Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

intergas combicompact 28/24 instellen voor zltv

Pagina: 1
Acties:

• pieterraxis
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-09 20:19
Ik open dit topic voor het historisch besef voor een volgende bezoeker en uiteraard voor mezelf.

Jullie CV Tuning topic heb ik bekeken en de zoekfunctie hier en van Google heb ik ook geraadpleegd.

Heeft iemand al een itergas combicompact 28/24 ingeregeld via de service menu parameters?

Vorig jaar had ik waterzijdig ingeregeld en de temperatuur op 40 gezet, dat ging goed. Dwz. Huis was warm en niemand klaagde.

Dit jaar wordt het tijd om er nog is 5 graden af te doen maar ik kom er nu achter dat ik vorig jaar niet naar het pomp vermogen en de snelheid gekeken heb.

Deze beste man stelt wel het minimale en maximale pomp vermogen in in het service menu maar dit is niet geoptimaliseerd voor 35 graden.

YouTube: Tips & Trucs #46 Hoe stel je zelf een Intergas Kombi Kompakt 28/2...

Situatie: 1 verdieping met 4 zltv radiatoren vol met ventilatoren en vloerverwarming op 10 cm. Boven staat de verwarming nooit aan.

Edit: huis met energie coëfficiënt van 0,2

Alvast bedankt voor het lezen.

• harry59
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20-11 20:03
Hallo, hier een gelijkaardige vraag: hoe optimaliseer ik een HRE 24/18(2013) ketel voor zltv? Heb de vraag ook bij Intergas gesteld maar geen antwoord gekregen.

Heb de Honeywell Chronotherm Modulation 937 klokthermostaat op continue ingesteld,
Ook staat parameter 10:LL (Low Load Control) "aan"

Op de ketel staat de pompsnelheid) op I (=laag),
parameter "2" op 1 (pomp draait continue)
Parameter "3" (ingesteld maximaal CV vermogen) staat op 30%
Parameter "c" (minimaal toerental CV) staat op 21%
Parameter "E" (min aanvoertempertuur) op 20 C
Max aanvoertemperatuur op 40 C. (via standaard bedieningsscherm)

De ketel brandt dan continue maar de aanvoertemperatuur blijft rond de 21 C terwijl er wel warmtevraag is. Gevolg: de ruimtetemperatuur loopt uiteindelijk 1,5 C achter op de gewenste temperatuur.
Het lijkt erop dat de minimumtemperatuur werkt als maximum temperatuur.
Wie helpt?