter dan niks.
ik wil niet zeggen dat je alles kan fixen met een kolmonide melder maar beter iets dan niets.

even een hele gekke vraag zit er ook niks uit de vorige eeuw in kwa rookgas afvoer in de flat ?
flexje erdoor ketel fatsoenlijk laten afstellen en stoken met die hap. en je bent goedgekeurdt.
meer info bekijk het filmpje https://www.youtube.com/watch?v=nRCv9r8YphA
nadeel je ketel moet wel op minimaal 40% vermogen worden afgesteldt anders stikt ie.
(ik weet helaas niet hoe ik het anders moet omschrijven je snapt wel wat ik bedoel)

dit kan alleen als iedere woning zijn eigen afvoer heeft....
bij een gezameleijke afvoer moet iedereen tegelijk aan een nieuwe ketel...
wat gezien de leeftijd van de ketel niet geheel onverstandig is..
jouw ketel kan op gezemlijke afvoer/flex afvoer/eigen afvoer.
dus jij bent eigenlijk in alle omstandigheden voorzien van de juiste ketel.
eigenlijk een kwestie van ketel hangen en wachten tot de vve wat gaat doen.
en dan hoeft alleen de rookgas aangepast te worden. scheelt weer in kosten straks.

opzich is die 600 euro wel redelijk voor het meerwerk. (gemiddeld)
en als je wilt kan er ook een nieuwe 60 pijp concentrisch op deze ketel.
maar 80/80 is voor je rendement weer beter. kan je ketel lager branden.
er bestaat ook een 80/125 concentrische ketel afvoer voor intergas.
of ze binnen nou er een broekstuk in moeten vechten en 2 bochten
of een concetische afvoer. is voor de gemiddelde monteur dezelfde koek.
is kwa kosten hetzelfde. maar met broekstuk en bochten ben je flexibeler.

maar die kosten voor de rookgas @ 600 euro kan ik niet plaatsen.
na lang zoeken montuer wil een balkondoorvoer plaatsen kosten € 300.
ze rekenen een beetje veel geld ervoor. ik zou korting vragen >:)
of een ander opzoeken. wel een lokaal bedrijf dat loodgietert,
werkspot zitten helaas knoeiers op. dan mag ik weer komen om het te fixen.

[ Voor 25% gewijzigd door miciel op 04-10-2022 12:45 . Reden: nog meer info toegevoegt ]

• Wowhead
Dankjullie wel!
Ik ga de knoop doorhakken en in zee met hun, het is idd geen legale constructie, en dat weten ze zelf ook wel, ik vermoed dat er veel mensen in dezelfde boot zitten die in een oude flat woning zitten.

CVtotaal had al gekeken naar de constructie van het pand en daarop gebasseerd de aanvraag afgekeurd.
Ben bang dat ik gewoon weg geen opties hebt.

De gok is dat gas in de loop der jaren weer een stuk goedkoper word en ik er dan over een jaartje of 5 a 10 nog de vruchten van pluk voor een tijdje tot het geheel electronisch moet zijn, maar dat is koffie dik kijken.

Vooralsnog moet ik een oplossing toepassen voor twee kleine kinderen en 3 volwassenen op korte termijn.
Ik ben blij iemand met technische kennis er naar gekeken heeft, dat stelt mij gerust! nogmaals dank!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Balkondoorvoer toepassen, dan heb je het minste kans op rookgassen.
Die € 2200,- is incl. btw? Dat vind ik een redelijke prijs.
Enige wat ik mis is een vuilfilter. (sommige merken raden dit aan of melden dit in het installatievoorschrift, weet niet wat Intergas voorschrijft)
DukeBox schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:47:
[...]

Goedkoopste is toch een nieuwe CV denk ik, als je zelf een beetje handig bent kan je misschien besparen op de installatie ? Een nieuw rookgasmuurdoorvoer (in en uit) kost €70,- met wat klein spul er bij is dat voor €100,- prima te doen. Zoiets staat al snel voor €350+ op de offerte.

Verder is een VC vervangen (zeker die intergas) bijna 1 op 1 voor een VC monteur een fluitje van een cent.

Met een F label zou je hoe dan ook eerst moeten beginnen met isoleren e.d. dat is helaas ook best prijzig (ondanks de subsidies).

Als alternatief zou je nog kunnen denken aan een WP Boiler en airco om te verwarmen. Daarmee kom je met subsidie alsnog wel hoger uit (richting de 4k) maar bespaar je gas.
Zelf installeren mag niet of je moet in het bezit zijn van een erkenning. (gasketelwet).

Please state the nature of the technical emergency

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

edsandje schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:52:
Zelf installeren mag niet of je moet in het bezit zijn van een erkenning. (gasketelwet).
Je mag het wel zelf installeren (lees: voorwerk doen) alleen het moet gecontroleerd (afgetekend) worden door een vakbekwaam iemand (uiteraard voordat het in gebruik wordt genomen).

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 04-10-2022 14:57 ]

Pagina: 1