Vanuit OneNote PDF openen in Edge en opslaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 22:51
Hallo,

Ik werk met een Windows Surface. Tijdens mijn werk gebruik ik OneNote intensief.
In mijn notities heb ik ook PDFs staan. Bij het invoegen kies ik voor "Bestand koppelen", omdat het "Afdruk invoegen" niet fijn werk.

Een ingevoegde PDF wil ik voorzien van opmerkingen (met de Surface Pen).

Om PDFs te bewerken met de Pen heb ik drie programma's tot mijn beschikking:
  • Bluebeam : erg zwaar voor alleen aantekeningen
  • Adobe : niet gebruiksvriendelijk met een Pen
  • MS Edge : super gebruiksvriendelijk met een Pen
Nu komt het rare. Als ik Bluebeam of Adobe als standaard PDF app instel kan ik de PDF in OneNote openen, bewerken en opslaan.

Maar als ik Edge instel, dan kan ik het bestand openen en bewerken.
Maar zodra ik het wil opslaan krijg ik de melding "Microsoft Edge kan dit PDF-bestand niet opslaan. Probeer het later nog een keer". Dan moet ik het bestand opslaan als en opnieuw in de OneNote notitie koppelen... dat werkt dus ook niet.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

PS: we kunnen geen andere software zelf installeren. Dit wordt door de (IT) organisatie beheerd.

[ Voor 4% gewijzigd door LinkinTED op 04-10-2022 08:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24

talin

ES-MA

openen in Edge en dan printen naar een pdf printer?
die maakt er dan weer een pdf van die je kan opslaan?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
talin schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:45:
openen in Edge en dan printen naar een pdf printer?
die maakt er dan weer een pdf van die je kan opslaan?
Dat moet toch makkelijker kunnen.... openen, aantekeningen maken, opslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je een MS365 abo? Zo ja, kan je geen gebruik maken van Onedrive/Sharepoint? Lijkt me sowieso logischer dan alles opslaan in een Onenote-bestand.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24

talin

ES-MA

LinkinTED schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:31:
[...]

Dat moet toch makkelijker kunnen.... openen, aantekeningen maken, opslaan...
mee eens maar je maakt het jezelf niet makkelijk met een Surface, Edge en dan ook nog PDF's in One note.. :9

heb zelf een iPad pro en doe alles met notes, daar kan ik in kliederen wat ik wil met bijv een pencil of typen en laten copy paste in het document wat ik wil.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinkinTED
F_J_K schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:37:
Heb je een MS365 abo? Zo ja, kan je geen gebruik maken van Onedrive/Sharepoint? Lijkt me sowieso logischer dan alles opslaan in een Onenote-bestand.
Nog niet, komt er wel aan.

Ik vind het juist handig om dat te combineren. Ik typ notities tijdens een bespreking, daar heb ik bijvoorbeeld een offerte bij, waar ik ook opmerkingen op maak. Alles per relatie gebundeld in één notitie.
talin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:24:
[...]

mee eens maar je maakt het jezelf niet makkelijk met een Surface, Edge en dan ook nog PDF's in One note.. :9
Verder werkt dat fantastisch, alleen dat de (vanuit OneNote geopende) PDF niet opgeslagen kan worden werkt niet.
talin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:24:
[...]
heb zelf een iPad pro en doe alles met notes, daar kan ik in kliederen wat ik wil met bijv een pencil of typen en laten copy paste in het document wat ik wil.
Helaas niet tot mijn beschikking ;)
Pagina: 1