Toon posts:

Kant en klare LCD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dit ding op EIO, en ben wel geinteresseerd, omdat die kabel er al aan zit enzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.eio.com/2x16cbl.gif

Maar waar zet ik die kabel op? Die grijze dus, niet die voor de voeding. Dat ding kan je toch niet zomaar ergens op pluggen? Moet ik alsnog aan de gang met de soldeerbout, of niet? Ik ben best wel leek op dit gebied, van daar. :)

Misschien dat als ik een PCI kaartje koop voor een extra LPT poort dat ik de kabel op die controller kan zetten. Zouden die LCD progjes dat trekken, of moet 't echt op je mobo's LPT poort?

Edit: Schoonheidsfoutje. :)

Verwijderd

gewoon te lam om ff te solderen dus koop dan een seriele dan hoef je alleen het stekkertje erin te steken

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 13:41 schreef Tijn_3d het volgende:
gewoon te lam om ff te solderen dus koop dan een seriele dan hoef je alleen het stekkertje erin te steken
Je haalt me de woorden uit de mond. De vraag was echter, waar prik ik 'em erin? Niet dubbelzinnig bedoeld.

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:31
wat is die site dan?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Deze moet je zelf gewoon een printje voor solderen lijkt mij...
Als je echt plug&play wil hebben, moet je een serieel LDC hebben van matrix orbital of crystalfontz denk ik...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:38
die kabel pin je op een header, waar jij je lpt connecter + potmetertjes aan gesoldeerd hebt.

er moet dus nog wel gesoldeert worden, maar niet op het lcd zelf.

bij de meeste proggie's kan je de lpt poort instellen, dus eentje op een extra kaartje moet geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Maar 't is niet zo dat ik 't ding op de controller kan steken (zonder potmeter), op de plaats waar je normaal de LPT poort op je controller zet, en dat 't dan klaar is? Want dan is dit wel een erg goedkope oplossing. :)

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:38
nee, dat kan niet,

je zult toch echt moeten solderen, of een kant, en klaar, serial lcd'tje kopen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 13:57 schreef the12be het volgende:
nee, dat kan niet,

je zult toch echt moeten solderen, of een kant, en klaar, serial lcd'tje kopen
Jammer, die dingen zijn zo gigantisch duur.. en dan heb je ook nog shipping. :(

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
[topic=214413/1/25]

Hier kun je LCD's bestellen, via zo'n inkoopactie.
Hiermee bespaar je dus op de transportkosten.

Kijk maar even.

-

Pagina: 1