Na vervangen BAL board Sony Bravia geen mogelijkheid tot fw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo mede tweakers,

Omdat alle 4 de HDMI poorten van mijn Sony Bravia KDL-40HX800 Geen beeld meer maar enkel nog data uitwisselen, heb ik een vervangend en matchend BAL board gezocht.
Dit is het logicboard van de TV met daarom de HDMI chip en poorten.

Nu word er al aagegeven dat de firmware in veel gevallen opnieuw geinstalleerd moet worden.
Na het plaatsen van dit vervangende board heb ik helemaal geen beeld meer.
Ik heb een USB firmware stick gemaakt met de laatste firmware van dit model, en deze getest op het oude BAL board. Deze herkende hem als firmware stick en gaf aan reeds de meest recente firmware te hebben. De stick moet dus werken.

Als ik hem in het nieuwe BAL board plaats zie ik middels het LED van de usb stick, dat de tv hem heel even uitleest, maar daar blijft het bij.

Aan de voorzijde van de TV is de status van de power LED gewoon normaal groen, en kan ik met de remote de tv bedienen zoals in standby zetten. Maar op het scherm blijft niets te zien.

Alle mogelijke manieren van aan en uit zetten heb ik geprobeerd om de TV in firmware update modus te krijgen, maar helaas geen resultaat.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe, of wat ik moet doen?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Hoe zeker ben je dat de vervangend en matchend BAL board werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
Ik heb het bij een Nederlandse webshop gekocht. Dus hoe zeker kan ik niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
Volgens de verkoper is de firware versie leidend, en is het boardnummer productie tijd en lijn afhankelijk.

Mijn board had een firmware y2009100A en board nummer 1-881-636-23

Het nieuwe board heeft exact de zelfde firmware versie, alleen het boardnummer is ook identiek. Deze kwam ook uit een 40HX800.
Het enige verschil is een nummer onder op de firmware sticker, zie foto's van de twee firmware stickersAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCpbP24AZMcmQM7WYHL6hjG65HU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K43vzOPHXJGSG71HiT1pvs9O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMgBgElH7_JLmFMNpZ-mwiK0_Co=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aE4errOMPszjQYOFPPbRvs5Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door martijnsnoek op 03-10-2022 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
Het probleem is opgelost. Het bleek toch een defect board te zijn wat ik had ontvangen.

Tv werkt nu weer perfect.