Hallo allemaal! Sinds kort game ik weer wat vaker op mijn oude schoollaptop met vrienden. Sinds ik ben afgestudeerd gebruik ik de laptop eigenlijk nooit meer waar die eigenlijk voor bedoeld was en zat ik dus te denken aan een game pc. Omdat ik weinig tot geen ervaring heb met dit soort dingen, en je op het internet overspoelt wordt met informatie vraag ik het graag nog even hier na.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Spelen van games zoals League of Legends, Runescape, Rocket League en Rust. Ik ben niet van plan om de nieuwste games (AAA-games) te gaan spelen (hier heb ik o.a. ook mijn Xbox voor). Bij het hebben van een betere pc is de kans groot dat ik wel nieuwe games uit ga proberen, dit komt meer vanuit de gedachte dat ik dit momenteel niet kan spelen vanwege de tegenvallende specs in mijn laptop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 900 en 1100 euro. Een aantal pre builts gezien maar het zelf bouwen lijkt mij ook een leuke ervaring!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
AOC 1920x1080 144hz monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16GB RAM, 1TB SDD, Ryzen 5 en een leuke videokaart
Zelf denk ik aan het onderstaande:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB is geen must, maar kan natuurlijk leuk zijn. Een compacte kast is ook handig, maar geen pré.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik waardeer het als er iemand met wat meer verstand/ervaring mee kijkt met de build die ik momenteel heb samengesteld. Zoals jullie misschien zien heb ik de BBG van september als uitgangspunt gepakt. Tips of verbeteringen zijn dus welkom. De PC hoeft niet specifiek afgesteld te zijn op de games die (momenteel) veel speel, wat beter mag dus ook. Ook ben ik benieuwd of de gekozen componenten goed aansluiten op elkaar, en of het natuurlijk past. Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Spelen van games zoals League of Legends, Runescape, Rocket League en Rust. Ik ben niet van plan om de nieuwste games (AAA-games) te gaan spelen (hier heb ik o.a. ook mijn Xbox voor). Bij het hebben van een betere pc is de kans groot dat ik wel nieuwe games uit ga proberen, dit komt meer vanuit de gedachte dat ik dit momenteel niet kan spelen vanwege de tegenvallende specs in mijn laptop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 900 en 1100 euro. Een aantal pre builts gezien maar het zelf bouwen lijkt mij ook een leuke ervaring!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
AOC 1920x1080 144hz monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16GB RAM, 1TB SDD, Ryzen 5 en een leuke videokaart
Zelf denk ik aan het onderstaande:
- NZXT H510
- Gelid Solutions Tranquillo 5
- Corsair CX750M
- Asus Radeon RX6600
- WD Blue SN570 1tb
- Gigabyte B550 AORUS ELITE V2
- G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS
- AMD Ryzen 5600G Boxed
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB is geen must, maar kan natuurlijk leuk zijn. Een compacte kast is ook handig, maar geen pré.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik waardeer het als er iemand met wat meer verstand/ervaring mee kijkt met de build die ik momenteel heb samengesteld. Zoals jullie misschien zien heb ik de BBG van september als uitgangspunt gepakt. Tips of verbeteringen zijn dus welkom. De PC hoeft niet specifiek afgesteld te zijn op de games die (momenteel) veel speel, wat beter mag dus ook. Ook ben ik benieuwd of de gekozen componenten goed aansluiten op elkaar, en of het natuurlijk past. Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door stokc op 04-10-2022 08:54 ]