Doucheput vs douchegoot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blackgold
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-05-2023
In mijn eerste huis had ik een prima badkamer. Basic, maar het voldeed. Er zat een standaard doucheput in, zo’n vierkant model met gaten, zoiets.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5mmnL5A52IlAMrzyN-AkiFY8Gk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhXpD2F3EHrgPBm7yu3rTqhc.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels verhuisd naar een (mooier, groter) huis en daar hebben we de badkamer volledig aangepakt. Totale renovatie, luxe afwerking, etc. En daar zit dus zo’n hippe douchegoot bij, zo eentje die betegeld kan worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fNhAKmivn0qm2pVxK_zvSLjXdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XtoBjRfl8x6PUzqCaKsZD9qQ.jpg?f=fotoalbum_large

Prachtig plaatje, maar het begint me eerlijk gezegd tegen te staan. Blijkbaar werkt zo’n douchegoot als een zeef, waarbij je elke week (of elke 2 weken max) de boel moet open maken en alle haar/zeepresten/narigheid eruit moet schrapen. Doe je dat niet, dan wordt je douche een zwembad.

Het begint me tegen te staan dat je met een hip, modern ding zo regelmatig dit ranzige klusje uit moet voeren. Zo’n ouderwets doucheputje in m’n vorig huis was esthetisch weliswaar minder aantrekkelijk, maar daar hoefden we nooit iets aan te doen. Misschien 1 keer in de 5 jaar even zo’n HG ontstopper erin plempen. Dat we met zo’n nieuw renoveerde badkamer elke week de goot-zeef moeten legen voelt dan eigenlijk als een stap terug.

Mensen die beide type gootjes hebben meegemaakt, hoe ervaren jullie dat? Ik kan toch niet de enige zijn die hierover zeikt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:28
Wij hebben ze allebei gehad maar het putje verstopte bij ons ook. Moesten we ook minimaal een keer per twee weken schoonmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1004743

Helaas, heb je gelijk, een terugkerend onderhouds klusje met een douschegoot.
Het is mooier, maar het schoonmaken doet afbreuk aan het design.

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:03
Same hier, dat putje moet ik elke twee weken schoonmaken. Prijs die je betaalt als je geen kort pittige vriendin (of vriend) hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Qwerty-273

Meukposter

Het probleem met een goot is vaak dat de opening een stuk groter is, en (lange) haren er veel makkelijker in spoelen. Terwijl bij een traditioneel putje spelen ze vaak met het beide eindes in andere gaatjes en kan je ze er makkelijk uit trekken (als er een persoon met lange haren wast).

Haar kan je korter (laten) knippen, en je kan een vloeibaardere en beter oplossende zeep gebruiken. Maar of dat keuzes zijn die je wilt maken puur om het "genot" van een douchegoot te verhogen is een tweede.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackgold
Kzal er maar mee moeten leven 😩. Hoopte dat iemand misschien een geniale lifehack zou hebben maar helaas… blijft een wekelijks, vies klusje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:21

paQ

Ik heb ook 'de betegelde' goot gehad. Altijd geklooi, en ronduit slechte afvoercapaciteit. Daarbij ook nog eens lastig verwijderen, niet op je tenen laten vallen enz.
In het huidige huis heb ik wederom een goot, maar gewoon met een RVS rooster. Die heeft een veel hogere afvoercapaciteit dan de betegelde versie. Het is echt een wereld van verschil.

Ik moet er ook wel bijzeggen dat het zeefje in de huidige goot is verwijderd. Ik spoel dan liever eens in het jaar wat ontstopper erin, dan dat ik elke 5 dagen dat ding eruit sta te pielen om de lange haren van de dames in huis uit het zeefje te peuteren :|

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Blackgold Eigenlijk is het een heel schoon klusje. Neem een uitgebreidere douchebeurt, een afwasborstel mee onder de douche en voer dit klusje uit terwijl je zelf onder de douche staat. De rommel spoelt meteen weg, je zit er zelf niet onder wanneer het sputtert én mocht je iets voelen wat begint te lijken op zweet, dan zet je de douche iets kouder ;-)

Hier moet ik ook regelmatig de drain schoonmaken. Vrouwlief heeft kroeshaar en gebruikt regelmatig producten waar ik mijn twijfels bij heb of dat verderop in de afvoer niet blijft plakken. Ik merk het vanzelf wanneer het water minder goed weg wil, dan is het weer tijd om de drain er uit te pakken en te poetsen. Gelukkig hebben we een RVS drain en een IKEA afwasborstel met een zuignap achterop. Zo kan ik de drain er makkelijk uit halen. Uiteraard wordt de afwasborstel enkel gebruikt om de drain schoon te maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05 17:00

Barrycade

Through the...

Kan je er geen rvs rooster in jassen? Dan heb je het probleem van op je tenen laten vallen niet.

Maar heb hier gewoon putje maar wel een aantal dames die volgens mij in de rui zijn (het hele jaar door) dus iedere 2 weken is het zut plukken. Even voor het douchen doen en presto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47

WouterG

Dit is geen ondertitel

sypie schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:17:
[..]Uiteraard wordt de afwasborstel enkel gebruikt om de drain schoon te maken.
Ik sta nergens meer van te kijken sinds ik een stukje van een schoonmaakgoeroe las die de wc-borstel regelmatig in de afwasmachine stopte :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Er gaat niets boven een doucheputje met grote gaten en een bakje eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:50
Nooit problemen mee. Al gaan er weinig lange haren doorheen en zit er een "goeie" in (Easy Drain geloof ik). M'n ouders hadden een goedkoop aftreksel en daar was het elke paar dagen wel raak (en zo lang is het haar van m'n moeder niet).

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hier een easy drain met metalen deksel. Helaas ook elke 2 a 3 weken alle drap en haren eruit halen.

In de zomer werd het extra duidelijk als er tomatenplanten begonnen te groeien vanonder de drain een week nadat onze kleine in bad was geweest (die pitjes blijven overal zitten na het eten _O- )

Ook hebben we in de zomer door de drain sneller last van de rioolvliegjes.

Al met al, ik zou zelf niet snel weer een drain kiezen als afvoer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-05 21:34
Netsrek schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:54:
Hier een easy drain met metalen deksel. Helaas ook elke 2 a 3 weken alle drap en haren eruit halen.

In de zomer werd het extra duidelijk als er tomatenplanten begonnen te groeien vanonder de drain een week nadat onze kleine in bad was geweest (die pitjes blijven overal zitten na het eten _O- )

Ook hebben we in de zomer door de drain sneller last van de rioolvliegjes.

Al met al, ik zou zelf niet snel weer een drain kiezen als afvoer.
Als er vliegjes door je drain kunnen komen zit je stankafsluiter niet helemaal goed denk ik..

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-05 14:13

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Blackgold schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:54:
Kzal er maar mee moeten leven 😩. Hoopte dat iemand misschien een geniale lifehack zou hebben maar helaas… blijft een wekelijks, vies klusje.
Een tondeuse is de beste lifehack.

Je bent je eigen kapper en is goedkoper dan een knipbeurt.
Bijna geen last van haar in het doucheputje.
Je gebruikt bizar veel minder shampoo.
Niemand kan aan je haren trekken.
Haar zit altijd in model en weinig/geen gel nodig.

---

En ja, design is niet altijd functioneel.

[ Voor 4% gewijzigd door Accretion op 04-10-2022 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-05 20:43
Gewoon zorgen dat je een sifon plaatst verderop, kan het sifon uit de goot en heb je het beste van beide werelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amtelode
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2023
Hier ook het gigantische verschil opgemerkt tussen beide varianten.
Dat viel zeker tegen aangezien de hele goot één grote bende wordt binnen zeer korte tijd.
3 a 4 dagen en je kon weer boenen.
Alles wat daar in blijft zitten gaat iig niet verder de afvoer in, uiteindelijk beter voor het milieu als men minder chemisch gaat ontstoppen(?).

Ter vergelijking, heb je wel eens een royaal gebruikte afvoer van binnen gezien?
Die buizen zijn 40 tot 50mm in diameter, daar zit vaak zo veel smurrie aan de zijkanten dat je in het midden net je pink kwijt kunt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justerik
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05 14:54
Amtelode schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:52:
Alles wat daar in blijft zitten gaat iig niet verder de afvoer in, uiteindelijk beter voor het milieu als men minder chemisch gaat ontstoppen(?).
Recent zelf de badkamer gerenoveerd en inderdaad, hierbij ook het riool verlegt en vervangen, deze zat inderdaad vol met zooi.

Nu ook een douchegoot met tegelstrip icm easy drain, ik maak deze schoon door met de trekker deze omhoog te wippen en dan met wc papier het roostertje af poetsen. Dit vervolgens dan wel in de prullenbak want anders komt het nog in het riool terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 10:17
Hier precies dezelfde ervaring, heb nu het zeefje er uit gehaald en gaat het veeeel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-05 20:45
Hier een easydrain. Ik maak hem gewoon schoon onder het douchen.
Met 3 dames in het gezin blijf je die lange haren houden. Ik heb ze liever in het putje dan dat mijn riool verstopt. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
Als het een Easydrain is, heb je ombouwsets om van het normale water sifon een nieuwe variant te plaatsen met een flexibel klepje (Dryphon noemen ze het). Hiermee spoelt het vuil en de haren gewoon altijd direct weg ipv dat het in je sifon ophoopt en heeft bovendien veel meer doorspoel capaciteit.

Ik heb trouwens zelf geen ervaring met de dryphon, maar ik was hem tegengekomen in de zoektocht naar een nieuwe douchegoot in mijn badkamer. Ik ga het namelijk eerst gewoon met de normale sifon proberen.

[ Voor 34% gewijzigd door frennek op 04-10-2022 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 15:39
Hier ook dezelfde ervaring met de betegelde Easydrain: iedere twee weken moet de sifon eruit omdat het water niet meer weg loopt. Hiervoor douchten we in bad en had de afvoer een plastic zeefje voor de haren, maar het de Easydrain blijft alles in de sifon hangen.

Overigens maken sommige doucheproducten het erger, bij ons vooral scrubgel en dat dikke Rituals schuim dat slecht wegspoelt en alles aan elkaar kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-05 10:54
Het heeft ook een reden dat je al die haren opvangt. Dan raakt je leiding niet verstopt, anders had je ook wel gewoon een gat in de grond kunnen hebben. Dus inderdaad vervelend klusje, maar mijn ervaring met mijn lijngoot is dat het veel makkelijker schoonmaken is dan zo'n ouderwets putje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:39
Hier ook matige ervaring met easydrain. Probleem is dat de lange haren halverwege de sifon blijven steken, waardoor die niet meer genoeg doorloopt, waardoor de badkamer weer blank staat.

Ik heb dit opgelost door het het rvs 'deksel' te vervangen door een ge-3d-print rooster. Daardoor blijven de haren bovenop het rooster liggen, in plaats van halverwege de sifon.

Gaat nu al een maand goed.

Ja je moet nog steeds de haren opruimen, maar dat is zo een veel minder vies klusje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Je moet sowieso je douche/badkamer eens per twee weken schoonmaken inclusief je goot/drain/putje whatever.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 04-10-2022 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Blackgold schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:15:
In mijn eerste huis had ik een prima badkamer. Basic, maar het voldeed. Er zat een standaard doucheput in, zo’n vierkant model met gaten, zoiets.
[Afbeelding]

Inmiddels verhuisd naar een (mooier, groter) huis en daar hebben we de badkamer volledig aangepakt. Totale renovatie, luxe afwerking, etc. En daar zit dus zo’n hippe douchegoot bij, zo eentje die betegeld kan worden:
[Afbeelding]

Prachtig plaatje, maar het begint me eerlijk gezegd tegen te staan. Blijkbaar werkt zo’n douchegoot als een zeef, waarbij je elke week (of elke 2 weken max) de boel moet open maken en alle haar/zeepresten/narigheid eruit moet schrapen. Doe je dat niet, dan wordt je douche een zwembad.

Het begint me tegen te staan dat je met een hip, modern ding zo regelmatig dit ranzige klusje uit moet voeren. Zo’n ouderwets doucheputje in m’n vorig huis was esthetisch weliswaar minder aantrekkelijk, maar daar hoefden we nooit iets aan te doen. Misschien 1 keer in de 5 jaar even zo’n HG ontstopper erin plempen. Dat we met zo’n nieuw renoveerde badkamer elke week de goot-zeef moeten legen voelt dan eigenlijk als een stap terug.

Mensen die beide type gootjes hebben meegemaakt, hoe ervaren jullie dat? Ik kan toch niet de enige zijn die hierover zeikt.
Alleen ervaring met een putje en die hoef je inderdaad niet vaak schoon te maken. En het schoonmaken is ook maar 3 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:57

Honesty

kattenneus!

Knul schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:21:
Same hier, dat putje moet ik elke twee weken schoonmaken. Prijs die je betaalt als je geen kort pittige vriendin (of vriend) hebt.
Helaas heb ik mijn vrouw laten geloven dat ze met kort haar sexyer is maar zit ik nu met twee puberzonen met lang haar.
Putje of goot maakt niks uit, alleen lijkt het bij n goot wat erger omdat de goot groot is en de afvoer klein.

Festina lente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:25:
Je moet sowieso je douche/badkamer eens per twee weken schoonmaken inclusief je goot/drain/putje whatever.
Je moet helemaal niets..... ik heb al 3,5 weken de badkamer niet schoongemaakt en leef gewoon nog :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:57

Honesty

kattenneus!

Makrolon schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:09:
[...]

Als er vliegjes door je drain kunnen komen zit je stankafsluiter niet helemaal goed denk ik..
Als er in onze drain te veel haren komen komt de stankafsluiter omhoog, daar merk ik het ook aan als niemand de haren er uit haalt.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

mrc4nl schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:34:
[...]

Je moet helemaal niets..... ik heb al 3,5 weken de badkamer niet schoongemaakt en leef gewoon nog :P
Je moet het lot niet tarten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-05 08:03
We zijn hier van putje naar goot gegaan.
De goot is aangesloten op het putje (althans de leiding die daarvoor in de betonvloer zit).
De goot is gekozen voor het uiterlijk, hij is niet betegeld maar een RVS U-profiel. Daarnaast is er gekozen voor de goot omdat we van 20 bij 20 tegeltjes naar 60 bij 60 zijn gegaan en ik nog niet goed genoeg kan tegelen etc. om van die mooie 3hoekige aflopende vlakken te maken.
Nu loopt er gewoon 120 cm tegelvloer lichtjes africhting de goot.

Hier ligt er een I-drain in van de warmteservice. (https://www.warmteservice...origin=-tl005-2000-2250-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lvni3ygURKT3unvOr6uPMQlxEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4EDZQscBGLpxPQsyapncvpV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05 23:27
Altijd als eerste douchen en net doen alsof je niet gezien had dat je in een zwembad staat omdat ie niet doorloopt.
Kan zij hem mooi legen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-05 08:56

Managelorian

“This is the workflow.”

Hier twee vrouwen met lang haar in huis, maar ik hoef de goot max. 1x/maand schoon te maken. Meestal zit er wel zo'n 2 maanden tussen. Ik heb een plastic potje met borstels en gootwippertje in de badkamer staan en als ik tijdens het douchen vind dat 'ie niet genoeg doorloopt dan neem ik dat potje, boen de boel schoon, haren in het potje en verder met mezelf douchen.

Maximaal 5 minuten extra werk dus ik heb er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:37
Herkenbaar. Na in het vorige huis een goot gehad te hebben nu voor een putje gegaan. Scheelt veel schoonmaakwerk.

Bewust voor 15x15 tegels in douche gegaan, zelfde maat als het “design” putje.

In vorige huis hadden we ook mooie inloop douche. Maar was het ook zat met de nattigheid na en kou onder de douche, dus in dit huis gewoon voor maat deur gegaan. Maar dat is andere discussie.

Ik ga dus graag voor praktisch en nét iets minder strak.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 17-05 20:11

Agent47

I always close my contracts.

Heb je nog geluk. Als mijn vrouw gedoucht heeft moet die eerst die goot legen, anders wordt het een zwembad inderdaad. Dit is dus om de dag legen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:48

Pazo

Mroaw?

Zijn wij de enige die het putje (of eigenlijk ook een goot) iedere week schoonmaken / ontdoen van haren?
Het is dan een kleine moeite. Moet zeggen dat ik vergezeld ben met 1 vrouw en 3 dochters met allemaal lang haar, maar toch. Het is bij ons gewoon routine.

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-04 14:57
Ik heb destijds gekozen voor een rond putje in onze nieuwe badkamer. We wonen met z'n 2en en douchen dagelijks. Het putje wordt ook vies, maar wij maken deze elk half jaar schoon. Dan komt er een sliert aan haren en zeepresten uit, maar dan kun je er wel weer een half jaar tegenaan. Zit niet veel schoonmaakwerk aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Pazo schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:35:
Zijn wij de enige die het putje (of eigenlijk ook een goot) iedere week schoonmaken / ontdoen van haren?
Het is dan een kleine moeite. Moet zeggen dat ik vergezeld ben met 1 vrouw en 3 dochters met allemaal lang haar, maar toch. Het is bij ons gewoon routine.
Nee, ik sta ook een beetje te gruwen van de mensen die dit blijkbaar elk kwartaal doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:51
Anoniem: 1777010 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:41:
[...]

Nee, ik sta ook een beetje te gruwen van de mensen die dit blijkbaar elk kwartaal doen :X
Elk kwartaal is al veel, heb het ook wel eens 6 maanden niet gedaan. Heb er persoonlijk verder geen last van, blijft gewoon prima afvoeren, en ik heb ook gewoon zo'n easydrain met tegel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-05 19:34

Sharky

Skamn Dippy!

Ik heb beide gehad en mijn vrouw is extreem goed in doucheputjes laten verstoppen. Daar is een goot of putje per definitie niet tegen opgewassen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdH--A0WAAAq9eU.jpg

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik heb ook een luxe badkamer, en een werkster die de badkamer schoonmaakt. :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
ik woon alleen en maak het putje echt niet vaak schoon. Heb liever een putje zo te lezen als een goot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-05 15:56
Ja sinds mijn scheiding heb ik dit probleem nooit meer haha,
Maar daarvoor stond ik ook met een rvs rooster om de zoveel weken te wroeten in het putje om haar en zeep resten te verwijderen..
Kan me niet voorstellen dat hier een makkelijke oplossing voor is.
Voor de zekerheid volg ik dit topic :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-03 10:22
Dit probleem heb je inderdaad met dit type afvoer. Je hebt ook putjes die verwerkt worden in de achterwand, daarmee veel makkelijker schoon te maken zijn en een veel grotere afvoercapaciteit hebben. Zoiets bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-05 11:27
Wij komen uit een appartement waar we 8 jaar hebben gewoond met een putje dat niet eens open kon (geprobeerd, maar toen begon het plastic te scheuren..). Daar moest ik 2x per jaar wat ontstopper in gieten en dan ging alles weer prima.

Sinds 4 jaar hebben we een drain (in een andere woning), en daar sta ik elke week het rooster te lichten om de prop haar en andere resten uit het filtertje te plukken. En dan moet er alsnog 2x per jaar ontstopper in..

Overigens presteert mevrouw Malfunctions het regelmatig om de badkamer te laten overstromen omdat zij het kennelijk niet door heeft als het water tot haar enkels staat omdat het niet doorloopt.. 8)7

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kairee
  • Laatst online: 16-05 13:11
Geen geniale life hack hier. Eerst hadden we een putje, maar inderdaad, nieuwe badkamer, grote tegels -> een drain.

Toen ik zei dat ik een putje wilde, werd ik raar aangekeken "nee mevrouw, dat doen we niet meer". Ook geen kleinere tegeltjes die dus nodig zijn voor zo'n putje.

Ik sta dus nu elke keer als ik aan het douchen ben haren uit het zeefje te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 17-05 20:11

Agent47

I always close my contracts.

Kairee schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:21:
Geen geniale life hack hier. Eerst hadden we een putje, maar inderdaad, nieuwe badkamer, grote tegels -> een drain.

Toen ik zei dat ik een putje wilde, werd ik raar aangekeken "nee mevrouw, dat doen we niet meer". Ook geen kleinere tegeltjes die dus nodig zijn voor zo'n putje.

Ik sta dus nu elke keer als ik aan het douchen ben haren uit het zeefje te halen.
Same here. Het maakt me niet zo heel veel uit maar het is wel vervelend dat het door mijn vrouw komt en zij dan zegt: Ja maar ik vind dat vies om er uit te halen. :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04:05
Wij hebben ongeveer zoals op foto 1 van ts. Wij wonen ook in een nieuwbouw appartementje en deze raakte ook verstopt. Het werd zelfs een zwembad bij ons. Omdat wij huur hebben komen ze langs. Wij hoeven er niet voor te betalen. Ze zijn al een paar keer geweest. De goot maken ze open en met een machine zuigt hij alles uit.

Sinds dien gebruiken wij deze en werkt meteen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W326iZfOiHJl-jkFzs8B_11Viy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0fXrH6EwXjVnkwGMhd2FMpJ.jpg?f=fotoalbum_large

Wij wassen reinigen geregeld de badkamer met verschillende geuren steeds van AJAX. Wij houden de haren ook apart die de goot eventueel kunnen verstoppen

Het is al een jaar of 2, 3 dat ze niet meer zijn gekomen

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 04-10-2022 18:55 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackgold
Op zich wel interessante tips voorbij zien komen, al weet ik niet of de partner het aandurft om de douche te gebruiken zonder die zeef.

De lifehack van de tondeuse gaat ‘m trouwens ook niet worden voor mij: ben namelijk een vrouw en wel eentje die houdt van haar lange haar 😅.

Ergens biedt het wel weer troost dat ik niet de enige ben die zich hieraan stoort. Maar ach, de badkamer is net spiksplinternieuw opgeleverd, dus we zullen het ermee moeten doen. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden/wie een mooie goot wil, moet ranzige derrie wekelijks eruit vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david19861
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-08-2024
heb zelf doucheputje en meestal om de mand schoonmaken .
vrouw en kind van 2 .
wel jammer van de douchegoot . was al aan het kijken willen in toekomst badkamer verbouwen.

[ Voor 36% gewijzigd door david19861 op 04-10-2022 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05 13:59
Hier hetzelfde probleem. Onder de goot zit een trechtertje die op zijn kop in een bakje met een opstaande rand van 2cm hoog zit. Dit werkt als een soort mini sifon. Alleen zit hier dus regelmatig een klodder haarprut in wat er voor zorgt dat de badkamer onderloopt maar ook dat er een lucht verbinding ontstaat waardoor de badkamer naar riool ruikt.
Zit niks anders op dan regelmatig de afdekplaat er af halen en die klodder weg te halen.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Hier van goot naar putje. Nooit meer terug naar goot. Putje is veel sneller te reinigen. Badkamer van 2 jaar oud dus het kan wel ;)

Ben ik de enige? Tijdens het lezen van dit topic kreeg ik continue braak neigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-05 08:56

Managelorian

“This is the workflow.”

Managelorian schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:29:
Hier twee vrouwen met lang haar in huis, maar ik hoef de goot max. 1x/maand schoon te maken. Meestal zit er wel zo'n 2 maanden tussen. Ik heb een plastic potje met borstels en gootwippertje in de badkamer staan en als ik tijdens het douchen vind dat 'ie niet genoeg doorloopt dan neem ik dat potje, boen de boel schoon, haren in het potje en verder met mezelf douchen.

Maximaal 5 minuten extra werk dus ik heb er geen problemen mee.
Overigens is hier wel de gewoonte dat de dames eerst hun haren goed borstelen voordat ze gaan douchen. Als ik zie hoeveel haren daar soms uitkomen kan ik me voorstellen dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-05 10:24
sypie schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:17:
@Blackgold Gelukkig hebben we een RVS drain en een IKEA afwasborstel met een zuignap achterop. Zo kan ik de drain er makkelijk uit halen. Uiteraard wordt de afwasborstel enkel gebruikt om de drain schoon te maken.
Dit doe ik exact hetzelfde met de toevoeging van een klein plastic zakje om het haar in te doen. Tevens ook een mooi excuus om langer te kunnen douchen zonder commentaar: "ja het duurt zo lang omdat ik jullie haar uit het putje moest trekken".

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tussenoplossing: neem een douchegoot met een fatsoenlijke filter in de drain.

Wij hebben zo'n douchegoot, en ik trek eens in de maand het rechthoekige afdekkapje eraf en daaronder zit netjes een soort opvangbakje wat je in de prullenbak kunt legen. Bakje weer erin, gootje weer erop en klaar voor weer een maand.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
stereohead schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:21:
Hier ook matige ervaring met easydrain. Probleem is dat de lange haren halverwege de sifon blijven steken, waardoor die niet meer genoeg doorloopt, waardoor de badkamer weer blank staat.

Ik heb dit opgelost door het het rvs 'deksel' te vervangen door een ge-3d-print rooster. Daardoor blijven de haren bovenop het rooster liggen, in plaats van halverwege de sifon.

Gaat nu al een maand goed.

Ja je moet nog steeds de haren opruimen, maar dat is zo een veel minder vies klusje.
Ik heb een Easydrain van 1400 breed en maak elke week het sifon schoon en de onderzijde van het RVS rooster. Doe ik altijd als ik begin met douchen, minuutje werk. Kleine moeite, nooit issues met overstromen of wat dan ook.

Schoonmaken moet je toch, ook een putje dus ik zie het probleem absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hier hetzelfde probleem met een 90cm goot van 'Best Design Nice' (ik verzin het niet).

Wekelijks dat zeefje leeghalen totdat de aannemer de tip gaf om de zeef eruit te laten. Nu moet ik nog steeds 1x per maand ongeveer de sifon even schoonmaken, maar dat gaat prima zo.

Dus de tip zeef eruit, lijkt best een prima oplossing tot nu toe (ongeveer 3 jaar inmiddels).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rukke
  • Laatst online: 08:17
Wij hebben de Geberit Easy Clean 60:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojCYQCMavuGeAAJlGjaJ8GI28NE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LTzGxlFnSu95dhPyWhkCXvt6.jpg?f=user_large

En daarbij een rechte afvoer (die je dan zelf op een sifon moet aansluiten):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJbAoBzrAqQTrc_BxnKyZSyy5yY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EEAoKkL3ni3angUaKoyBZZpG.jpg?f=user_large

Wij kuisen die goot ook niet veel. De haarvanger vangt wel haren, maar niet zo veel. De diameter van de afvoer (en sifon) is 50mm, dat komt niet snel 'vol' zitten. Moest het toch zo zijn: afdekplaatje van de goot omhoog en met een krachtige straal recht in de sifon spuiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
en drie langharige pubers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door FrankSpin op 14-07-2023 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 20:04

CaDje

Framedrops for life

Ik moet iedere dag het gootje schoonmaken, 4 haartjes en wat stof en het water loopt niet meer weg... Voordeel is wel dat het nooit echt vies / ranzig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Nu online
Hier al sinds 2004 een drain (geen idee van het merk, nog even gezocht). De aannemer was weggegaan zonder uit te leggen hoe het putje werkte.... In de begin jaren vaak een zwembad en gooide ik er vloeibare ontstopper in... na 3 jaar vond ik online ergens een handleiding 8)7 en bleek dat het puntje zelf een "sifon" functie had en ik een met rubber afgedicht cylindertje er uit kon trekken.
Anyway, ik heb 3 langharige puber dames (waarvan 1 op kamers) en een vriendin. Elke morgen als ik douche ik zie het water in de drain slecht weglopen (het niveau in de drain zie oplopen), trek ik even het rooster er even af, het cylindertje eruit en verwijder een zooitje haren. In de praktijk is dat een keer in de 2 tot 3 weken. Het is vooral vervelend als ik in het buitenland zit gedetacheerd, dan moet ms. htcanl dat doen en die is wat minder handig. Verder gooien we regelmatig een handje soda met gekookt water in de afvoer (een keer per 6 maanden of zo....)
We bezinnen ons om de badkamer opnieuw te laten doen. Ik weet niet of ik weer snel een drain zou nemen, ik vind het wel mooi, maar het heeft ook wel voor hoofdpijn (en lekkages) gezorgd. Kritisch kitwerk, iedere 4 tot 5 jaar heb ik de douche opnieuw moeten kitten. Dat ligt niet aan de drain zelf, maar wel aan het ontwerp van de badkamer (de drain was net te breed en de aannemer heeft de drain daarom maar tot onder het verticale tegelwerk door laten lopen en het rooster ingekort. veel hoekjes en gaatjes waar lekkage kan ontstaan..... De vorige aannemer nemen we in ieder geval niet meer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
Is er dan nog niemand die ervaring heeft met de nieuwe 'droge' sifon van Easydrain met het rubberen klepje? (https://www.easydrain.nl/dryphon/). Lijkt mij wel ideaal, je spoelt de haren gewoon direct door ipv dat ze in het sifon blijven steken. Ik ben er persoonlijk niet zo bang voor dat die haren ergens anders gaan ophopen, daar is mijn riool verder wel op berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 16:59
rukke schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 07:33:
Wij hebben de Geberit Easy Clean 60:
[Afbeelding]

En daarbij een rechte afvoer (die je dan zelf op een sifon moet aansluiten):
[Afbeelding]

Wij kuisen die goot ook niet veel. De haarvanger vangt wel haren, maar niet zo veel. De diameter van de afvoer (en sifon) is 50mm, dat komt niet snel 'vol' zitten. Moest het toch zo zijn: afdekplaatje van de goot omhoog en met een krachtige straal recht in de sifon spuiten...
Wat ik hier op tegen heb, als ik een nieuwe badkamer zou uitdenken voor thuis, is dat deze afvoer zich niet goed leent voor een standaard ontstopper.

Nou hebben we thuis ook een afvoer waarbij ik twee-wekelijks het zeefje leeg haal, maar alsnog verderop in de afvoer de haren de boel verstoppen - en omdat bij mij de standaard ontstopper daar ook niet past, hebben we deze - met de 60mm opening werkt dat bij ons wel goed.

Maar ergens zit er bij ons in de afvoer dus een randje, richeltje, die alle haren na het zeefje alsnog tegenhouden i.p.v. het grote riool in sturen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:59
Dit probleem popte destijds ook ineens bij mij op. Woonde alleen, had een douche met drain en dat ging prima.
Totdat ik mijn vriendin leerde kennen, toen moest ik eens met enige regelmaat de drain/afvoer leeg peuteren omdat deze vol haren zat. Ja, de drain werd altijd wel schoongemaakt maar daar zaten nooit haren in want mijn haartjes spoelden wel weg :)

Inmiddels hebben we een ander huis en daar zit een doucheput in. Tsja, daar hebben we hetzelfde probleem. Dat probleem is mijn geval een vrouwmensch met lang haar :P

Zijn wel oplossing voor zoals uit elkaar gaan of de tondeuse erin zetten. Geeft ook allemaal gedoe, dus we maken met enige regelmaat de afvoer vrij van haren en dat werkt ook wel :)
Terwijl ik onder de douche sta peuter ik het er uit en spoel ik het door het toilet in de badkamer. Vind ik minder ranzig dan wanneer ik de badkamer schoon sta te maken en het er dan uit moet halen :r

Gelukkig hebben we tot nu toe één zoontje, dan is de kans op nog een wezen met lang haar iets kleiner dan wanneer het een meisje was geweest :) (althans, in elk geval de eerste +/- 10 jaren).

Heb je bewoners met lange haren en hoef je je afvoer nooit schoon te maken dan geeft dat vroeg of laat denk ik ook gewoon problemen, dat betekend namelijk dat het zich verderop in de afvoer gaat ophopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doeska
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11-03 13:01
frennek schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:47:
Is er dan nog niemand die ervaring heeft met de nieuwe 'droge' sifon van Easydrain met het rubberen klepje? (https://www.easydrain.nl/dryphon/). Lijkt mij wel ideaal, je spoelt de haren gewoon direct door ipv dat ze in het sifon blijven steken. Ik ben er persoonlijk niet zo bang voor dat die haren ergens anders gaan ophopen, daar is mijn riool verder wel op berekend.
En inmiddels al ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asjenietergvin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-05 10:35
Doeska schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:52:
[...]

En inmiddels al ervaring
Heb in mijn badkamer nu dit droogsifon zitten en geen gedoe meer met haren. Die spoelen er doorheen.
Mijn vorige easydrain douchegoot had een nat Sifon (bakje) dat werd elke keer smerig met haren die erin bleven hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05 11:50

PinusRigida

I put the p in pool.

Hier ook gewoon putje... maar ik zou er wel eentje willen dat ik pas om de 5 jaar wat draincleaner moet in doen...

Heb hier thuis ook 2 dames die heel 't jaar door haar verliezen (is echt ongelooflijk maar misschien is mijn perceptie als kaalkop ietwat gebiased maar het verbaast me elke keer opnieuw hoeveel haar die verliezen tijdens een wasbeurt) en dus hier ook tweewekelijks: putje open en haar + productjesdrek uithalen... en ik ben er zo eentje die nogal snel... wel... laat me zeggen dat m'n maag snel keert :D ...

...maar als ik het niet doe... dan loopt straks het douchewater de trap af...

...zo te lezen is een douchegoot dus niet persé beter. *note taken* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-05 23:52
Hier hetzelfde probleem. Jarenlang een klassiek putje gehad, dat we werkelijke nooit moesten ontharen, en nu... inloopdouche met goot... minstens om de twee weken is het prijs. Mede dankzij de lange haren van de juffrouw des huizes.

Het is niet zozeer de afvoer die verstopt zit, maar wel de harenvanger. Die houdt al het water tegen. Ik vraag me al lang af: hoe cruciaal is die harenvanger? Bij een klassieke afvoer vloeit al het haar toch ook gewoon de buizen in? Waarom moet het haar bij een goot dan plots tegengehouden worden?

Waar ik ook over aan het nadenken ben geweest is of het niet mogelijk is om een soort "haakjesmat" te 3D-printen die dan in de goot (onder het metalen deksel) komt te liggen. Deze zou dan de haren opvangen en tegenhouden nog voor ze in de harenvanger bij de afvoer terechtkomen. Want die laatste... dat is écht een verschrikkelijke klus om die schoon te maken... Verschrikkelijk ontwerp imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-05 17:50

Wuursj

want worst is al bezet

Hier met 3 dames in huis (okee, eentje is 1,5 en heeft nog niet echt lang haar) gekozen voor een putje en die bevalt beter dan de vorige goot. Ja, ook het putje raakt wel eens verstopt door de harenvangen. Als je niks doet elk half jaar ofzo maar dan ben je eigenijk te laat met schoonmaken. De Geberit put die bij onze B-DUTCH douchevloer zat, laat zich wel gemakkelijk schoonmaken met een soort lip waar je de hele handel mee uit de doucheput trekt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qFA6kwk.png
Die harenvanger laat ik liever wel zitten, ook bij deze doucheput. Liever die er af en toe uit dan een verstopte sifon waar ik niet bij kan. En zoals gezegd, door het uittrekken is het schoonmaken peanuts.

Echt lelijk vind ik het putje niet, het gebrosteld RVS past goed bij onze eveneens geborsteld RVS kranen etc. Al vind ik het wel jammer dat de ring in het Geberit deel van blinkend staal is gemaakt en niet even zwart is gemaakt. Doet toch afbreuk aan zo'n dure vloer.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0eGAPv7.png

Eigenlijk vind ik dit nog mooier maar weet niet hoe dat met schoonmaken werkt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SrOyHt7.png

Maar goed, dat is met ingekochte douchevloeren en niet met doorgetegelde douchevloeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Wuursj op 17-05-2024 10:04 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-05 17:13
Wij hebben een Easydrain met zgn. Dryphon:

https://www.easydrain.nl/dryphon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 15:38
Hier ook van putje naar goot. Mijn vriendin heeft lang haar. Wij ervaren de problemen met de goot niet zoals in de OP beschreven. De goot die er bij ons inzit heeft een soort van sifon. Die is niet open, dat wil zeggen, de opening waardoor het water er in kan lopen zit aan de onderkant, dus de stankafsluiting is nagenoeg altijd in orde. Aan de bovenkant zit een rubber dop om het geheel schoon te maken. Om de +/- 2 maanden haal ik de deksel van de goot en trek ik de sifon los. Dan de haren verwijderen, de goot meteen schoon maken en klaar. Is echt een paar minuten werk. Een ondergelopen douche hebben we echt nog nooit gehad.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-05 21:45
Ha wij zijn ook in het nieuwe huis van een putje naar een "fancy" goot gegaan. De verkoopster gaf al aan dat je dit vaker moet schoonmaken. Dus wij hebben afgesproken dat elke week mijn vrouw de badkamer schoonmaakt en ik doe de was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hé, maar dat is interessant.
Er is ook een upgradeset beschikbaar voor bestaande Easydrains.
https://www.easydrain.nl/upgrade/

Iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Laatst online: 17-05 19:18
Plucky schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:31:
[...]

Yes. Makkelijk te installeren en bevalt goed. Drastisch minder vaak schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

WouterG schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:25:
[...]

Ik sta nergens meer van te kijken sinds ik een stukje van een schoonmaakgoeroe las die de wc-borstel regelmatig in de afwasmachine stopte :r
Ik heb er op kantoor weleens 1 in de vaatwasser gevonden. :O

Ik heb zelf ook een goot maar wel met een RVS rooster. Moet idd af en toe schoongemaakt maar dat moet je met een putje ook. In de TS staat dat dat nooit hoefde maar dan had je vast een putje met een sanibroyeur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Harmvdw schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:08:
Hier precies dezelfde ervaring, heb nu het zeefje er uit gehaald en gaat het veeeel beter.
Dat zeefje zit er niet voor niks natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Anoniem: 1777010 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:41:
[...]

Hier ook elke dag week.

Maar ik droog mijn doucheruimte ook uit na gebruik om kalk te verminderen en de kitranden wat te sparen. Maar daar werd ik hier ook belachelijk om gemaakt.

Zoveel mensen zoveel wensen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:28
FreakNL schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:37:
[...]

Hier ook elke dag week.

Maar ik droog mijn doucheruimte ook uit na gebruik om kalk te verminderen en de kitranden wat te sparen. Maar daar werd ik hier ook belachelijk om gemaakt.

Zoveel mensen zoveel wensen
Niks mis mee, ik doe hem ook altijd even met de Windowvac helemaal droog zuigen. Liever elke dag een minuutje langer dan om de week met ontkalker aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doeska
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11-03 13:01
Jaspervl schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:19:
[...]

Yes. Makkelijk te installeren en bevalt goed. Drastisch minder vaak schoonmaken
Mooi ga ik dit ook proberen. Ik heb wel op een andere forum gelezen dat dat plastic flapje kan gaan vast plakken als je de douche 3-4 dagen niet gebruikt. Nu zou ik daar nu geen last van hebben met groot gezin. Maar ervaar jij dit ook na bv vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Nu online
Plucky schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:31:
[...]

Moet zeggen, nog best aan de prijs….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Laatst online: 17-05 19:18
Doeska schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:02:
[...]

Mooi ga ik dit ook proberen. Ik heb wel op een andere forum gelezen dat dat plastic flapje kan gaan vast plakken als je de douche 3-4 dagen niet gebruikt. Nu zou ik daar nu geen last van hebben met groot gezin. Maar ervaar jij dit ook na bv vakantie.
Nee, dat herken ik niet. Zit er nu sinds eind 2022 in.
Pagina: 1