Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste medetweakers,

Voor meer dan 1 maand geleden heb ik een Samsung Galaxy Tab A8 voor mijn moeder gekocht. Zij ligt op de afdeling revalidatie in het ziekenhuis vanwege een ernstige val hier in huis. Via het tablet kan zij tv kijken en telefoneren echter nu heb ik het volgende probleem.

In haar kamer zitten de stopcontacten net te ver weg van de tafel waardoor ik de lader niet kan aansluiten. Nu heb ik een 2 tal powerbanks met de bedoeling dat deze het tablet constant van stroom voorzien. Vreemde is nu dat dit even goed gaat en opeens dan laad het tablet niet meer via de powerbank.

In eerste instantie dacht ik dat het aan de capaciteit van de powerbanks lag maar dit gebeurd zelfs al wanneer de powerbanks nog half vol zijn. Wanneer ik dan het stekkertje ( usb C naar usb A ) even uittrek en weer insteek gaat het veelal weer goed ondanks de capaciteit van de powerbank.
...

Op het tablet staat standaard Android 12 met alle laatste nieuwe updates van zowel Samsung als Google. Misschien ook niet onbelangrijk te vermelden dat het een 4G versie is.
...

Zelf heb ik al met nu 2 verschillende powerbanks geprobeerd echter heb ik nog niet het kabeltje vervangen. Ik gebruik het bijgeleverde Samsung USB C naar A kabeltje welke wel gewoon werkt via de bijgeleverde lader.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:21
Koop gewoon een langer kabeltje. Of een verlengsnoer.

[ Voor 52% gewijzigd door WEBGAMING op 03-10-2022 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:03
Wordt het tablet soms te warm? Dan stop deze tijdelijk met laden, en schakelt de powerbank mogelijk uit in de veronderstelling dat het aangesloten apparaat vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:14:
Wordt het tablet soms te warm? Dan stop deze tijdelijk met laden, en schakelt de powerbank mogelijk uit in de veronderstelling dat het aangesloten apparaat vol is.
Lijkt mij sterk dat het tablet te warm word want het enigste wat dan openstaat is b.v. Ziggo GO voor tv kijken. Maar het gaat vaak ook b.v. 1 of 2 dagen goed maar opeens niet, dan ziet het tablet de powerbank niet meer. Wel dan na het opnieuw eruit trekken en weer insteken gaat het weer goed. Probleem is dan alleen dat mijn moeder dat niet zelf kan.
WEBGAMING schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:45:
Koop gewoon een langer kabeltje. Of een verlengsnoer.
Misschien had je het niet gelezen maar het tablet staat op een ziekenhuiskamer en je daar niet zomaar verlengkabels kan gaan neer leggen of langere kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:21
Had ik wel gelezen, niet echt bij stil gestaan dat een verlengkabel misschien niet zo'n goed idee is. Maar dan nog, je kan toch wel gewoon een langer kabeltje in de usb adapter gebruiken?

[ Voor 48% gewijzigd door WEBGAMING op 03-10-2022 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WEBGAMING schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:14:
Had ik wel gelezen, niet echt bij stil gestaan dat een verlengkabel misschien niet zo'n goed idee is. Maar dan nog, je kan toch wel gewoon een langer kabeltje in de usb adapter gebruiken?
De stopcontacten zitten daar net wat onhandig en daar het tafeltje niet neergezet kan worden ook i.v.m. de rolstoel. Anders had ik zeer zeker gewoon de adapter gebruikt maar ik ging er eigenlijk vanuit dat zo'n powerbank ook constant stroom levert.

Ik gebruik b.v. ook voor zo'n luchtverfrisser die via usb werkt een powerbank en dat werkt dus wel gewoon goed. Notabene dezelfde powerbanks dus dat is wat ik dan vreemd vind dat op de een of andere manier opeens het tablet de powerbank niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Roel1966 wat voor powerbanks heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:05:
@Roel1966 wat voor powerbanks heb je gekocht?
Degene die het gekste doet is een X-storm 20.000 mAh met 1 x USB C ( in/out ) en 2 x USB A. En dan nog een Belkin 20.000 mAh met 1 x USB C in en 2 x USB A out. De Belkin werkt prima met een luchtverfrisser micro-USB naar USB-A maar de X-Storm schakelt zichzelf uit na een aantal minuten. Die luchtverfrisser verbruikt maar iets van rond de 8 watt dus het kan niet liggen aan te hoge belasting.

Ik heb soms het vermoeden bij het tablet dat een of andere instelling binnen Android roet in het eten gooit maar ik weet totaal niet welke. Heb dus al alle energie besparende dingen voor de accu van het tablet uitgeschakeld om te kijken of dat wat uitmaakt.

Inmiddels een 3de powerbank aangeschaft iMoshion 20.000 mAh en die dus nu via een ander USB-C naar USB-A kabeltje aangesloten. Gisteren voor het aansluiten stond de accu van het tablet op 62% ondanks dat die Belkin powerbank aangesloten was. Nu vandaag zag ik dat de accu op 99% staat met dan die iMoshion powerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Roel1966 ik zou bijna zeggen dat het aan de kabel ligt. Kan je die eens vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:12:
@Roel1966 ik zou bijna zeggen dat het aan de kabel ligt. Kan je die eens vervangen?
Ik heb nu een ander USB C naar USB A kabeltje gebruikt en tot nu toe blijft het tablet schommelen tussen 98 en 100%. Maar ik heb wel nu die nieuwe powerbank aangesloten dus het blijft nu nog even de vraag of het het kabeltje is of toch de 2 andere powerbanks.

Vreemde blijft alleen dat ik datzelfde ook voorheen had, 1 a 2 en soms 3 dagen ging het prima en opeens was de accu van het tablet helemaal leeg. Daarentegen waren de powerbanks dan vaak nog half vol maar op de een of andere manier wilde het tablet dan niet laden. Dit dan wel met het originele Samsung USB-C naar USB-A kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels toch even een update voor andere Samsung Galaxy A8 gebruikers.

Nadat ik dus vorige week een ander USB-C naar USB-A kabeltje ertussen gezet heb met een nieuw powerbank blijft de accu van het tablet op 100% staan. Om te testen of het aan de powerbank ligt heb ik gisteren een van de 2 oudere powerbanks aangesloten. Tot nu toe blijft het tablet ook op 100% staan dus mijn vermoeden is toch het kabeltje.

Eerst had ik het standaard bijgeleverde Samsung USB-C naar USB-A kabeltje gebruikt. Dit heb ik nu vervangen door een korter en veel dikker USB-C naar USB-A kabeltje.
Pagina: 1