Dunne MDF plaat als muurafwerking?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:17
We hebben een muur die bij het plaatsen van de keuken grotendeels spackwerk heeft en een klein gedeelte niet. Nu dacht ik dus om hier een dunne mdf plaat van 4mm tegenaan te kitten om de muur ‘glad te maken’.

Kan dit ? Om vervolgens weer te behangen oid? op deze muur komt een aircounit en ondanks dat hier niet letterlijk vocht uitkomt, kan ik me voorstellen dat hier wat vocht in de lucht gaat ontstaan. Mdf is hier niet helemaal geschikt voor maar kan t kwaad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDKUIOw8qg1L0WfhavP1d42upwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11QFrcFISSesNpp4vrDournd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door enzoronald op 03-10-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:27
Waarom niet gewoon de muur (opnieuw) laten stucen? Is ie ook glad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Gebruik dan fix&finish van Knauf als het een dun laagje moet zijn. MDF (kan niet tegen vocht) in een keuken en met behanglijm is vragen om problemen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-05 11:34
Dunne MDF plaat krijg je nooit glad tegen de muur geplakt. Het muurtje glad stucen is de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Hmm lijkt er toch op dat t fix en finish moet worden als ik dat zo lees. Dacht mooi MDF kitten en klaar maar wil natuurlijk geen scheuren etc als t gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:21

de Peer

under peer review

enzoronald schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:23:
Hmm lijkt er toch op dat t fix en finish moet worden als ik dat zo lees. Dacht mooi MDF kitten en klaar maar wil natuurlijk geen scheuren etc als t gaat werken
Ik zou voor Fill & finish gaan. Dat is nog net wat makkelijker. Een kant en klare emmer die je alleen even hoeft te mengen

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Woody179 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:53:
Dunne MDF plaat krijg je nooit glad tegen de muur geplakt. Het muurtje glad stucen is de beste optie.
zelfs dit niet ?

https://www.gamma.nl/asso...erieur-verlijmd/p/B454824

Is ook gelijk vochtbestendig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-05 13:45

Spacialz

Ovenvers

Snap dat TS ergens ook wel zoiets heeft dat stucen zie ik niet zo zitten.
Maar een plaatje zomaar tegenaan schroeven is ook met een ongelijke ondergrond niet heel soepel werkend, of je moet dit gaan uitvullen en dat kost weer tijd.

Denk toch dat je het beste resultaat krijgt met een een laagje stucwerk :)

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Spacialz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:34:
[...]

Snap dat TS ergens ook wel zoiets heeft dat stucen zie ik niet zo zitten.
Maar een plaatje zomaar tegenaan schroeven is ook met een ongelijke ondergrond niet heel soepel werkend, of je moet dit gaan uitvullen en dat kost weer tijd.

Denk toch dat je het beste resultaat krijgt met een een laagje stucwerk :)
Opzich is de muur redelijk gelijk hoor. Het is een hele dunne korrel en het lelijke stuk loopt gelijk met de rest van de muur. Wil idd voorkomen dat ik moet stucen en het daardoor minder mooi maak 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-05 13:45

Spacialz

Ovenvers

enzoronald schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:36:
[...]

Opzich is de muur redelijk gelijk hoor. Het is een hele dunne korrel en het lelijke stuk loopt gelijk met de rest van de muur. Wil idd voorkomen dat ik moet stucen en het daardoor minder mooi maak 😄
Kan het op de foto moeilijk beoordelen maar je zou ook de wand een goede scheurbeurt kunnen geven.
Ben je wel je korrel kwijt maar dan is het uitvullen wat makkelijker omdat je het egaler maakt :)

[ Voor 0% gewijzigd door Spacialz op 03-10-2022 16:39 . Reden: typo ]

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

rdejongjr

Gnome

Als je niet wilt smeren zijn kunststof wandpanelen wellicht een optie, heb me laatst staan verwonderen hoe dat er tegenwoordig uitziet. O.a. klikpvc wat eruitziet als een tegel.

Wat grotere bouwmarkt heeft vaak wel een stukje tentoongesteld
https://www.praxis.nl/ver.../tegels/wandpanelen/b502/
Pagina: 1