[Multi] Dakar Desert Rally

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELxYiOd4tM1bdtgQwA953YN9xqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IN793N5Ug1EualoavXiwUNvU.jpg?f=fotoalbum_large

RELEASE
4 Oktober 2022

PLATFORM
PlayStation 4, Xbox One, PC, PlayStation 5, Xbox Series S/X

ONTWIKKELAAR
Bigmoon Entertainment, Saber Interactive Porto

Tot mijn grote verbazing was hier nog geen topic over gemaakt. Dakar Desert Rally komt morgen al uit en ik kijk er al maanden ontzettend naar uit. Ik heb me erg vermaakt met Dakar 18 die heel slecht ontvangen werd. Het lijkt erop dat Bigmoon Entertainment geluisterd heeft naar alle kritiek, want Dakar Desert Rally ziet er gruwelijk mooi uit. Ik kan niet wachten om lekker te navigeren door de duinen.

Hieronder een preview met gameplay beelden:

Nog meer mensen die dit spel op de radar hebben staan? Het spel krijgt tot nu toe niet de aandacht die het verdient, wat niet zo gek is natuurlijk na Dakar 18. Maar aangezien ik me alsnog vermaakt heb met Dakar 18, weet ik nu al dat deze niet gaat tegenvallen voor mij.

[ Voor 6% gewijzigd door GluonC op 04-10-2022 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58
Met een schuin oog hou ik deze in de gaten. Het lijkt wel potentie te hebben, maar voor zover ik kon achterhalen (nog) geen VR en daarmee voor mij direct niet meer interessant gezien mijn rig volledig VR-gebaseerd is opgezet.
Ben altijd al wel groot liefhebber van de Dakar geweest en het concept spreekt me verder wel erg aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoycoNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:42
Op basis van wat ik gezien heb op youtube qua previews deze ook gepreorderd voor de Series X als aanvulling op mijn vaste racegames (ACC en FH5). Vorige dakar games eigelijk niet gespeeld dus ben zeer benieuwd.

XBL: TrueDeadEyeNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 21:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik ben erg benieuwd, hoop dat het leuk gaat worden. Geen VR is helaas wel een issue, wat mijn rig is niet makkelijk zonder VR te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 10:00
Ircghost schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:49:
Ik ben erg benieuwd, hoop dat het leuk gaat worden. Geen VR is helaas wel een issue, wat mijn rig is niet makkelijk zonder VR te gebruiken..
Ik ga hem installeren wanneer ik thuis ben, maar er was toch VR support?

Ik ben sowieso een autosport gek en ik heb hem kregen als verjaardagscadeau. Ik heb mij ook best wel vermaakt met Dakar18 en ik zie dat een beetje als grondlegger voor de nieuwe generatie Dakar games. Uiteraard is dit een andere studio, maar volgens mij is dit de studio van o.a. snowrunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58
Readdy schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:58:
[...]

ik kan er in ieder geval niets over terug vinden. Ook bij Steam wordt VR niet genoemd

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

In een thread op Steam bevestigde de ontwikkelaar 14 uur geleden dat er inderdaad nu geen VR in zit. Een andere devver zei dat ze wel openstaan voor ontwikkelingen.

Maar zoals iemand anders terecht al zei, de kans dat een niet VR spel succesvol VR wordt is klein. De engine moet daarvoor echt geoptimaliseerd worden en het spel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Readdy schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:58:
[...]

Ik ben sowieso een autosport gek en ik heb hem kregen als verjaardagscadeau. Ik heb mij ook best wel vermaakt met Dakar18 en ik zie dat een beetje als grondlegger voor de nieuwe generatie Dakar games. Uiteraard is dit een andere studio, maar volgens mij is dit de studio van o.a. snowrunner.
Weet je dat zeker? Want Bigmoon Entertainment heeft ook meegewerkt aan Dakar 18 volgens mij. Ik heb nu zon 3/4uur gespeeld en zie toch wel veel gelijkenissen met Dakar 18. Zal later vandaag of morgen even laten weten wat ik van de game vind. Ik ben tot nu toe alleen maar kleine rally's aan het rijden van 2 tot 8 rally's per event, de races duren zon 10/15 minuten. Ik hoop wel dat de hele Dakar erin zit en niet de hele tijd losse etappes. Met Dakar 18 was je elke etappe 30+ min aan het navigeren en dat vind ik persoonlijk toch leuker dan 10/15 min per etappe.
Ik meende ook gehoord te hebben dat er een editor in de game zou zitten? Die kan ik iig nog niet vinden of miss komt die later nog.

Wel echt een gemiste kans om geen VR support toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Er zou inderdaad een editor in komen om overal over de kaart je eigen races te organiseren en publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:21

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ik heb de reviews op Steam gezien, en het enthousiasme spatte er nog niet echt vanaf. Als Fanatec-gebruiker vind ik het toch wel jammer dat blijkbaar eerst gecommuniceerd werd "Fanatec wordt ondersteund", maar nu gezegd wordt "dat komt later". :/ Ik ga nog even de kat uit de boom kijken denk ik.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 10:00
Ik ben er zelf ook niet zo positief over. Het voelt gewoon als een early access.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubennaatje
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-10-2022
GluonC schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:09:
[...]
Weet je dat zeker? Want Bigmoon Entertainment heeft ook meegewerkt aan Dakar 18 volgens mij. Ik heb nu zon 3/4uur gespeeld en zie toch wel veel gelijkenissen met Dakar 18. Zal later vandaag of morgen even laten weten wat ik van de game vind. Ik ben tot nu toe alleen maar kleine rally's aan het rijden van 2 tot 8 rally's per event, de races duren zon 10/15 minuten. Ik hoop wel dat de hele Dakar erin zit en niet de hele tijd losse etappes. Met Dakar 18 was je elke etappe 30+ min aan het navigeren en dat vind ik persoonlijk toch leuker dan 10/15 min per etappe.
Ik meende ook gehoord te hebben dat er een editor in de game zou zitten? Die kan ik iig nog niet vinden of miss komt die later nog.

Wel echt een gemiste kans om geen VR support toe te voegen.
Zijn niet de makers van snowrunner inderdaad, zelfde uitgever wel. Zijn gewoon de makers van Dakar 18 overgenomen door Saber.

Overigens is de terrein deformatie ook alleen visueel.

Vind m zelf overigens wel heel erg goed, maar ik heb zelfs genoten van Dakar 18 ondanks zijn verschrikkelijke physics/handling dus neem dat met een klein korreltje zout :P

En die route editor komt dit jaar nog als gratis DLC. Net als de team editor, nog wat features, voertuigen en een nieuwe map.

[ Voor 4% gewijzigd door Rubennaatje op 04-10-2022 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Ik heb er nu een aantal uur op zitten en ik vermaak me er ook wel mee. Maar er is wel nog een hoop op aan te merken. Ik mis force feedback, wat toch wel een beetje de fun uit de game haalt. De AI rijd veelste aggressief en maakt veel fouten, (kan er ook mee te maken hebben dat ik nog niet op professional rijd).

Tot nu toe ook een hoop beloftes die niet zijn nagekomen. Editor en een eigen team creëren bijvoorbeeld, nu is aangegeven dat dit later nog word toegevoegd maar ik vind de communicatie zeer zwak. Ik heb ook het gevoel dat de navigator af en toe fouten maakt. Graphics zien er oke uit, ik speel dan wel op de Series S.
De races zijn zoals ik al zei heel erg kort maar misschien dat de volledige Dakar Rally pas later beschikbaar word. Het spel voelt zoals hierboven genoemd meer aan als een early-acces inderdaad. Al met al vermaak ik me ontzettend met deze game, en de toekomst ziet er goed uit, maar misschien hadden ze het spel beter kunnen uitbrengen begin volgend jaar als de Dakar weer begint. Gemiste kans want ik denk wel dat ze nu veel negatieve reviews gaan krijgen. Gelukkig heeft het spel ook genoeg mooie momenten, zo is het dynamic weather echt prachtig in dit spel, vooral als er een storm komt op zetten. Ik ga me hier de komende weken wel mee vermaken en als ik het in Januari weer ga spelen hoop ik dat ik al deze minpunten kan weg strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ziet er tof uit. Soort combinatie van Snowrunner en een rallygame :) Ook tof dat er verschillende manieren zijn van navigeren (van arcade tot en met zoek het maar uit met de gps en aantekeningen).

Van dakar 18 zag het er ook wel tof uit dat je uit kon stappen en hulp kon vragen en geven. Heb die dingen nog niet in deze versie voorbij zien komen (alleen op Youtube nog dingen bekeken). Ik hoop dat het er wel in zit.

[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 05-10-2022 11:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Gezien alle reviews wacht ik nog rustig af of het over een paar maanden verbeterd is, ik heb geen zin om teleurgesteld te zijn in een early access game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ircghost schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:08:
Gezien alle reviews wacht ik nog rustig af of het over een paar maanden verbeterd is, ik heb geen zin om teleurgesteld te zijn in een early access game.
Op Youtube is het allemaal wel positief (maar misschien hebben ze die game ook wel gratis gehad :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicolini
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-05 15:15
Ik kijk ook al een aantal maanden uit naar deze game. Een aantal weken geleden ge-preordered bij Epic Games aangezien ie daar goedkoper was dan op Steam en de 'gratis' Audi die je dan krijgt is leuk meegenomen. Wilde de game gisteren installeren en blijkt dat je bij Epic Games nog een paar weken mag wachten :-(.
Afijn, hopelijk is dan gelijk e.e.a. gepatcht aangezien er nogal wat issues zijn momenteel, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het op de langere termijn goed gaat komen.

Is er iemand die al iets kan zeggen over de performance op PC? Ik heb een i5 8600, 16gb en een RX580 en hoop dat ik op 1080p op minimaal 60fps uit kan komen op medium/high settings. Wat ik er van heb gelezen is dat er behoorlijk wat van de GPU wordt gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
Marzman schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:33:
Ziet er tof uit. Soort combinatie van Snowrunner en een rallygame :) Ook tof dat er verschillende manieren zijn van navigeren (van arcade tot en met zoek het maar uit met de gps en aantekeningen).

Van dakar 18 zag het er ook wel tof uit dat je uit kon stappen en hulp kon vragen en geven. Heb die dingen nog niet in deze versie voorbij zien komen (alleen op Youtube nog dingen bekeken). Ik hoop dat het er wel in zit.
Dat hebben ze helaas eruit gehaald. Als je op je kant ligt, dan spawn je gewoon weer een paar meter terug, dus niet eens op de plek waar het ongeluk gebeurt is, heel onrealistisch vind ik.

Als je schade hebt, kun je dat gewoon onder de race maken en verlies je aan het einde van de race secondes. Hier hadden ze zoveel meer mee kunnen doen, weer een gemiste kans. Vond het in Dakar 18 leuker gedaan imo. Zou ook leuk zijn geweest als je andere coureurs kon helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GluonC schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:16:
[...]
Dat hebben ze helaas eruit gehaald. Als je op je kant ligt, dan spawn je gewoon weer een paar meter terug, dus niet eens op de plek waar het ongeluk gebeurt is, heel onrealistisch vind ik.

Als je schade hebt, kun je dat gewoon onder de race maken en verlies je aan het einde van de race secondes. Hier hadden ze zoveel meer mee kunnen doen, weer een gemiste kans. Vond het in Dakar 18 leuker gedaan imo. Zou ook leuk zijn geweest als je andere coureurs kon helpen.
Dat is jammer, misschien Dakar 18 een keer kopen als die in de aanbieding is. De wereld ziet er in Desert Rally wel een stuk mooier uit.

/▌

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Voor Dakar 18 heb ik destijds nog dit gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FJaPp-NXwAAO0m1?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FJaPp-VXEAIXE7M?format=jpg&name=4096x4096

Eigenlijk was ik van plan dat voor Dakar Desert Rally ook te doen, maar dat is nu wel een stuk lastiger gemaakt. In Dakar 18 waren de roadbooks nog JSONs die redelijk leesbaar waren, nu zijn 't binary blobs met een formaat waar ik nog niet achter ben. Misschien vond ik het maken van dat boekje wel het leukste van Dakar 18 O-)

Ik heb 'm toch gekocht (maar nog geen twee uur "gespeeld"), en mijn stuur werkt inderdaad niet. Ik snap niet hoe ze 't voor elkaar hebben gekregen, maar de stuuras wordt niet herkend, en je kunt 'm ook niet aan een andere as binden, heel handig :/

🠕 This side up

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:57

Hupske

AFCA

Wel leuk spel om zo tussendoor te spelen, maar er moet nog een hoop bij geschaafd worden. Het voelt nu als een 'alpha' release.

Op mijn sim rig, start WMR continue mee op. Dat hebben ze nog steeds niet opgelost (Was met Dakar 18 ook al). Zodra je dan wmr afsluit, sluit het spel zich ook gewoon af.

Mijn DD wordt niet ondersteund (simplicity SW20 V3). Het zorgt zelfs voor een storing in het spel, waarbij om de 0,01s van input veranderd en ik zodoende niet eens voorbij de UELA kon komen.

Zodra ik in de instelingen wat knoppen op een andere knop wil instellen, loopt het menu gewoon vast en doet het spel niks meer.

Dus maar op mijn main pc het spel geïnstalleerd zodat ik met een xbox controller in ieder geval kon beginnen. Het speelt dan wel leuk weg.
Voertuigen zijn erg makkelijk op de weg te houden als je maar tijdig wat afremt. Zodra je maar iets harder moet remmen, dan blokkeren je wielen gelijk en kan je ook geen bocht meer maken. En als je auto eenmaal in een slip raakt of begint te geraken, dan is er geen ontkomen meer aan en ga je eraf.
Het progressie systeem wat ze gebruiken bevalt mij ook nog niet. Je koopt het spel om de Dakar beleving te hebben, maar tot aan level 25, is het eigenlijk een rally game met korte etappes.

De co-driver raakt soms ook goed van slag. Als je ook maar iets afwijkt van het parcour, wat niet in het roadbook staat heeft hij geen idee hoe je weer goed op het parcour kan komen en pakt hij pas weer op als je een chechpoint hebt gehaald. Tot die tijd moet je het zelf maar uitvogelen en je storen aan de co-driver die maar wat in het wilde blijft roepen.

Als je op de motor rijdt of met een quad is het eigenlijk geen doen om een stage te winnen. Je moet dan zo verschrikkelijk snel rijden, dat je zelf geen tijd hebt om naar het roadbook te kijken en alle stappen te doorlopen. Ik moet dan echt af en toe even stil staan en paar kleine rondjes rijden om te bekijken waar ik zit en de juiste route uit te zoeken. De AI lijkt daar weinig last van te hebben.
Vervelende is dan, je behaalt dan niet snel genoeg punten om door te kunnen gaan omdat je iets dan nog niet kan unlocken. Je moet dus een stage meerdere keren doen en het parcour uit je hoofd leren om mee te kunnen doen. (dit is op professional).

Verder stoort het mij dat met een echte Dakar het vaak altijd prima weer is. In de game rijd je wel erg vaak in de regen of in een storm, wat ik dus echt niks aan vindt. En je kan ook nog eens in de sneeuw komen, nou dat heb ik nog niet vaak gezien in de Dakar. Leuk dat al die effecten erin zitten, maar maak het dan gewoon een optie per stage dat je zelf kan kiezen welk weer het is. Dan kan ik ervoor kiezen om 1 van de 10 stages in de regen te doen ipv 5 van de 10.

Achja. Al met al, vermaak ik mij er wel goed mee. Physics zijn over algemeen goed arcade om te rijden met een controller en als je het als een rally game ziet in het begin is het wel vermakelijk. En het af en toe verdwalen maakt het wel geinig.
Maar hopelijk komt er wel snel een mogelijkheid om echt grote stages te doen waar je rustig een uur over kan doen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hupske schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:11:
Verder stoort het mij dat met een echte Dakar het vaak altijd prima weer is. In de game rijd je wel erg vaak in de regen of in een storm, wat ik dus echt niks aan vindt. En je kan ook nog eens in de sneeuw komen, nou dat heb ik nog niet vaak gezien in de Dakar. Leuk dat al die effecten erin zitten, maar maak het dan gewoon een optie per stage dat je zelf kan kiezen welk weer het is. Dan kan ik ervoor kiezen om 1 van de 10 stages in de regen te doen ipv 5 van de 10.
Dat is in veel racegames. Voor wat meer realisme kunnen ze inderdaad beter een etappe in de storm of nacht doen ipv dat elke etappe alles voorbij komt. In Dirt 5 is dat helemaal erg, dan rijdt je op een circuit en het ene rondje is het dag en het volgende rondje nacht en het volgende rondje een storm :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Marzman schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:15:
[...]

Dat is in veel racegames. Voor wat meer realisme kunnen ze inderdaad beter een etappe in de storm of nacht doen ipv dat elke etappe alles voorbij komt. In Dirt 5 is dat helemaal erg, dan rijdt je op een circuit en het ene rondje is het dag en het volgende rondje nacht en het volgende rondje een storm :p
Ja, snap daar het idee echt niets van. Juist met een strak blauwe lucht over een hoge duin heen te rijden maakt het mooi. In een storm vind ik het niks aan, neemt het immense ervan juist weg.

Ook wel bijzonder dat voor een race game, ze gewoon de Logitech, Fanatec, Thrustmaster stuurtjes niet eens goed ondersteunen. Zorg ervoor dat je een raw output van de FFB hebt en elk stuurtje zal ermee overweg kunnen. Zelfde geldt voor pedalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GluonC
Helemaal mee eens, ook vervelend dat je top-8 moet finishen om naar de volgende race te gaan. Kan toch best zijn dat ik even een mindere dag had? En misschien maak ik de verloren secondes de volgende race wel weer goed, heel irritant dit. Vind het niet erg om eens af en toe buiten de top-8 te vallen (het blijft tenslotte Dakar er kan van alles gebeuren). Nu word je dus gedwongen om top-8 te rijden, heel groot minpunt vind ik!
Hierdoor ben je ook heel vaak dezelfde stage's aan het spelen als je op een moeilijker niveau rijd. Je moet ontzettend veel grinden om bij level 25 te komen. Het is nu inderdaad meer een rally game ipv Dakar rally. Stages zijn echt veel te kort. Je komt ook wrecks tegen zoals boten, vliegtuigen enzo waar je dan weer onder/overheen kan rijden, heel leuk gedaan allemaal, maar ook niet bepaald realistisch imo. Hetzelfde met de sneeuw indd, leuke toevoeging maar totaal niet realistisch.

Ze hadden toch ook dynamic weather beloofd? Ik heb dus al vaker dezelfde stage moeten rijden en ik begon daar altijd in de storm, tegen het einde van de race hield de storm op, elk keer weer...
Dat is toch geen diynamic weather?

Het spel doet me tot nu toe een beetje denken aan Motorstorm. Ik denk dat ze het zelf ook nog niet weten, willen ze nu een realistische racer maken, of een arcade? Want het is nu een beetje van beide vind ik en dat werkt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chicolini
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-05 15:15
Weer een game waar bij release van alles aan mankeert. Ik word er wel erg moe van. Ik mag nog een paar weken wachten (zie mijn eerdere post), maar als ik de ervaringen zo lees denk ik nu al aan een refund. Dan pak ik hem wel op zodra er e.e.a. gepatcht is en/of de game in de sale is.

Vooral het niet direct kunnen beginnen aan Simulation mode (en daar eerst uren voor moeten grinden) vind ik ongelooflijk. En wat ik hierboven lees over top 8 rijden slaat ook nergens op.

Kan het in Saoedi-Arabië überhaupt sneeuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Chicolini schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:58:
Het kan sneeuwen, maar is wel heel bijzonder https://www.ad.nl/binnenl...aar-weer-sneeuw~ab8b7bf3/

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Chicolini schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:58:
Weer een game waar bij release van alles aan mankeert. Ik word er wel erg moe van. Ik mag nog een paar weken wachten (zie mijn eerdere post), maar als ik de ervaringen zo lees denk ik nu al aan een refund. Dan pak ik hem wel op zodra er e.e.a. gepatcht is en/of de game in de sale is.

Vooral het niet direct kunnen beginnen aan Simulation mode (en daar eerst uren voor moeten grinden) vind ik ongelooflijk. En wat ik hierboven lees over top 8 rijden slaat ook nergens op.

De savegame staat lokaal, en lijkt op een standaardformaat voor UE4 (of in ieder geval op die van Dakar 18). Ik hoop dat iemand daar een tooltje voor schrijft om mijn levels gelijk op 25 te zetten :) (AppData\Local\Dakar2Game\Saved\SaveGames) Misschien werkt dit zelfs: https://www.saveeditonline.com/ (zelf niet getest).

Er mankeert een hoop aan ja. Helaas is 't wel de enige "Dakar"(-achtige) game.

🠕 This side up

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Echt. Ik snap echt niet welke dev heeft bedacht dat je als lager dan p8 eindigt je de stage opnieuw moet doen.
Net een stage. P1 tot p9 was het verschil 3 minuten. Kan ik weer 15 minuten van mijn tijd besteden om de stage opnieuw te doen. Het irritante vind ik dan ook nog dat ik met die 3 minuten verlies alsnog p1 in de ranking zou staan.

Verder zit mij co-pilot er soms naast met zijn instructies. Zeggen dat ik verdwaald ben, terwijl ik dat toch echt niet ben :P Maakt het onnodig ingewikkeld terwijl het een stuk makkelijker kon zijn.

Voor de rest vermaak ik mij nog steeds wel. Blijft leuk om telkens de route te blijven vinden. En soms komen er ook prachtige plaatjes voorbij. Zeker in de duinen is het goed vertoeven. Al komt mijn truck soms de duin niet over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hupske schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:11:
Echt. Ik snap echt niet welke dev heeft bedacht dat je als lager dan p8 eindigt je de stage opnieuw moet doen.
Net een stage. P1 tot p9 was het verschil 3 minuten. Kan ik weer 15 minuten van mijn tijd besteden om de stage opnieuw te doen. Het irritante vind ik dan ook nog dat ik met die 3 minuten verlies alsnog p1 in de ranking zou staan.
Op arcade ok (waarschijnlijk zit er ook catch up in); maar het zou dan inderdaad uit moeten kunnen als je realistisch speelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 08-10-2022 14:47 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Mijn Fanatec CSW 2.5 werkt nu (het sturen tenminste). De aangepaste config is hier te vinden: https://gist.github.com/K...798cb4970d8d65107b69e6ace

Ik kan tevens bevestigen dat https://www.saveeditonline.com/ werkt. Upload "C:\Users\Koen\AppData\Local\Dakar2Game\Saved\SaveGames\DakarDRSave1Slot.sav", pas "TotalExperiencePoints" aan naar 500 000, rij een stage, en na afloop gaat als het goed is je level van je huidige level naar 27 (genoeg voor de Dakar Experience 2020 en 2021) :)

Ik heb het nu 116 minuten "gespeeld", en ik twijfel nog of ik het spel houd en ik heb een refund aangevraagd. Misschien koop ik 't later nog wel in de aanbieding.

[ Voor 67% gewijzigd door Koenvh op 10-10-2022 00:12 ]

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
Weet iemand of je bij sim-mode ook bij de top-8 moet finishen om naar de volgende race te gaan?
Als dat bij sim-mode niet uit maakt wil ik nog wel door spelen, maar anders ben ik er denk ik helaas snel klaar mee.

EDIT: Om even antwoord te geven op mijn eigen vraag; ja

Gekopieerd uit Steam Community:
I unlocked Simulation mode and ran the first two stages of the Dakar Experience 2020. I've found a couple of things I'd like to see changed in the mode.

First, when I placed lower than eighth in the second stage I found out that I had to repeat the stage if I want to continue. I don't like this as the stage took almost an hour to run and to repeat it doesn't make sense. In the real Dakar if you finish in the bottom half they don't tell you to turn around and rerun it. I'm OK with that in the Sport mode, and *maybe* in the Professional mode, but in the Simulation mode that's just too brutal. So for Simulation mode (and maybe Professional mode?) I'd like to see a change to allow a player to continue no matter what his placing.

Oke dat is duidelijk, dan steek ik ook geen energie meer in deze game totdat dit eruit is gehaald. Waarom hebben ze dit spel eigenlijk Dakar genoemd? Heeft er niets mee te maken. Wat een teleurstelling dit zeg :/

[ Voor 71% gewijzigd door GluonC op 19-10-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Er zijn nu een aantal patches geweest die het een en ander beter zouden moeten maken - heeft iemand dat al getest? Mijn stuur wordt nog steeds niet ondersteund.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Mijn stuur werkt nu zowaar, dus ik heb het spel opnieuw gekocht en ben nu bezig met het maken van PDF :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DnCxgGV.png

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-05 15:46
Gisteren gekocht. Even gedaan maar bevalt goed. Nu is het helaas zo dat mijn profiel ineens weg was. Ik heb het spel een tijd geleden gedownload om te kijken of ik het wat vond (ja dus). Maar blijkbaar is dat profiel nog ergens zichtbaar.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Voor de mensen die het leuk vinden, de roadbooks voor de Dakar 2020, 2021, en 2022 uit DDR (alle 36) zijn hier te vinden: https://koenvh.nl/dakar Zowel in webvorm als in PDF-vorm met voorkant:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qhl37kj.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HduEuRc.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JgGdPLT.jpg

Ik heb een proefdruk besteld, en die komt als het goed is over een week of twee.

[ Voor 6% gewijzigd door Koenvh op 07-11-2022 18:07 ]

🠕 This side up

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

De proefdruk is aangekomen: :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FiNLd-MXgAEua0l?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FiNL5OjWIAIAUDS?format=jpg&name=4096x4096

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:44

Oxigeon

En zo is dat!

Wow Koen hier zit veel werk in. Zir er allemaal zeer mooi uit. Om de een of andere reden triggert de game me wel steeds. Maar maken de reviews een soort gehakt van deze game.

Nu zie ik dat ik op de playstation de aanbieding net heb gemist. Is er nu nog veel veranderd in de game sinds de release? Ia het beter speelbaar? Is er multiplayer nog wat te beleven? Kun je zelf races maken en andere via multiplayer laten rijden of die races downloaden? Zoveel vragen maar eigenlijk kan ik nergens een antwoord vinden.

Verder heb ik zelf geen stuurtje. Is dit ook met een controller te spelen? Meeste "rally" games wel toch?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:44

Oxigeon

En zo is dat!

De game is inmiddels op het moment van schrijven weer afgesprijs in de ps store voor €27.99

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 12:33
Ondersteund het spel Ray Tracing ?
Hoor niemand over de grafische instellingen als ik het goed begrepen heb
is er wel DLSS 3 in het spel ?

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Het begon weer te kriebelen na het zien van de prachtige beelden van Dakar 2023, maar we moeten het nog steeds doen met losse events met races van 10/15min?

Het toch wel gehoopt dat ze we in Januari 2023 de officiële Dakar konden rijden. Dit is voor mij ook de reden dat ik het spel niet meer speel. Erg teleurstellend in dit spel tot nu toe, jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

GluonC schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 00:36:
Het begon weer te kriebelen na het zien van de prachtige beelden van Dakar 2023, maar we moeten het nog steeds doen met losse events met races van 10/15min?

Het toch wel gehoopt dat ze we in Januari 2023 de officiële Dakar konden rijden. Dit is voor mij ook de reden dat ik het spel niet meer speel. Erg teleurstellend in dit spel tot nu toe, jammer.
Een stage in Dakar 2020, 2021 of 2022 duurt ca. een uur. Dus als je ze allemaal uitrijdt ben je ca. 36 uur verder. Uiteraard wel in simulation mode. :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Koenvh schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:28:
[...]

Een stage in Dakar 2020, 2021 of 2022 duurt ca. een uur. Dus als je ze allemaal uitrijdt ben je ca. 36 uur verder. Uiteraard wel in simulation mode. :)
Ja en die simulation mode moet je dus unlocken, ook zoiets... ik wil gewoon meteen de sim ervaring, die optie is er nu dus niet. Nee je moet eerst tientallen uren grinden, voor de ultieme ervaring, erg jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

GluonC schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:20:
[...]

Ja en die simulation mode moet je dus unlocken, ook zoiets... ik wil gewoon meteen de sim ervaring, die optie is er nu dus niet. Nee je moet eerst tientallen uren grinden, voor de ultieme ervaring, erg jammer :(
Free play werkt gewoon - tenzij je de progressie belangrijk vindt, maar persoonlijk boeit me dat vrij weinig.

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Laatst online: 22-05 09:54
Vermakelijk spel met mooie graphics. Goed, het is nog niet helemaal af wat me doet denken aan de 1e weken Snowrunner. Komt wel goed allemaal. Gister 2 uur geraced met de Kamaz op een Thrustmaster TS-PC op 85%ffb sterkte, voelde als een work out ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-05 21:51
Hoe is het momenteel gesteld met deze game? Zelf nooit gespeeld, maar voor zover ik gezien heb, had het wel potentie als er wat updates zouden komen. Zijn deze er ook gekomen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:24
In de Epic Game Store is deze game nu een aantal dagen gratis.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Laatst online: 15:11
Vandaag deze game op m'n Steam Deck gezet gezien hij gratis via Epic te downloaden is. Wel een vermakelijk spel zeg! Wel even wennen als je Forza Horizon gewend bent of Dirt, maar erg leuk. Aanradertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

PatrickC schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:06:
In de Epic Game Store is deze game nu een aantal dagen gratis.
Nice, stond nog op mijn wishlist bij Steam, heb wel Dakar 18 :)

/▌

Pagina: 1