Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinsmets
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-01 07:42
Beste,

Ik heb een Yamaha receiver en een Jamo sub. Ik merk op dat de sub via de line out van de versterker ook zijn lage én hoge tonen krijgt (via de cinch line-out van de versterker).
Ik had deze sub graag enkel de lage tonen laten krijgen.
Ik weet dat er low en high pass filters bestaan.
Kent er iemand een degeijke filter die dit voor mij zou (kunnen) doen en die ik op normale kanalen kan kopen ?

Mvg,

Kevin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:54
kevinsmets schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:33:
Ik merk op dat de sub via de line out van de versterker ook zijn lage én hoge tonen krijgt (via de cinch line-out van de versterker).
Logisch aangezien de Yamaha geen daadwerkelijke Subwoofer Pre Out heeft en dus het gehele signaal uitstuurt.
Kent er iemand een degeijke filter die dit voor mij zou (kunnen) doen en die ik op normale kanalen kan kopen ?
Vanwaar niet de knop achterop de Jamo sub gebruiken?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinsmets
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-01 07:42
Zo ver was ik ook idd :). Welke knop bedoel je ? Daar ik nu merk dat de Jamo ook het hoog wil mee uitsturen en ik een vertekende sub krijg ipv een punch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-05 19:52
kevinsmets schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:15:
Zo ver was ik ook idd :). Welke knop bedoel je ?
De 'Cut off' draaiknop daarmee geef je aan vanaf welke frequentie en lager de sub gaat weergeven. Draai die bijvoorbeeld naar 80Hz en kijk wat er gebeurt qua geluid.

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:54
Als dit soort vragen naar boven komen dan kan ik maar één conclusie trekken: de handleiding niet gelezen en/of geen onderzoek gedaan naar wat de knoppen achterop überhaupt doen. Toegegeven, de handleiding van de Jamo is niet overweldigend maar met Google en de termen die bij de knoppen achterop staan moet je een heel eind komen. Zonder eigen inzet is een topic op GoT niet toegestaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.