Ik ben voor onderstaande situatie nog op zoek naar een geschikte no-nonsense leverancier. Inmiddels heb ik een aantal installateurs aangeschreven, helaas krijg ik weinig reactie. Ik snap dat iedereen momenteel erg druk is.
Mijn concrete vragen zijn dus:
- Wie weet nog een goede leverancier in Noord Holland, of die wil rijden naar Noord Holland
- Wat is de eerste indruk van mijn eerste ontvangen offerte hier beneden
Totaal gaat het om 12 panelen die komen te liggen op een schuit bitumen dak (geschikte hoek).
(vreemd genoeg hebben ze zelf 9 panelen ingetekend bij de buren lijkt het, ipv de 12 panelen die er daardwerkelijk liggen
van dezelfde leverancier, omdat ik all-black mooier vind
9x JA Solar 395WP All black van totaal 3555 WP met een Solis Mini 3600 4G omvormer. Ex BTW: € 4.970,- (€1,39 per WP).
Vreemd genoeg had ik om 12 panelen gevraagd. Ik ben bezig nog meer offertes op te vragen. Ze vertelden met dat ze de bitumen opensnijden, dan op het dak monteren, en een flap over het montage systeem kitten. Maak me wel zorgen over lekkages als ik dat zo hoor.
Mijn concrete vragen zijn dus:
- Wie weet nog een goede leverancier in Noord Holland, of die wil rijden naar Noord Holland
- Wat is de eerste indruk van mijn eerste ontvangen offerte hier beneden
Totaal gaat het om 12 panelen die komen te liggen op een schuit bitumen dak (geschikte hoek).
Foto's
![]() | ![]() |
(vreemd genoeg hebben ze zelf 9 panelen ingetekend bij de buren lijkt het, ipv de 12 panelen die er daardwerkelijk liggen
Beschikbare (dak)ruimte
500m x 547m . Hier zal wel wat marge vanaf moeten zodat de buren er ook langs kunnen lopen, en er wellicht schoongemaakt kan worden.Schaduw
Nee, op het zuiden, geen bomenJaarverbruik
3400Huidige elektriciteitsaansluiting
![]() | ![]() |
Budget en doel
+/- 6500,- het doel is om zelf groene stroom op te wekken, en te besparen op de energie rekeningWie gaat het project uitvoeren
Nog te bepalen, momenteel erg lastig om überhaupt een offerte te ontvangenBijhouden van data
Ja, het liefst compatible met Home AssistantReeds verkregen offertes
9 x 9 x JA Solar JAM54S30-410/MR van totaal 3690 WP met een Solis Mini 3600 4G omvormer. Ex BTW: € 4.935,00 (€1,34 per WP).van dezelfde leverancier, omdat ik all-black mooier vind
9x JA Solar 395WP All black van totaal 3555 WP met een Solis Mini 3600 4G omvormer. Ex BTW: € 4.970,- (€1,39 per WP).
Vreemd genoeg had ik om 12 panelen gevraagd. Ik ben bezig nog meer offertes op te vragen. Ze vertelden met dat ze de bitumen opensnijden, dan op het dak monteren, en een flap over het montage systeem kitten. Maak me wel zorgen over lekkages als ik dat zo hoor.
Regio
Noord Holland[ Voor 12% gewijzigd door peligro2k op 04-10-2022 09:42 ]
/f/image/8aCqIKyKJCDHaDlV3ZgPNTxW.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/MVZGv9JHDohT8BFZ5hlpDkLG.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4PUdQEIvUsz8nC3Tw1vXyrV0.gif?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/pis6hUWeulMdvrT1NeidkoQX.gif?f=fotoalbum_tile)
/f/image/3WTLrOCKHHC0hzn1D0Ql3wer.png?f=fotoalbum_large)