PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Verwijderd
Dan is de topictitel namelijk niet erg duidelijk
Verwijderd
Nemesis (doh)
Penguin Adventure (de wandelende schietende pinguins)
Knightmare (vliegende harnasje)
Konami heeft ook een obsessie voor octopussen trouwens, daar stikt het iig van.
Enneh paaseilandhoofden komen in zowat IEDERE konami terug:)
Verder schieten me geen spellen te binnen van konami.
oogjes open, snaveltjes dicht
Zit er Metal Gear in Parodius??? Dat is dan zeker in deel 2 of 3 of zo???Op dinsdag 28 augustus 2001 20:01 schreef El_Mundo het volgende:
Metal gear!
Anyway, thanks Profile.
Verwijderd
Parodius was eerst ook op de MSX.. vandaar al die MSX "games" erin.. en is daarna pas geport naar andere systemen.
Dat octopusje is van Parodius zelf.
Trouwens ook wel melig dus voor de GBA bezitters, in Konami crazy racers zitten ook een hoop van die referenties..
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Klopt jah, die was ik vergetenOp woensdag 29 augustus 2001 14:04 schreef Creepy het volgende:
Twinbee zit er ook in (die klokken die van kleur veranderen zodra je er tegenaan schiet)
Verwijderd
Ik kan de namen zo niet herinneren, maar als ik thuis ben, zal ik eens kijken of ik hier een lijst kan neerzetten.
Verwijderd
Verwijderd
Als iemand interesse heeft in een volle diskette met MSX spellen (geen emulator) van konami, moet je dat maar doorgeven, dan zal ik die wel posten. Mooie ervan is dat diskettes in PC kunnen worden ingelezen. (720 kb diskette)
Heb je een request voor bepaald spel, geef maar door, ik heb er hier nog een hele zooi liggen, maar let wel, alleen te gebruiken op MSX (sommige misschien alleen op MSX 2)
Btw, ik denk niet dat dit tegen de policies ingaat, omdat MSX al een lange tijd dood is.
Greetz
Verwijderd
Het blijft illegaal...Konami en de andere softwarehuizen hebben nog steeds copyright op die dingen. Vraag is of iemand er een punt van gaat makenOp woensdag 29 augustus 2001 17:54 schreef Vulcano het volgende:
Als iemand interesse heeft in een volle diskette met MSX spellen (geen emulator) van konami, moet je dat maar doorgeven, dan zal ik die wel posten. Mooie ervan is dat diskettes in PC kunnen worden ingelezen. (720 kb diskette)
Heb je een request voor bepaald spel, geef maar door, ik heb er hier nog een hele zooi liggen, maar let wel, alleen te gebruiken op MSX (sommige misschien alleen op MSX 2)
Btw, ik denk niet dat dit tegen de policies ingaat, omdat MSX al een lange tijd dood is.
Greetz
Hier nog even een klein overzichtje Konami MSX games:
- Juno's First, Mopi Ranger, Monkey Academy
- Antarctic Adventure, Penguin Adventure
- Nemesis 1, Nemesis 2, Salamander, Nemesis 3, Parodius
- Sky Jaguar, Supercobra, Twinbee
- Athletic Land, Magical Tree, The Goonies, King Kong 2
- Knightmare, Maze of Galious (Knightmare 2), Shalom (Knightmare 3)
- Firebird (Hinotori), Vampire Killer (1ste Castlevania), Samurai (Goemon)
- Metal Gear, Metal Gear 2: Solid Snake
- Contra del Gryzor, Treasure of Usas, Snatcher, SD-Snatcher
- Roadfighter, F1 Spirit, F1 Spirit 3D
- Yie ar Kungfu, Yie ar Kungfu 2
- Track & Field, Track & Field 2, Hyper Olympics
- Konami Boxing, Konami Soccer, Konami Tennis, Konami Ping-Pong
- King's Valley, King's Valley 2
Das uit m'n hoofd dus ik zal er nog wel wat vergeten zijn
Verwijderd
en Contra del Gryzor (ik ken wel Contra, dat slide schietspel waar je telkens andere wapens kunt vinden)
En Knightmare 3 (Shalom)
De rest van die lijst heb ik zeker veel gespeeld, alleen jammer dat metal gear hier kapot is gegaan.
Mijn vader was altijd gek van Treasure of Usas (met die lange rooie en korte blauwe ventjes)
En ik had toen al Metal Gear 2 kapot gespeeld (liep vaak vast
* Xak - Art of Visual Stage
* Xak2 - Rising of the Red Moon
* Xak3 - Tower of Gazzle
* Fray
* Illusion City
Of Falcom:
* Ys
* Ys2
* Ys3 (echt superspel!)
* Dragonslayer 5&6
Of Compile:
* Randar
* Aleste serie
Ach... ik ben nog steeds verzot op m'n MSX'je
In deze serie hoort toch nog een shooter thuis, ik weet alleen niet meer hoe die heet maar de eerste eindbaas had was een tank (schorpioen).
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
Verwijderd
En Aleste heb ik ook te veel gespeeld volgens mij
Wel leuk al die ouwe herinneringen
Verwijderd
Space Manbow ? Was alleen voor MSX2 dat welOp donderdag 30 augustus 2001 10:34 schreef udenjpg het volgende:
Nemesis 1, Nemesis 2, Salamander, Nemesis 3, Parodius
In deze serie hoort toch nog een shooter thuis, ik weet alleen niet meer hoe die heet maar de eerste eindbaas had was een tank (schorpioen).
Verwijderd
Juist die was ik vergeten!! Space Manbow vergeten tss (sorry Wammes), die was wel heeeeeel gaafOp donderdag 30 augustus 2001 10:46 schreef Courage het volgende:
[..]
Space Manbow ? Was alleen voor MSX2 dat wel
Mee eens...de Ys reeks is mijn favo RPG serie, heb ook de PC versie van Ancient Ys Vanished Omen (Ys-I) en een stuk of 20 audio CD's. Ik probeer ook nog steeds de PC versie van Ancient Ys Vanished the Final Chapter te krijgen. Ys-III, Wanderers from Ys wat jij een echt superspel noemt vond ik wel de minste uit de reeks. Wel een heel mooi en goed spel, daar niet van, maar geen classic RPG (is ook gemaakt door een ander team dan 1 & 2).Of Falcom:
* Ys
* Ys2
* Ys3 (echt superspel!)
* Dragonslayer 5&6
En Dragonslayer 5/6? 6 kan ik het mee eens zijn, Legend of Heroes was geweldig, maar 5 (Sorcerian) vond ik echt hélémaal niks. Dragonslayer 3 (Romancia) en 4 (Drasle Family) waren daarentegen wel erg leuk
Verwijderd
Hear Hear!!!Op donderdag 30 augustus 2001 10:08 schreef wouter76 het volgende:
Geef mij de MicroCabin series maar:
* Xak - Art of Visual Stage
* Xak2 - Rising of the Red Moon
* Xak3 - Tower of Gazzle
* Fray
* Illusion City
Of Falcom:
* Ys
* Ys2
* Ys3 (echt superspel!)
* Dragonslayer 5&6
Of Compile:
* Randar
* Aleste serie
Ach... ik ben nog steeds verzot op m'n MSX'je
Ik kan me nog herinneren dat ik al een hele tijd XAK 1 had zitten spelen... en toen een FM-PAC kocht.. WOW... toen ging het er qua muziek op vooruit
Van XAK 2 en 3 heb ik overigens de Engelse patch liggen
Humz.. Illusion City.. heb ik zo graag WILLEN spelen.. alleen nooit gedaan.. heb geen MSX Turbo-R.. en daar draait ie alleen op
En emulatie van geluidscip van Turbo-R (MSX-MUSIC) is op emulators gaar!
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Mee eens! Alleen hoor ik niemand daar ooit over terwijl ik het ook coole spellen vind..Op donderdag 30 augustus 2001 16:02 schreef DynaMikeY het volgende:
Runemaster II en III roeleerden ZWAAR op MSX!!!
The cyclographing developer
Verwijderd
En Runemaster I dan?? die moet je ook niet verloochenenOp donderdag 30 augustus 2001 16:02 schreef DynaMikeY het volgende:
Runemaster II en III roeleerden ZWAAR op MSX!!!
Compile Roelde gewoon in general... Aleste, Puyo Puyo, Runemaster, Golvellius, Discstations, Randar... allemaal GOED!!!!
Verwijderd
het spel waar ik helemaal gek van was heette SD-Snatcher, kent iemand dit spel nog?
superrrrrgame,
oh oh ik heb wat uurtjes plezier gehad op mijn msx
Verwijderd
Verwijderd
Jahhhh die heb ik origineel dat spel, echt een supertof spel was datOp maandag 03 september 2001 10:30 schreef UnDnYaBLe het volgende:
het is inmiddels een paar dagen later, maar ik vind het wel een leuke topic.
het spel waar ik helemaal gek van was heette SD-Snatcher, kent iemand dit spel nog?
superrrrrgame,
oh oh ik heb wat uurtjes plezier gehad op mijn msx
Heb em ook ooit es van iemand geleend, een Engelse gepatchte versie.. dat scheelde
Verwijderd
vroeger speelde ik hem in het japans :-)
wereld spelletje!!!
metal gear was ik ook helemaal gek van, voor metal gear heeft mijn msx een week dag en nacht aangestaan, want ik had geen tapedrive en je kon alleen op tape saven
uiteindelijk toch uitgespeeld
Vergeet bij SD-Snatcher niet regelmatig naar de bioscoop te gaan hèOp maandag 03 september 2001 11:16 schreef UnDnYaBLe het volgende:
ik ben toevallig laatst begonnen met de emulator en idd de engelse versie van SD-snatcher.
vroeger speelde ik hem in het japans :-)
wereld spelletje!!!
metal gear was ik ook helemaal gek van, voor metal gear heeft mijn msx een week dag en nacht aangestaan, want ik had geen tapedrive en je kon alleen op tape saven
uiteindelijk toch uitgespeeld
Verwijderd
een msx spelcomputer hahahaha

overigens voor een lijst met hardware van toen, kijk op
http://www.faq.msxnet.org/hardware.html
Ik geloof dat Knightmare 3 helemaal niet op Knightmare 1 leek. Dus totaal een ander spel.... Heiligschennis heet datOp donderdag 30 augustus 2001 08:46 schreef Vulcano het volgende:
Hmm, ik ken er 3 spellen niet van: Juno's First (nooit van gehoord)
en Contra del Gryzor (ik ken wel Contra, dat slide schietspel waar je telkens andere wapens kunt vinden)
En Knightmare 3 (Shalom)
Erm, een paar jaar geleden was er een MSX magazine die voor haar laatste uitgave een dubbelcd had uitgebracht met ALLE Konami spelletjes + emulator met toestemming van Konami.Op woensdag 29 augustus 2001 19:01 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Het blijft illegaal...Konami en de andere softwarehuizen hebben nog steeds copyright op die dingen. Vraag is of iemand er een punt van gaat maken
Dus ik denk niet dat ze het zo erg zullen vinden
Heeft iemand die cd?
is wel handig voor ons zwoegers die het internet moeten afstruinen naar de nodige rommetjes
Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?
de ftp (dan): ftp://ftp.130.89.222.137/
Verwijderd
*D*D*D MSX rules
Weet trouwens of er een vertaling is voor Shalom (Nightmare 3)
Ik heb em een heel eind gespeeld op m'n MSX toen, maar had alleen het origineel, dus alles in JAP
Metal Gear:

Solid Snake (Metal Gear 2)

Space Manbow

R-Type

En dit allemaal msx-versies natuurlijk
KOmt vanavond wel
Life is what happens while your making other plans..
Vampire KillerOp dinsdag 04 september 2001 13:27 schreef Creepy het volgende:
Dit vraagt eigenlijk een een Treasure of Usas en Vampire killer screenshot.. maar zit op m'n werk
KOmt vanavond wel

Usas heb ik zo niet bij de hand....
En deze titels ook niet vergeten:
Aleste 2

Aleste Gaiden

Xanadu (Dragon Slayer 2)

Sorcerian (Dragon Slayer 5)

Dragon Slayer (6) - Legend of Heroes

XAK - The Art of Visual Stage

XAK 2 - Rising of the Red Moon

XAK - The Tower of Gazzel

YS - Vanished Omen

YS - Vanished Omen: The Final Chapter

YS - Wanderers from YS

Deze spellen waren ook altijd voorzien van een prachtige intro demo.
F1-Spirit

A1-Spirit
Verwijderd
asjeblieftOp dinsdag 04 september 2001 14:01 schreef wouter76 het volgende:
Usas heb ik zo niet bij de hand....
DankuOp dinsdag 04 september 2001 15:55 schreef UnDnYaBLe het volgende:
[..]
asjeblieftsuperspelletje ook
[afbeelding]
Verwijderd
JAAAH!!!Op dinsdag 04 september 2001 14:02 schreef Courage het volgende:
Je vergeet het mooiste MSX1 spel allertijden :
[afbeelding]
/me totally agrees with courage
Verwijderd
voor degenen die interested zijn, ik heb samen met MrRudi een aantal remixen gemaakt van MSX-klasiekers (muziek hebben we het dus over heh)... oa van space manbow, solid snake en SD-snatcherOp dinsdag 04 september 2001 10:50 schreef Creepy het volgende:
Tja.. en ik ben weer veel te druk bezig met Space Manbow
check deze link maar es:
http://artists.mp3s.com/artists/206/the_arranger_team.html
we hebben nog meer nummers, maar die staan niet online