Reserve kopie veel te groot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:09
Een kennis van mij heeft ter vervanging van zijn iphone 7 plus ( IOS 15.7) een iphone 14 pro 128gb gekocht.
Bij het maken van een reserve kopie op de macbook kreeg ik opeens de melding dat mijn harddisk te klein was voor de kopie. Vreemd want ik had nog ruim 300GB vrije ruimte. We hebben toen maar reservekopie gemaakt op de imac ( deze heeft een 2tb hard disk), de kopie duurde bijna 8 uur en de kopie werd ook ruim 900gb groot. Google geeft helaas geen oplossing, hoe kan het dat de reserve kopie vele malen groter is dan de opslagruimte van de telefoon ? Zelf heb ik al iphone's vanaf de 3GS maar dit heb ik nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:35
Hier wel een Iphone maar maak nooit een backup, synchroniseer alleen mijn contacten en agenda met de Icloud zodat ik dat bij telefoonherstel zo terug kan zetten. Belangrijke (vakantie) foto’s zetten we op laptop en in 2 cloud opslagen meteen na de vakantie rest van de foto’s kan ik wel missen bij crash telefoon.

Hoe het werkt met Cloud opslag en backup weet ik dus niet echt, maar wat ik me wel afvraag; als je Icloud gevuld hebt met veel foto’s en video’s, neemt ie dat mee in je lokale backup en kom je zo aan 900GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:28
Er zijn genoeg oplossingen ( blijkbaar een bug? )

https://www.ubackup.com/p...gh-space-on-computer.html

Wellicht dat proberen?

[ Voor 8% gewijzigd door corporalnl op 04-10-2022 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Stokertje schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:42:
Hier wel een Iphone maar maak nooit een backup, synchroniseer alleen mijn contacten en agenda met de Icloud zodat ik dat bij telefoonherstel zo terug kan zetten. Belangrijke (vakantie) foto’s zetten we op laptop en in 2 cloud opslagen meteen na de vakantie rest van de foto’s kan ik wel missen bij crash telefoon.

Hoe het werkt met Cloud opslag en backup weet ik dus niet echt, maar wat ik me wel afvraag; als je Icloud gevuld hebt met veel foto’s en video’s, neemt ie dat mee in je lokale backup en kom je zo aan 900GB?
Icloud heeft hij niet alleen de standaard 5 gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:35
edebee schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:52:
[...]

Icloud heeft hij niet alleen de standaard 5 gb :)
Dan is dat het zeker niet 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
corporalnl schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:42:
Er zijn genoeg oplossingen ( blijkbaar een bug? )

https://www.ubackup.com/p...gh-space-on-computer.html

Wellicht dat proberen?
Ongemerkt hebben we veel van deze dingen al gedaan. Eerst backup op zijn windows pc daarna een op mijn macbook pro ( Macos Ventura)en ook nog een op mijn imac (Macos Montery).
Ik ga eens kijken of er geen Fonetool voor de Mac is.

[ Voor 5% gewijzigd door edebee op 04-10-2022 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Heb gevonden waar het aan ligt, Dictafoon geeft 903 gb. Daar zit het probleem maar helaas zowel optie ruim op als verwijder app maakt de ruimte niet vrij.
Pagina: 1