De tochtband van mijn achterdeur (en 3 ramen) zijn aan vervanging toe.
Als ik de deur/ramen aantrek, is de tocht weg. Nou ja... dat is zomers wel lekker maar 's winters niet.
Het rechter deel van de tochtband schuif je in een uitsparing in het kozijn van de deur zelf (dus niet het kozijn waar de deur in het slot valt).
Ben bij Praxis, Gamma, Karwei, Hornbach, Probin en Toolstation geweest.
Overal niet te krijgen en geen idee waar je het wel kan kopen.
Alternatief is zo'n plakding voor in het andere kozijn, maar ja... dan kijk ik tegen een stuk deur/raam aan wat nooit meegeschilderd is (ja stom, I know...).
Wie oh wie weet welke tochtband dit is en waar ik het kan krijgen?
Toolstation had wellicht iets, maar op een rol van 125m, daar kon ik zelf een stuk vanaf knippen als ik de hele rol á veel te veel €'s kocht. Heb denk ik aan 20m meer dan voldoende voor mijn ene tuindeur en 3 ramen.
Een aantal foto's ter verduidelijking.

Wat nu dus 1cm dik (of dun) is, mag wel wat dikker voor betere isolatie.
Band is 2cm breed.
Als ik de deur/ramen aantrek, is de tocht weg. Nou ja... dat is zomers wel lekker maar 's winters niet.
Het rechter deel van de tochtband schuif je in een uitsparing in het kozijn van de deur zelf (dus niet het kozijn waar de deur in het slot valt).
Ben bij Praxis, Gamma, Karwei, Hornbach, Probin en Toolstation geweest.
Overal niet te krijgen en geen idee waar je het wel kan kopen.
Alternatief is zo'n plakding voor in het andere kozijn, maar ja... dan kijk ik tegen een stuk deur/raam aan wat nooit meegeschilderd is (ja stom, I know...).
Wie oh wie weet welke tochtband dit is en waar ik het kan krijgen?
Toolstation had wellicht iets, maar op een rol van 125m, daar kon ik zelf een stuk vanaf knippen als ik de hele rol á veel te veel €'s kocht. Heb denk ik aan 20m meer dan voldoende voor mijn ene tuindeur en 3 ramen.
Een aantal foto's ter verduidelijking.

Wat nu dus 1cm dik (of dun) is, mag wel wat dikker voor betere isolatie.
Band is 2cm breed.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2022 17:57 ]